• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Als je het op basis van leeftijd doet kunnen ze nog altijd hun leeftijd hoger dan die leeftijd zetten. En als je het met een wachtwoord doet, hoe bedoel je dan precies?
    Mijn nicht zat trouwens ook met dit idee in haar hoofd.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Awel da wou ik ook voorstellen :p
    Want ik vind het raar als 11 jarige iets zeggen op een 16+ verhaal enzo..
    Dus ik ben voor =)


    Stop wishing, Start doing..

    neeeeeeeeeeeeeeeeeee. ik kan daar best tegen en alsjeblieft niet.

    Dat helpt denk ik niet, als iemand het écht wil lezen veranderd die de leeftijd gewoon.

    Nja zoveel ouder dan 18 jarigen zitten hier niet, je zou meer dan drie kwart van je lezers kwijtraken waarschijnlijk.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    raplove schreef:
    neeeeeeeeeeeeeeeeeee. ik kan daar best tegen en alsjeblieft niet.


    Ik vind je een allerliefste om dat te denken, en prima als je het doet, maar ik voel me er niet goed bij als mensen onder de 15 al mijn verhalen lezen. (De gemiddelde dan, tenminste.)
    Jullie horen nog niet echt bezig te zijn met (extreme)bdsm, hoeren, gore horror of whatever.

    & Ja, ze kunnen misschien hun leeftijd hoger in stellen maar daar is ook een oplossing voor: Je kunt je leeftijd maar één keer instellen en daarna niet meer wijzigen.
    Dat systeem hebben ze ook bij deviantART. Dan nog ga je het niet helemaal tegen, maar wel al een stuk meer.

    En met het wachtwoord is het simpel, de schrijver/schrijfster kan hem instellen en zelf doorsturen naar degene die daarom vragen. Al lijkt de leeftijdslot me dan makkelijker en beter werken.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Hush schreef:
    Nja zoveel ouder dan 18 jarigen zitten hier niet, je zou meer dan drie kwart van je lezers kwijtraken waarschijnlijk.


    Nee, ik zeg 18+ ook tussen haakjes, ik doel vooral op 16+... er zijn namelijk wel meer dan genoeg zestien plussers.
    Buiten dat om, ik heb liever wat lezers minder als dat ik dadelijk schade aanricht bij iemand die meer leest dan hij/zij kan hebben. Leeftijd speelt daarin wel degelijk (vaak) een grote rol.¬¬

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 15:09 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    nouja, ik ben het wel met nancy eens, de leeftijd staat er niet voor niets, en dan kunnen nu de meeste wel gaan zeggen van 'ja maar het is mijn eigen keuze' is het ook wel, geef ik jullie groot gelijk in, maar voor de 'ouderen' onder ons is het toch een gevoel wat blijft hangen. Het is niet omdat het verhaal jullie niet gegund wordt, maar omdat sommige onderwerpen gewoon te heftig zijn.

    maar wat wachtwoord betreft... hoe had je dat in gedachten nancy? iedereen boven de 16 een pb gaan sturen ofzo? want zoals ze al zeggen, de leeftijd kan gewoon veranderd worden, tenzij Rutger zo sociaal is om in te stellen dat je dat niet meer kan veranderen en gewoon je echte leeftijd moet instellen.

    Mistress schreef:
    & Ja, ze kunnen misschien hun leeftijd hoger in stellen maar daar is ook een oplossing voor: Je kunt je leeftijd maar één keer instellen en daarna niet meer wijzigen.
    Dat systeem hebben ze ook bij deviantART. Dan nog ga je het niet helemaal tegen, maar wel al een stuk meer.

    En wat als ik naar de bieb huppel, daar een 19 jarig account aan maak en ga lezen? Of je kruipt op de pc van je zusje of whatever :'D
    Dan heeft het slot toch nog zwakke plekken :'D

    nou nee sorry. Het is hun eigen keuze of ze het lezen of niet en anders veranderen ze hun leeftijd allemaal naar 20 en dan kunnen ze het ook lezen, dus ik ben TEGEN!
    Ik ben zelf ook nog lang geen 16 en ik wil het gewoon lezen!


