• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat kan wel tegengegaan worden. Nooit helemaal, maar er kunnen wel acties genomen worden.
    Je hoeft ook niet zo boos of eigenwijs te doen tegen me, want als je wilt lezen ga je je gang maar. Maar hoe vind jij het dat 11-jarige meisjes lezen over bdsm, waarin iemands lichaam volledig kapot en open geslagen wordt en dan zonder genade misbruikt wordt? Zou je dat bijvoorbeeld (of je 'r nou wel of niet een hebt) je kleine zusje dat willen zien lezen? Wetend dat dat echt wel schade achter kan laten?

    Ik zeg leeftijdsslot, instelbaar op 15/16/18 jaar, whatever. Eventueel naar eigen keuze van de schrijver. Daarbij ook een leeftijd die maar één keer in te stellen is en/of een extra waarschuwings mogelijkheid, zodat er toch al iets meer gefilterd wordt naar mensen die het 'mogen' lezen en/of zeker weten.


    Daar ben ik het zó mee eens (zie mijn andere reactie)


    ars moriendi

    Hush schreef:
    (...)

    Ik snap het ook wel, en ben het er ook mee eens. Maar het werkt denk ik niet, als iemand een ander profiel aan maakt met een leeftijd van 17 kan diegene je verhalen alsnog lezen.. Tenminste dat zou ik doen als ik het graag zou willen lezen.


    Jahaaa, maar dan wil je het graag. Er zijn ook genoeg kinderen die er echt invallen en doorlezen tot het 'te laat' is.
    Jij weet het wel zeker, maar kinderen van 10,11, 12, 13 denken daar vaak niet bij na, tot ze merken dat het niet fijn is en nachtmerries krijgen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Smeagol schreef:
    (...)

    Het blijft hun eigen keuze als ze het lezen of niet, je houd dat neit tegen;)


    ze kan het wel tegen houden, want als het haar niet zint kan ze het verhaal gewoon stop zetten en kan helemaal niemand het lezen. De oplossing voor haar zou zijn om op haar eigen site verder gaan, de mensen van 16+ een berichtje sturen met de link, en haar eigen site nog eens beveiligen met een wachtwoord.

    Maar goed, daar gaat het niet om, de schrijver (in dit geval Nancy dus) moet zich ook goed voelen als ze het verhaal schrijft, en dat doet ze nu dus niet helemaal omdat ze inzit over alle mensen onder de 16...

    Smeagol schreef:
    nou nee sorry. Het is hun eigen keuze of ze het lezen of niet en anders veranderen ze hun leeftijd allemaal naar 20 en dan kunnen ze het ook lezen, dus ik ben TEGEN!
    Ik ben zelf ook nog lang geen 16 en ik wil het gewoon lezen!


    Alleen dat laatste niet want ik ben 16 iig over een paar dagen maar dat terzijde. Ik denk dat veel vrienden van 12-jarige of rond die leeftijd het wachtwoord toch wel zullen zeggen als die 12-jarige het willen lezen. Ik vind het wel een goed idee alleen denk ik wel dat ze het toch wel proberen te omzeilen en bijv. een nieuw account aan maken als het moet via een ander IP-adres. Of wat Smeagol zei ze zullen hun leeftijd veranderen. Dus ik denk dat het toch wel gebeurd of er moet een hele goede beveiliging komen ;D


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Hel schreef:
    (...)

    ze kan het wel tegen houden, want als het haar niet zint kan ze het verhaal gewoon stop zetten en kan helemaal niemand het lezen. De oplossing voor haar zou zijn om op haar eigen site verder gaan, de mensen van 16+ een berichtje sturen met de link, en haar eigen site nog eens beveiligen met een wachtwoord.

    Maar goed, daar gaat het niet om, de schrijver (in dit geval Nancy dus) moet zich ook goed voelen als ze het verhaal schrijft, en dat doet ze nu dus niet helemaal omdat ze inzit over alle mensen onder de 16...


    Niet alle, maar degene die er schade door kunnen oplopen. Als iemand het echt zeker weet mogen ze van mij, maar gewoon liever niet onder de 15 of 16, of ze moeten het wel heel zeker weten. Ik wil gewoon iets meer bescherming voor mijn verhalen en vooral mijn lezers, zodat ze echt weten waar ze (mogelijk) aan beginnen.

