• Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?
    Kijk hier!


    Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;
    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

    Rollen
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy
    Goede vampier: Elif - Gawyn
    Slechte vampier: Faith - Savoy - Odile

    Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen

    En ga zo maar door.

    HAVE FUN :'D


    Lijst met mensen die niet willen dat hun personage door anderen wordt gebruikt.
    (Als je niet wilt dat jouw personages af en toe door anderen worden gebruikt voor kleine dingetjes zoals simpele vragen dan moet je het melden en zet ik je hier neer!)
    - nog niemand

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 dec 2010 - 21:33 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    'Ik heb het over Lew. Hij is sterk. Sterker dan ik.' Dat laatste geef ik met veel tegenzin toe. 'Ik had haar te pakken. Net op het moment dat ik mijn mes in haar tere nekje wilde boren smeet hij me tegen de muur. Ik kon gewoon niet loskomen. En nu wil hij me non-stop in de gaten houden.' Hoe langer ik praat hoe meer ongeloof ik uit.
    'Gawyn is vergeleken met hem maar een klein probleempje. Dit is het plan: we gaan met z'n allen achter één van die vleesbonken aan. En dat doen we op het moment dat de rest niet is voorbereid. We spreken duidelijk de taken af. Eén persoon houdt de wacht, de twee anderen rekenen met het mensenkind af. En als het zover is: dan gaan we onszelf voeden met haar zalige bloed. Als Lew toch komt opdagen, dan heb ik wel een ideetje.' Ik maak een gebaar naar de kelder, waar het zwembad zich bevindt. 'Hij haat water.' Wat zou ik toch zijn zonder mijn bloeddorstige zelf? Ben benieuwd wat ze ervan vindt.
    'Maar wel,' waarschuw ik, 'eerlijk delen.'

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 19:29 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Dewi - Mens.
    Ik keke naar Gawyn die de andere jongen op de grond hield, wat moest ik nu doen? Wegrennen ofzo? Nee, slecht plan, misschien liep die griet hier nog ergens rond, die kwam ik ook niet graag tegen. Ik liep naar het bed en ging erop zitten, ik trok mijn knieën op en sloeg mijn armen om mijn benen heen. ,,Wat ga je met 'm doen?'' vroeg ik aan gawyn, aangezien ik nu toch wel nieuwsgierig werd.

    Faith - Slechte Vampier.
    Ik luisterde aandacht en kon 't niet helpen even te lachen toen ze vertelde hoe hij haar overmeesterde. ,,Dus, je wilt beweren dat ie sterker is dan Gawyn?'' vroeg ik toen ietwat ongelovig, hmm, dit kon nog wel eens een probleem worden, maar haar plan klonk goed. ,,Dus, 2 achter het mensenkind aan en de 3e houdt de wacht?'' vatte ik het kort samen. ,,Kunnen we niet beter 2 op wacht? Een mensenkind is niet moeilijk om te overmeestere, maar als die nieuweling, Lew toch?, echt zo sterk is als jij beweerd kunnen we beter met goed opletten en het zekere voor het onzekere nemen.. Nietwaar?'' ik frunnikte aan mijn shirt en knikte. ,,En natuurlijk delen we eerlijk, ik heb geen zin in gezeik.''

    Elif - Goede Vampier.
    Ik rook wat, mensenbloed, dichtbij. Toen ik opkeek stond er een meisje in de deuropening, dus ik had het toch goed. ,,He.'' zei ik en glimlachte zo lief mogelijk, had ze de rest al ontmoet? Zo ja, wat wist ze? Ik hoopte niks, dat was makkelijker.. Anders wilde ze me vast niet meer vertrouwen. Ik ging rechtop zitten en bekeek het meisje vluchtig.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    'Prima,' knik ik. 'We moeten haar naar het zwembad zien te krijgen. Eenmaal daar is ze van ons,' zeg ik kil. 'Ontdek iemands zwakte en gebruik het tegen hem, dat is wat ik heb geleerd in mijn leven als miezerige sterveling.' Ik hoop alleen dat niemand ooit mijn zwakte zal ontdekken. Mijn verleden achtervolgt me nog steeds en de confrontatie met de man die mijn ouders vermoordde verliep niet zoals hij zou moeten verlopen. De akeligste uren van mijn leven en meteen de reden dat ik Lew zo kwaad beval om van mijn bed te gaan. Alsof het hem zou opvallen. Ik ben tegen alles en iedereen kwaad. Deal with it. Het gaat om doden en voorkomen dat je gedood wordt. In mijn wereld.. bestaat er geen aardigheid.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dewi - Mens.
    Ik keke naar Gawyn die de andere jongen op de grond hield, wat moest ik nu doen? Wegrennen ofzo? Nee, slecht plan, misschien liep die griet hier nog ergens rond, die kwam ik ook niet graag tegen. Ik liep naar het bed en ging erop zitten, ik trok mijn knieën op en sloeg mijn armen om mijn benen heen. ,,Wat ga je met 'm doen?'' vroeg ik aan gawyn, aangezien ik nu toch wel nieuwsgierig werd.

