• Ik moet voor school een miniprofielwerkstuk gaan maken, met een vriendin van me. Zij wilt natuur&gezondheid doen en ik dacht aan maatschappij&cultuur of m&economie. Dus een onderwerp verzinnen is heel lastig. Heeft iemand misschien een idee?
    En ik begin langzaam ook een beetje te twijfelen aan mijn profielkeuze. Want eigenlijk kan ik alles wel redelijk goed, maar ik vind talen veel leuker dan natuurkunde. Dus daarom zou ik voor een maatschappij-profiel kiezen. Alleen ik ben eigenlijk helemaal niet zo sociaal -in de zin dat ik verlegen ben. Is het dan wel handig om daarvoor te kiezen?
    En stiekem wil ik gewoon naar Amerika gaan, een jaar high-school doen of een studie volgen (: Dat weten mijn vriendinnen wel, alleen niemand weet dat ik ook heel graag actrice wil worden. Dat durf ik tegen niemand te zeggen. Acteren vind ik echt heel leuk. Ik zie mezelf nog eerder als actrice dan werkend bij een laboratorium of bij een bank.
    Dus eigenlijk heb ik heeeel erge hulp nodig (:

    Respect als je dit allemaal gelezen hebt <3


    You're the only reason I am not afraid to fly.

    Ik ben hetzelfde als jou? Kwa verlegenheid, naar amerika willen en stiekem actrice willen worden betreft.
    Je moet kiezen waar je hart naar uit gaat, welke vakken vind je leuk en welk profiel past daar het beste bij?
    - in 4vwo deed ik n&g met nederlands, engels, duits, natuurkunde en tekenen
    - nu, 4havo, doe ik n&g met nl, engels, natuurk en tekenen.


    You try so hard not trying to try so hard.

    Bij een maatschappijprofiel is het toch juist normaal dat je een taal kiest of ben ik nou achterlijk?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Maatschapijprofiel is leuker dan natuurkunde.
    Maar je moet het zelf weten.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Het maakt niet uit dat je niet sociaal bent,ik ben het ook niet en ik doe C&M. Als je weet wat je wilt worden(en dan bedoel ik niet acteren,dat is onzeker dus je kan beter een terug val plan hebben)of als je weet wat je ongeveer wilt doen dan moet je je profiel daar op aansluiten.

    Voor het mini PWS je moet een vak pakken die jullie beiden hebben,moet ook bij het echte PWS, als je een vak heb is het makkelijker om een onderwerp te kiezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ga het even heel grof zeggen: de kans dat je naar Amerika gaat en een succesvolle actrice wordt is heel, héél klein. Dus als je al je geld op die keuze zet, neem je op z'n zachtst gezegd een groot risico.
    Ten tweede; sociaal zijn kan je leren. No shit. Je moet je er gewoon over zetten - heb ik ook gedaan toen ik vakantiewerk deed in een winkel.
    Wat die talen betreft; die kan je eventueel ook in een avondstudie volgen, moest je dat nou echt willen.
    Dus uiteindelijk komt het er gewoon op neer op wat jij liever doet: maatschappijleer of natuurkunde.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Everest schreef:
    Ik ga het even heel grof zeggen: de kans dat je naar Amerika gaat en een succesvolle actrice wordt is heel, héél klein. Dus als je al je geld op die keuze zet, neem je op z'n zachtst gezegd een groot risico.
    Ten tweede; sociaal zijn kan je leren. No shit. Je moet je er gewoon over zetten - heb ik ook gedaan toen ik vakantiewerk deed in een winkel.
    Wat die talen betreft; die kan je eventueel ook in een avondstudie volgen, moest je dat nou echt willen.
    Dus uiteindelijk komt het er gewoon op neer op wat jij liever doet: maatschappijleer of natuurkunde.

    ja klopt, en omdat die kans zo klein is zeg ik het liever niet tegen iemand.
    en over dat sociaal zijn heb je ook gelijk, alleen ik vind het moeilijk om me daar overheen te zetten.

    @Exercitus: ik had niet gekozen om met haar samen te werken, dat was zo al ingedeeld. anders had ik zeker voor iemand gekozen met hetzelfde profiel.


    You're the only reason I am not afraid to fly.

    Neem één van de vaste vakken. Ik heb van mijn moeder gehoord -die heeft een autorijschool en spreekt heel veel mensen die een PWS moeten maken- die het over het Engelse Koningshuis hebben gehouden, dus het vak Engels. Ze hadden namelijk voor de rest geen gezamelijk vakken (alleen de verplichte vakken dus en hebben ze Engels gekozen). Dus misschien kunnen jullie één van die vakken kiezen?
    Verder raad ik je echt aan om op de website van een HBO of universiteit te kijken (ik weet niet of je havo of vwo doet). Dat heeft mij heel erg geholpen. Ik heb gewoon gekeken welke studie me op dat moment het leukst leek. Ik paste daar mijn profiel op aan en nu heb ik echt een nuttig profiel. Ik wil nu wel een andere studie doen dan ik in eerste instantie had gekozen, maar meestal blijf je wel in dezelfde soort studies (als je bv een studie koos waar vooral natuurkunde belangrijk is dan zal je bij de studies blijven met natuurkunde erin en zal je profiel altijd nuttig zijn. En dat is dan natuurlijk met elk profiel).


    To live would be an awfully big adventure

    Nou wat wil je buiten actrice worden, of wat vind je echt héél leuk?=)
    Daar moet je vooral naar kijken ^^


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Infinitum schreef:
    Neem één van de vaste vakken. Ik heb van mijn moeder gehoord -die heeft een autorijschool en spreekt heel veel mensen die een PWS moeten maken- die het over het Engelse Koningshuis hebben gehouden, dus het vak Engels. Ze hadden namelijk voor de rest geen gezamelijk vakken (alleen de verplichte vakken dus en hebben ze Engels gekozen). Dus misschien kunnen jullie één van die vakken kiezen?
    Verder raad ik je echt aan om op de website van een HBO of universiteit te kijken (ik weet niet of je havo of vwo doet). Dat heeft mij heel erg geholpen. Ik heb gewoon gekeken welke studie me op dat moment het leukst leek. Ik paste daar mijn profiel op aan en nu heb ik echt een nuttig profiel. Ik wil nu wel een andere studie doen dan ik in eerste instantie had gekozen, maar meestal blijf je wel in dezelfde soort studies (als je bv een studie koos waar vooral natuurkunde belangrijk is dan zal je bij de studies blijven met natuurkunde erin en zal je profiel altijd nuttig zijn. En dat is dan natuurlijk met elk profiel).

    oke, bedankt voor je tips! (:


    You're the only reason I am not afraid to fly.

    Trouwens, bij een n&g profiel is natuurkunde niet verplicht.
    En net zoals mijn voorgangers allemaal al zeiden, kijk naar jullie gezamelijke vakken!


    You try so hard not trying to try so hard.

    Ik deed begin van 't jaar n&g op vwo nou dat was me te pittig en eigenlijk toch niet mijn ding nu doe k e&m en ben er hartstikke blij mee!

    Oranjeegekte, daar doe ik het over (voor maatschappijleer en sociale aardrijkskunde)

    Heel interessant en leuk onderwerp.!! echt een aanrader


    ars moriendi

    [ bericht aangepast op 30 dec 2010 - 20:42 ]

    heel erg bedankt voor jullie advies allemaal (:


    You're the only reason I am not afraid to fly.