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    SHARONxLOVER schreef:
    Dat helpt denk ik niet, als iemand het écht wil lezen veranderd die de leeftijd gewoon.


    Dan is hij er ook zeer bewust van daar voor te kiezen. Ik heb al vaak genoeg gemerkt dat lezers verleid werden door een intro van een verhaal en vervolgens klagen over nachtmerries als het een beetje loskomt. Ik vind dat gewoon geen prettig idee als schrijfster.

    Hel schreef:
    nouja, ik ben het wel met nancy eens, de leeftijd staat er niet voor niets, en dan kunnen nu de meeste wel gaan zeggen van 'ja maar het is mijn eigen keuze' is het ook wel, geef ik jullie groot gelijk in, maar voor de 'ouderen' onder ons is het toch een gevoel wat blijft hangen. Het is niet omdat het verhaal jullie niet gegund wordt, maar omdat sommige onderwerpen gewoon te heftig zijn.

    maar wat wachtwoord betreft... hoe had je dat in gedachten nancy? iedereen boven de 16 een pb gaan sturen ofzo? want zoals ze al zeggen, de leeftijd kan gewoon veranderd worden, tenzij Rutger zo sociaal is om in te stellen dat je dat niet meer kan veranderen en gewoon je echte leeftijd moet instellen.


    Dat ja, inderdaad. Dat zou al een hoop schelen.
    Verder ben ik het ook heel erg eens met wat je zegt over het gevoel dat blijft hangen, en eigenlijk alles. Ik gun het jullie wel, maar ik wil wel dat de mensen die het niet zeker weten dan niet plots 'er in trappen'.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat ja, inderdaad. Dat zou al een hoop schelen.
    Verder ben ik het ook heel erg eens met wat je zegt over het gevoel dat blijft hangen, en eigenlijk alles. Ik gun het jullie wel, maar ik wil wel dat de mensen die het niet zeker weten dan niet plots 'er in trappen'.


    Het blijft hun eigen keuze als ze het lezen of niet, je houd dat neit tegen;)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Mistress schreef:
    (...)

    Nee, ik zeg 18+ ook tussen haakjes, ik doel vooral op 16+... er zijn namelijk wel meer dan genoeg zestien plussers.
    Buiten dat om, ik heb liever wat lezers minder als dat ik dadelijk schade aanricht bij iemand die meer leest dan hij/zij kan hebben. Leeftijd speelt daarin wel degelijk (vaak) een grote rol.¬¬


    Ik snap het ook wel, en ben het er ook mee eens. Maar het werkt denk ik niet, als iemand een ander profiel aan maakt met een leeftijd van 17 kan diegene je verhalen alsnog lezen.. Tenminste dat zou ik doen als ik het graag zou willen lezen.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ik ben 100% voor. Mijn broertje van 11 zit hier ook op de site ("Struisvogel") en ik moet hem soms echt voor die dingen beschermen.

    En dan idd ook meteen een systeem dat je je leeftijd maar 1 x kan veranderen, netals op deviantArt.


    ars moriendi

    Smeagol schreef:
    (...)

    Het blijft hun eigen keuze als ze het lezen of niet, je houd dat neit tegen;)


    Dat kan wel tegengegaan worden. Nooit helemaal, maar er kunnen wel acties genomen worden.
    Je hoeft ook niet zo boos of eigenwijs te doen tegen me, want als je wilt lezen ga je je gang maar. Maar hoe vind jij het dat 11-jarige meisjes lezen over bdsm, waarin iemands lichaam volledig kapot en open geslagen wordt en dan zonder genade misbruikt wordt? Zou je dat bijvoorbeeld (of je 'r nou wel of niet een hebt) je kleine zusje dat willen zien lezen? Wetend dat dat echt wel schade achter kan laten?

    Ik zeg leeftijdsslot, instelbaar op 15/16/18 jaar, whatever. Eventueel naar eigen keuze van de schrijver. Daarbij ook een leeftijd die maar één keer in te stellen is en/of een extra waarschuwings mogelijkheid, zodat er toch al iets meer gefilterd wordt naar mensen die het 'mogen' lezen en/of zeker weten.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell