• Dit is nou al de 3e x in korte tijd dat mijn ouders over een pleeggezin beginnen. Het gaat de laatste tijd echt niet goed meer tussen mij en mijn ouders en ze willen me het huis uit hebben.. Maar ik weet niet waar naar toe. Ik ben het ook helemaal zat thuis. De sfeer is kut, de ruzie's komen echt mn oren uit en ik voel me helemaal niet meer lekker.
    En dit wilde ik even kwijt.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Menen ze het echt?


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    wat erg voor je,
    helaas heb ik geen idee wat je kan doen,
    misschien tijdelijk bij een goede vriendin wonen?
    Of bij familie?

    sterkte<3


    Me so good.

    Breathlessx schreef:
    Menen ze het echt?

    Ja. Op mn 14e heb ik al bij een psycholoog gezeten omdat het kut ging tussen ons maar de situatie werd alleen maar erger en nu 2 jaar later zit ik weer bij een psycholoog met me ouders alleen hebben ze t steeds maar over een pleeggezin en zo ik word er niet goed van..


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Je kunt naar de jeugdzorg gaan


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als je 16 bent is er ook een mogelijkheid om begeleid op jezelf te wonen. Een meisje op school doet dat en ze ziet er nu veel gelukkiger uit. Misschien is dat een mogelijkheid voor jou? Als het thuis niet meer gaat.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2010 - 23:18 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Praat erover met ze, zonder te ruziën. Ja, ik weet dat het makkenlijk gezegd is dan gedaan, maar het zou je -volgens mij- wel deugt doen. Vertel hun dat je de ruzies meer dan beu bent, dat je gewoon gelukkig wilt zijn. Vertel hen dat ze je gelukkig kunnen maken enkel door ruzies te vermijden. Zeg dat het je niet uitmaakt allemaal, als er thuis maar vrede is! Uit je mening, en dan gaat ook zonder 'kut' gedoe. ;/


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Er zijn nauwelijks pleeggezinnen die iemand van 16 opnemen, dus ik denk dat je eerder in een woonhuis met andere jongeren komt. Dan ga je begeleid op kamers. Zelf ga ik dit ook doen. Er is wel een wachtlijst voor zulke huizen en je moet een indicatie van Bureau Jeugdzorg hebben. Daarvoor kun je het beste even met je huisarts praten. Die weet welke formulieren hij in moet vullen. Dan krijg je bij Jeugdzorg een casemanager, daar praat je één of meerdere keren mee. Je casemanager bekijkt samen met jou welke hulp het beste bij je past. Daarna regelt hij de indicatie en kijkt hij welke instantie je het beste de hulp kan bieden. Jeugdzorg regelt meestal alleen de indicaties.
    De wachtlijst voor het woonproject waar ik heenga, is drie maanden. Meestal zijn deze wachtlijsten veel langer, daar moet je wel rekening mee houden. Je krijgt al eerder hulp. Zo wordt er bij Yorneo (de instantie waar ik ga wonen) een budgetcursus aangeboden tijdens het wachten.
    Als je vragen hebt, mag je altijd PB'en. Ik weet namelijk hoe het allemaal in z'n gangetje gaat. Zelf wacht ik nu tot mijn casemanager de indicatie heeft geregeld. Dat wordt waarschijnlijk komende week. (:
    Succes ermee!