    Faith - Slechte Vampier.
    Ik ging op mijn bed zitten en keke haar aan. ,,Waarom het zwembad? Is die nieuweling daar soms bang voor?'' gokte ik omdat ze zei dat je eerst mensen hun zwaktes moest weten. ,,Maar je hebt wel gelijk hoor, ontdek iemands zwakte en je kunt ze ook meteen neerhalen.'' ik trok mijn voeten op het bed, dat vond ik altijd lekkerder zitten, en dacht na. ,,Hoe gaan we dat mensenkind naar het zwembad lokken? Jou kent ze nu en vertrouwd ze niet meer, moet ik gaan? Ik vrees dat als we Savoy sturen dat hij haar meteen probeerd te verslinden.''

    Elif - Goede Vampier.
    Ik rook wat, mensenbloed, dichtbij. Toen ik opkeek stond er een meisje in de deuropening, dus ik had het toch goed. ,,He.'' zei ik en glimlachte zo lief mogelijk, had ze de rest al ontmoet? Zo ja, wat wist ze? Ik hoopte niks, dat was makkelijker.. Anders wilde ze me vast niet meer vertrouwen. Ik ging rechtop zitten en bekeek het meisje vluchtig.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    'Lew is als de dood voor water. Ik zag de angst gewoon in zijn ogen toen ik zei dat ik ging zwemmen.' Ik draai me om en knik. 'Ja. Dat is een prima idee. Ik zal dan de uitkijk zijn. Mocht één van die engeltjes komen opdraven dan hou ik ze wel tijdelijk bezig en zorg jij ervoor dat ze naar de kelder gaat. Dit mag niet mis gaan,' zeg ik bloeddorstig.
    'Ik heb al te lang geen bloed gehad. Meestal komt er zo nu en dan een boswachter voorbij die ik verslind, maar ik heb al in geen dagen meer iemand gezien. En de gedachte dat hier gewoon twee mensen in dit huis zitten op dit moment..' Ik werd er haast emotioneel van, 'is ondragelijk.'


    No growth of the heart is ever a waste

    Savoy Bad vampire.
    "Ja, wat ga je met me doen?" vroeg hij nogal moeilijk - zijn luchtpijp werd half afgekapt. Hij voelde weer een stoot in zijn rug en kreunde, maar zweeg verder. Hij ging die gozer geen plezier meer doen om te smeken. De klootzak zou hem vast zo wel loslaten. Zo niet, dan had hij een probleem.

    Candy Hulpeloos mensje
    "O-oh, hi." stamelde ze, en wipte van het ene been op het andere. "Ehm, ik ga wel ergens anders heen.." Ze draaide zich om en wilde weglopen, toen ze het meisje hoorde zeggen dat ze niet weghoefde. Ietwat opgelucht dat ze niet ergens anders naar moest zoeken draaide ze zich weer om naar haar.


    I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3

    Dewi - Mens.
    Ik keke naar Gawyn die de andere jongen op de grond hield, wat moest ik nu doen? Wegrennen ofzo? Nee, slecht plan, misschien liep die griet hier nog ergens rond, die kwam ik ook niet graag tegen. Ik liep naar het bed en ging erop zitten, ik trok mijn knieën op en sloeg mijn armen om mijn benen heen. ,,Wat ga je met 'm doen?'' vroeg ik aan gawyn, aangezien ik nu toch wel nieuwsgierig werd.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Bang voor water?'' ik haalde minachtend mijn neus op. ,,Wat een watje zeg. Maar goed, dat komt ons wel prima uit.'' ik grijnste vrolijk en keek er nu al naar uit. ,,En he, hoe zou het fout moeten gaan? Ik krijg haar wel mee hoor.'' ik knipoogde naar der. ,,En daarna is het niet zo moeilijk meer.'' ik ging wat verzitten. ,,We moeten het nog wel even met Savoy bespreken..'' ik zweeg een paar tellen en vroeg toen: ,,Waar zit hij trouwens?''

