• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Daar eb je zeker gelijk in, ik weet nog goed dat ik sinds ik 6 was altijd al naar 12+ film wou kijken. Een jaar geleden (toen was ik 11), ben ik overgestapt naar 16+ films. Nee denk nu niet aan erotiek, maar ik bedoel horror. Op mij liet het geen grote indruk achter, nu kijk ik nog graag Orphan, Jennifers Body or whatever. Maar als je dan zoiets leest of kijkt, dan voel je je toch wel groot en sterk, daarom doen veel kinderen dat oowk 8D


    Maar dit is wel iets anders dan Jeniffers body.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Mistress schreef:
    (...)

    Ik snap jullie ook heus wel, ik ken het zelf ook wel. Maar de verhalen waar ik het over heb zijn over het algemeen toch anders.
    Voor zo'n slot komt laat ik die ook niet op de site en zo niet, dan gewoon niet. Ben toch niet van plan heel snel iets te uploaden hier na de crash.
    Ze zijn gewoon te heftig en niet het stereotype bdsm of horror verhaal.

    I know x)
    Maar ik bedoel zegmaar, of het nu jou verhaal is, of dat van een ander. Toen ik net op Q zat stond er duidelijk op mijn prfiel bij leeftijd "11" stond er in koeien-ass-letters op mn profiel "Hoi ik ben Sevda ik ben 11 jaar etc" En dan nog mij één en al BDSM aan gaan lopen smeren, en heeft diegene mij verwijt toen ik reageerde van "Wtf?" Dat ík het maar niet op moest zoeken.
    Oftewel, ik begrijp dat jij je daar ongemakkelijk over voelt, en er zijn inderdaard zat kinderen die daar niet tegen kunnen maar zich er niet bewust van zijn. Maar als ze zo graag over erotiek willen lezen, dan zoeken ze het écht wel op.
    Zo had ik een vriendin, -Dit is van 2 laar terug ofzeuw- die was helenmaal into van die erotiek films, maarja, bij de saturnb kreeg zij die niet mee. Toen dacht ze van 'Dan downloaden maar' Oké, ze schrok ervan, ze doet het nu neit meer. Maar tóch is het haar gelukt om het te zien.

    Ik begrijp ook dat je liever hebt dat dat soort kindertjes jou verhaal niet lezen, dan maar van een ander. Maar ikm wil wel even mijn punt maken, dat er altijd mensen blijven die ze dat klakkeloos aansmeren, dus als ze het écht willen dan vinden ze het wel. Al geef ik toe dat een deel inderdaad afhaakt bij zo'n "muur" zoals iedereen eht hier noemt :Y)

    ILOVEVANITY schreef:
    (...)

    Maar dit is wel iets anders dan Jeniffers body.

    (cat) Kutje het was een voorbeeld van "Kinderen kicken inderdaad op verboden stuff"
    Al is het voor mij niet zo verboden, gezien mijn moeder soms voor mij die films haalt bij Saturn :Y)

    Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, ik ben oud genoeg om te weten hoe het werkt. ;)
    Maar als ze het echt willen, dan liever ergens anders. Natuurlijk is iedereen op een bepaald punt nieuwsgierig, maar er is/hoort een grens (te zijn).


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    ze willen het zelf eigelijk als ze het lezen (cat)


    You can't not look cool with a crossbow.