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Enterrement schreef:
    Er zijn nauwelijks pleeggezinnen die iemand van 16 opnemen, dus ik denk dat je eerder in een woonhuis met andere jongeren komt. Dan ga je begeleid op kamers. Zelf ga ik dit ook doen. Er is wel een wachtlijst voor zulke huizen en je moet een indicatie van Bureau Jeugdzorg hebben. Daarvoor kun je het beste even met je huisarts praten. Die weet welke formulieren hij in moet vullen. Dan krijg je bij Jeugdzorg een casemanager, daar praat je één of meerdere keren mee. Je casemanager bekijkt samen met jou welke hulp het beste bij je past. Daarna regelt hij de indicatie en kijkt hij welke instantie je het beste de hulp kan bieden. Jeugdzorg regelt meestal alleen de indicaties.
    De wachtlijst voor het woonproject waar ik heenga, is drie maanden. Meestal zijn deze wachtlijsten veel langer, daar moet je wel rekening mee houden. Je krijgt al eerder hulp. Zo wordt er bij Yorneo (de instantie waar ik ga wonen) een budgetcursus aangeboden tijdens het wachten.
    Als je vragen hebt, mag je altijd PB'en. Ik weet namelijk hoe het allemaal in z'n gangetje gaat. Zelf wacht ik nu tot mijn casemanager de indicatie heeft geregeld. Dat wordt waarschijnlijk komende week. (:
    Succes ermee!

    Hmm dankje (: Ik zal je wel even PB-en


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Qlimax schreef:
    (...)
    Ja. Op mn 14e heb ik al bij een psycholoog gezeten omdat het kut ging tussen ons maar de situatie werd alleen maar erger en nu 2 jaar later zit ik weer bij een psycholoog met me ouders alleen hebben ze t steeds maar over een pleeggezin en zo ik word er niet goed van..

    Wat erg voor je. Heb je al geprobeerd met ze te praten? Misschien moet je hen eens vertellen hoe je je voelt?
    Veel sterkte <3


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Breathlessx schreef:
    (...)
    Wat erg voor je. Heb je al geprobeerd met ze te praten? Misschien moet je hen eens vertellen hoe je je voelt?
    Veel sterkte <3

    Dankje, en dat heb ik geprobeerd, ik heb gezegd dat ik t echt niet leuk thuis vind, maar daar werden ze dus alleen maar boos van en vonden ze me ondankbaar en dat ik naar aandacht zoek en dat ik altijd met een chagrijnige kop rondloop en dat ik beter zo snel mogelijk het huis uit moet gaan en zo. En dat hebben ze nu een keer of 2,3 gezegd en ik zit er nog serieus over na te denken ook.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Enterrement schreef:
    Er zijn nauwelijks pleeggezinnen die iemand van 16 opnemen, dus ik denk dat je eerder in een woonhuis met andere jongeren komt. Dan ga je begeleid op kamers. Zelf ga ik dit ook doen. Er is wel een wachtlijst voor zulke huizen en je moet een indicatie van Bureau Jeugdzorg hebben. Daarvoor kun je het beste even met je huisarts praten. Die weet welke formulieren hij in moet vullen. Dan krijg je bij Jeugdzorg een casemanager, daar praat je één of meerdere keren mee. Je casemanager bekijkt samen met jou welke hulp het beste bij je past. Daarna regelt hij de indicatie en kijkt hij welke instantie je het beste de hulp kan bieden. Jeugdzorg regelt meestal alleen de indicaties.
    De wachtlijst voor het woonproject waar ik heenga, is drie maanden. Meestal zijn deze wachtlijsten veel langer, daar moet je wel rekening mee houden. Je krijgt al eerder hulp. Zo wordt er bij Yorneo (de instantie waar ik ga wonen) een budgetcursus aangeboden tijdens het wachten.
    Als je vragen hebt, mag je altijd PB'en. Ik weet namelijk hoe het allemaal in z'n gangetje gaat. Zelf wacht ik nu tot mijn casemanager de indicatie heeft geregeld. Dat wordt waarschijnlijk komende week. (:
    Succes ermee!



    Ik denk ook dat dit het beste is.
    Héél veel succes (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Kun je op je 16e niet begeleid gaan wonen? Dat is misschien een goeie stap richting helemaal zelfstandig wonen later.

    Edit: Lol is al gezegd, nvmrmnd.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2010 - 12:31 ]


    No growth of the heart is ever a waste