    Met die website ben ik ook wel bezig, maar dat is nu even niet belangrijk.
    Het gaat mij gewoon over het algemeen. Q groeit, de schrijvers en lezers ook, daar moeten gepaste aanpassingen voor komen, ooit ... .

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 15:22 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Niet alle, maar degene die er schade door kunnen oplopen. Als iemand het echt zeker weet mogen ze van mij, maar gewoon liever niet onder de 15 of 16, of ze moeten het wel heel zeker weten. Ik wil gewoon iets meer bescherming voor mijn verhalen en vooral mijn lezers, zodat ze echt weten waar ze (mogelijk) aan beginnen.


    Dat is idd wel waar


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Oke, ik ga nu ff een wat langer ding pleuren voordat het lijkt dat ik dit vol zit te spammen 8D

    First of all, ik kijk nooit naar dat ding. Ik neem het niet bepaald serieus, pas als iemand in zijn begin bericht zegt "Dit is 16+ of 18+" neem ik het serieus. Dan is te merken dat de schrijver het ook liever écht niet heeft. Daardoor laat ik ook een groot deel van jou verhaal links liggen.
    Jou verhaal over Annabel, dat volg ik, en daar staat/stond dat niet bij, dus keek ik er ook niet naar om. Hier mijn verklaring voor dát.
    Daarbij heeft iemand mij bijna een jaar geleden toen ik nog net op Q zat mij gewoon één en al neuk-stand alones. Na één hoofdstuk had ik zoiets van "Euh, oké?" en heb ik er aan toe gegeven dat ik dat niet wíl verder lezen. In dit soort dingen kan ik makkelijk mijn grenzen bepalen 8D

    Oke nu even terug komen op de suggestie:
    Ik schríjf samen met Sem, Sarita en Charissa een "16+" verhaal, maar we zijn dus geen van alles 16+, waarom dat het een 16+ verhaal is weet ik niet, het is horror, maar voor de rest moet je het vragen aan Sem 8D
    Maar zo zie je, mensen zetten het er vaak neer zodat mensen de verleiding krijgen het te lezen. Is het niet -verplaatst zich naar Nancy- verleidelijk ok even een 22+ verhaal te gaan lezen, of als je 16 bent een 18+ of 13/14 een 16+? Dat is het wel hea?
    Zo zie je dat er onnodig veel verhalen voor mensen worden gesloten, terwijl het niet nodig is.

    En beleve me! Quizlet staat voor vriendjespolitiek! We kunnen zo iemand van 17 ofzeuw naar jou stuuren en die geef jij het wachtwoord en die geeft het aan ons. (krul)

    EInde zeikverhaal 8D

    Tegen. Het is hun keuze of ze het willen lezen of niet.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Wicky schreef:
    (...)

    Alleen dat laatste niet want ik ben 16 iig over een paar dagen maar dat terzijde. Ik denk dat veel vrienden van 12-jarige of rond die leeftijd het wachtwoord toch wel zullen zeggen als die 12-jarige het willen lezen. Ik vind het wel een goed idee alleen denk ik wel dat ze het toch wel proberen te omzeilen en bijv. een nieuw account aan maken als het moet via een ander IP-adres. Of wat Smeagol zei ze zullen hun leeftijd veranderen. Dus ik denk dat het toch wel gebeurd of er moet een hele goede beveiliging komen ;D


    Nog één keer dan: Als jij het zeker weet is het anders en richt je het zelf aan.
    Daartussen zou ik als schrijver graag een 'muurtje' zien, die de grens stelt tussen degene die perse door willen lezen, of die de waarschuwing begrijpen en afhaken voor ze iets lezen dat ze uiteindelijk misschien helemaal niet willen lezen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat kan wel tegengegaan worden. Nooit helemaal, maar er kunnen wel acties genomen worden.
    Je hoeft ook niet zo boos of eigenwijs te doen tegen me, want als je wilt lezen ga je je gang maar. Maar hoe vind jij het dat 11-jarige meisjes lezen over bdsm, waarin iemands lichaam volledig kapot en open geslagen wordt en dan zonder genade misbruikt wordt? Zou je dat bijvoorbeeld (of je 'r nou wel of niet een hebt) je kleine zusje dat willen zien lezen? Wetend dat dat echt wel schade achter kan laten?