    Elif - Goede Vampier.
    Ik glilachjte vriendelijk, blij dat ze me teminste vertrouwde. Of naja, ze rende niet weg van me, dat was al iets toch? ,,Ben je nieuw? ik heb jenamelijk nog niet eerder gezien.'' ik schoof beetje opzij op de bank zodat, als ze uberhaupt wilde, naast me kon komen zitten. Haar bloedgeur was sterk, maar ik had gelukkig niet veel moeite om me te bedwingen. Hopelijk de rest ook niet, mijn zintuigen stonden op scherp mocht een van die monsters binnenstormen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Savoy Bad vampire.
    "Ja, wat ga je met me doen?" vroeg hij nogal moeilijk - zijn luchtpijp werd half afgekapt. Hij voelde weer een stoot in zijn rug en kreunde, maar zweeg verder. Hij ging die gozer geen plezier meer doen om te smeken. De klootzak zou hem vast zo wel loslaten. Zo niet, dan had hij een probleem.

    Candy Hulpeloos mensje
    "Ja, ik kom hier net binnen.. En ik werd, eh, hartelijk ontvangen door ene Odile.. Alleen vond ze me blijkbaar een beetje te aardig." Het laatste deel piepte ze haast, haar benen trilden lichtjes bij de herinnering.


    I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3

    Dewi - Mens.
    Ik keke naar Gawyn die de andere jongen op de grond hield, wat moest ik nu doen? Wegrennen ofzo? Nee, slecht plan, misschien liep die griet hier nog ergens rond, die kwam ik ook niet graag tegen. Ik liep naar het bed en ging erop zitten, ik trok mijn knieën op en sloeg mijn armen om mijn benen heen. ,,Wat ga je met 'm doen?'' vroeg ik aan gawyn, aangezien ik nu toch wel nieuwsgierig werd.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Bang voor water?'' ik haalde minachtend mijn neus op. ,,Wat een watje zeg. Maar goed, dat komt ons wel prima uit.'' ik grijnste vrolijk en keek er nu al naar uit. ,,En he, hoe zou het fout moeten gaan? Ik krijg haar wel mee hoor.'' ik knipoogde naar der. ,,En daarna is het niet zo moeilijk meer.'' ik ging wat verzitten. ,,We moeten het nog wel even met Savoy bespreken..'' ik zweeg een paar tellen en vroeg toen: ,,Waar zit hij trouwens?''

    Elif - Goede Vampier.
    Mijn gezicht betrok toen de naam Odile viel en ik keek het, nu bevende, meisje aan. ,,Wat heeft ze gedaan?'' vroeg ik ietwat bezorgd, ik had echt medelijden met haar. Stel je voor, je komt als onschuldig kind hier binnen en wordt vlak daarna bijna vermoord. Lekker binnen komen zeg. Geez, die Odile was echt onuitstaanbaar, ze stopte ook nooit en haar dorst was nooit gelest. (gelerst, gelesd, wth xD)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Savoy Bad vampire.
    "Ja, wat ga je met me doen?" vroeg hij nogal moeilijk - zijn luchtpijp werd half afgekapt. Hij voelde weer een stoot in zijn rug en kreunde, maar zweeg verder. Hij ging die gozer geen plezier meer doen om te smeken. De klootzak zou hem vast zo wel loslaten. Zo niet, dan had hij een probleem.

    Candy Hulpeloos mensje
    "Als je haar kent kun je dat misschien wel raden." mompelde ze, maar vlak daarna bedacht ze zich dat Odile misschien wel helemaal niet zo deed tegen andere mensen. Eerst maar eens zien wat het meisje ervan wist, want Candy was nu niet echt in een bui om alles na te vertellen.