    Ik zeg leeftijdsslot, instelbaar op 15/16/18 jaar, whatever. Eventueel naar eigen keuze van de schrijver. Daarbij ook een leeftijd die maar één keer in te stellen is en/of een extra waarschuwings mogelijkheid, zodat er toch al iets meer gefilterd wordt naar mensen die het 'mogen' lezen en/of zeker weten.


    Ik begrijp het ook wel en ik word niet boos hoor:) Maar het is en blijft hun eigen keuze. Maar hoe dan ook ze blijven het gewoon lezen, en natuurlijk snap ik dat jij niet graag wilt dat 11-jarige het lezen.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Mistress schreef:
    Dan is hij er ook zeer bewust van daar voor te kiezen. Ik heb al vaak genoeg gemerkt dat lezers verleid werden door een intro van een verhaal en vervolgens klagen over nachtmerries als het een beetje loskomt. Ik vind dat gewoon geen prettig idee als schrijfster.

    Ik snap dat je, je er zorgen over maakt, ergens zou ik dat ook doen als ik in jou situatie was geplaatst. Maar ik geloof niet dat dit een goede oplossing is. Vriendjes politiek! Is het sleutel woord! Binnen no-time worden jou verhalen per hoofdstuk naar elkaar door gestuurt op MSN per e-mail of whatever. Het is zo wat onmogelijk om dit volkomen te filteren!

    En als die gene later gaat krijsen dat hij/zij nachtmerries heeft, is dat zijn/haar eigen verandwoordelijkheid. Als ik hier niet meer durf te slapen omdat iemand een of andere horror heeft geschreven, en er stond bij 16+ ofzeuw, dan is dat míjn schuld! Daar hoor ik me ook bewust van te zijn.
    Daarbij is het gelijk een wijze les -Eige schuld, dikke slapeloosheid 8D-

    Mistress schreef:
    (...)

    Nog één keer dan: Als jij het zeker weet is het anders en richt je het zelf aan.
    Daartussen zou ik als schrijver graag een 'muurtje' zien, die de grens stelt tussen degene die perse door willen lezen, of die de waarschuwing begrijpen en afhaken voor ze iets lezen dat ze uiteindelijk misschien helemaal niet willen lezen.


    Dat snap ik maar dat bedoelde ik niet ;D Ik snap het wel alleen bedoel ik dat die mensen het toch wel proberen te omzeilen. Ik vind het juist goed dat er een wachtwoord komt maar probeerde te zeggen dat ik denk dat veel mensen toch wel hun leeftijd proberen te veranderen. Maar aan de andere kant daar kan jij niks aandoen want jij hebt er dan alles al aan gedaan wat je kon doen. Ik vind het goed want het kan bij sommigen misschien toch wat schade aanrichten zoals je zei nachtmerries enzo.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Nou ja, als iedereen er echt zo tegenover lijkt te staan zal ik maar de wijze spelen en mijn verhalen hier niet meer laten lopen.
    Op een enkeling na, vind ik die namelijk veel te heftig voor kinderen onder de 15 of 16 jaar.

    Natuurlijk bestaat er altijd vriendjespolitiek, maar wanneer er op de juiste manier ingesprongen wordt en gehandeld, voorkom je al dat een hoop ellende bespaart wordt voor degene die wel stoppen als ze tegen zo'n 'muur' aanlopen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Wicky schreef:
    (...)

    Dat snap ik maar dat bedoelde ik niet ;D Ik snap het wel alleen bedoel ik dat die mensen het toch wel proberen te omzeilen. Ik vind het juist goed dat er een wachtwoord komt maar probeerde te zeggen dat ik denk dat veel mensen toch wel hun leeftijd proberen te veranderen. Maar aan de andere kant daar kan jij niks aandoen want jij hebt er dan alles al aan gedaan wat je kon doen. Ik vind het goed want het kan bij sommigen misschien toch wat schade aanrichten zoals je zei nachtmerries enzo.


    PRECIES!
    Dat wil ik nou al de héle godganse tijd zeggen!


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    nou ben ik eigenlijk wel heel erg nieuwschierig naar je verhalen(zip)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'