    I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3

    Dewi - Mens.
    Ik keke naar Gawyn die de andere jongen op de grond hield, wat moest ik nu doen? Wegrennen ofzo? Nee, slecht plan, misschien liep die griet hier nog ergens rond, die kwam ik ook niet graag tegen. Ik liep naar het bed en ging erop zitten, ik trok mijn knieën op en sloeg mijn armen om mijn benen heen. ,,Wat ga je met 'm doen?'' vroeg ik aan gawyn, aangezien ik nu toch wel nieuwsgierig werd.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Bang voor water?'' ik haalde minachtend mijn neus op. ,,Wat een watje zeg. Maar goed, dat komt ons wel prima uit.'' ik grijnste vrolijk en keek er nu al naar uit. ,,En he, hoe zou het fout moeten gaan? Ik krijg haar wel mee hoor.'' ik knipoogde naar der. ,,En daarna is het niet zo moeilijk meer.'' ik ging wat verzitten. ,,We moeten het nog wel even met Savoy bespreken..'' ik zweeg een paar tellen en vroeg toen: ,,Waar zit hij trouwens?''

    Elif - Goede Vampier.
    Ik zuchtte en knikte. ,,Vrees van wel.'' ik beet op mijn onderlip. ,,Wat weet je over ons?'' vroeg ik na een tijdje, nu was ik toch wel nieuwsgierig. Als ze de helft wist kon ik haar het hele verhaal uitleggen en dan goed, want ik wist niet of Odile leugens had opgehangen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik zwijg bij de vraag en er valt een kleine stilte. Door die stilte hoor ik ineens een gesmoord gekreun. Het geluid van iemand die in nood is. Ik spits mijn ogen en sluit mijn ogen, een techniek die ik vaker gebruik als ik een bepaald geluid haarscherp wil opvangen.
    'Savoy.. zit boven. Hij zit in de problemen. Snel.' Ik vlieg de deur uit en hol de trap op. Heb ik zojuist een vampier om hulp gevraagd om iemand te redden? Ik lijk wel gek. Maar die spierbundel kan ons goed van pas komen. Boven die ik Savoy nog steeds op de grond liggen terwijl Gawyn zijn keel probeert dicht te knijpen. Ik aarzel niet en duik boven op Gawyn, die ik uiteindelijk van Savoy af weet te krijgen, zij het met moeite. Veel kans geef ik hem echter niet om bij te komen.
    'Kom overeind, snel. Kom mee, we moeten ergens anders even praten,' zeg ik terwijl ik naar Gawyn gebaar. Heel even draai ik me om naar het mens dat in de kamer zit. Ik krijg je nog wel, geen zorgen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 20:09 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Savoy Bad vampire.
    Hij keek even nogal overdonderd naar Odile en toen naar Gawyn, die al net zo verbaasd leek. Odile, die iemand hielp? Onmogelijk. Toch stond hij op en klopte zijn kleren af. "Thanks." bromde hij kort terwijl hij een hand door zijn haar haalde en nog een nijdige blik wierp op het meisje en Gawyn.

    Candy Hulpeloos mensje
    "Je bedoelt dat je hetzelfde bent?" Ze deinsde met grote ogen achteruit. Wilde dit meisje haar ook afmaken? Haar bloed proeven? Ze hield zich vast aan de deurpost, voor ze door haar benen zakte. Ze probeerde iets te zeggen, maar haar mond bleef openhangen zonder dat er geluid uit kwam.


    I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3

    Dewi - Mens.
    Verbaasd keek ik naar de binnenstormende mensen en ik stond gelijk op, klaar om te vluchten als het nodig was. De kandelaar stond niet ver uit mijn buurt, dus als het nodig was kon ik die misschien ook nog net vastgrijpen.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Wow.'' mompelde ik ietwat verbaasd, ik volgde rustig en stond niet veel later in de deuropening. ,,Ha Savoy, gevloerd?'' ik grijnste breed en uitdagend. Ik keek de kamer rond, drukte zeg. Gawyn, Savoy, Odile ik en.. Ja, een mensenkind, mijn grijns werd des te breder.

    Elif - Goede Vampier.
    Whoeps, dat viel niet helemaal goed. Gauw stond ik op en hurkte bij het meisje neer. ,,Alles okay? Ik ben niet hetzelfde, totaal niet. Of naja..'' ik zweeg maar en keek haar aan. ,,Ik moord niet.'' zei ik toen na een korte pauze, dat klonk nog het beste voor nu. Vampier zijn was een vloek, maar voor haar was het momenteel vast nog vele malen erger.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    Ineens dringt het tot me door. Het teamwork is goed verlopen. We staan nu met z'n drieeën in de kamer en Gawyn is overduidelijk in de minderheid. Waar moeten we dan op wachten? Op mooi weer? Ik knik richting Faith en Savoy.
    'Het plan is veranderd! Nu het nog kan en niemand ons in de weg staat.'

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 18:44 ]


    No growth of the heart is ever a waste