• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    Nou ja, als iedereen er echt zo tegenover lijkt te staan zal ik maar de wijze spelen en mijn verhalen hier niet meer laten lopen.
    Op een enkeling na, vind ik die namelijk veel te heftig voor kinderen onder de 15 of 16 jaar.

    Natuurlijk bestaat er altijd vriendjespolitiek, maar wanneer er op de juiste manier ingesprongen wordt en gehandeld, voorkom je al dat een hoop ellende bespaart wordt voor degene die wel stoppen als ze tegen zo'n 'muur' aanlopen.


    Ik zou wel je verhalen blijven plaatsen maar zoals je zei het zal wel voor een deel helpen een tien-jarige zal niet zo snel een wachtwoord vragen als hij niet weet waar het verhaal over gaat, zo kan hij bijv de inleiding niet lezen en staat er bijv:

    Sorry dit verhaal is niet geschikt voor jouw leeftijd categorie omdat het nachtmerries kan veroorzaken-psychische problemen.

    Ik zou dan persoonlijk schrikken en snel weg klikken.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Smeagol schreef:
    nou ben ik eigenlijk wel heel erg nieuwschierig naar je verhalen(zip)


    De meesten zijn al geïnactiveerd, of houd ik tot er zo'n bestaand slot is ... Maar bijvoorbeeld 'The [sex] slave' heeft meer lezers onder de 16 dan erboven. Ik heb dat verhaal ook afgekapt om twee redenen, waarvan de grote hoeveelheid naar mijn mening té jonge lezers teveel was. Diep Geheim viel nog mee maar trok ook teveel jonge lezers ...
    Zo zit ik nu ook met andere beginnende verhalen, die eigenlijk te heftig zijn voor een bepaald publiek.

    En het gaat daarbij niet alleen om mijne. Er zijn hier meer 'erotische'/'heftige' schrijvers.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 15:35 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat kan wel tegengegaan worden. Nooit helemaal, maar er kunnen wel acties genomen worden.
    Je hoeft ook niet zo boos of eigenwijs te doen tegen me, want als je wilt lezen ga je je gang maar. Maar hoe vind jij het dat 11-jarige meisjes lezen over bdsm, waarin iemands lichaam volledig kapot en open geslagen wordt en dan zonder genade misbruikt wordt? Zou je dat bijvoorbeeld (of je 'r nou wel of niet een hebt) je kleine zusje dat willen zien lezen? Wetend dat dat echt wel schade achter kan laten?

    Ik zeg leeftijdsslot, instelbaar op 15/16/18 jaar, whatever. Eventueel naar eigen keuze van de schrijver. Daarbij ook een leeftijd die maar één keer in te stellen is en/of een extra waarschuwings mogelijkheid, zodat er toch al iets meer gefilterd wordt naar mensen die het 'mogen' lezen en/of zeker weten.


    Nou, ik wil dat ook niet lezen 8D
    Maar ik denk dat ze dan andere manieren gaan zoeken om het te omzeilen, net als op Youtube. Het is wel een probleem dat (vind ik) 1/12 jarigen nog niet goed kunnen inschatten wat ze kunnen lezen en wat niet, waar ze nachtmerries van kunnen krijgen enzo. Ik kan het gewoon wegklikken als ik iets te onsmakelijk vind, maar jongere kinderen hebben daar toch meer moeite mee denk ik.


    Your make-up is terrible

    Mistress schreef:
    (...)

    De meesten zijn al geïnactiveerd, of houd ik tot er zo'n bestaand slot is ... Maar bijvoorbeeld 'The [sex] slave' heeft meer lezers onder de 16 dan erboven. Ik heb dat verhaal ook afgekapt om twee redenen, waarvan de grote hoeveelheid naar mijn mening té jonge lezers teveel was. Diep Geheim viel nog mee maar trok ook teveel jonge lezers ...
    Zo zit ik nu ook met andere beginnende verhalen, die eigenlijk te heftig zijn voor een bepaald publiek.

    En het gaat daarbij niet alleen om mijne. Er zijn hier meer 'erotische'/'heftige' schrijvers.


    Eigenlijk vind ik het wel heel jammer voor jou dat je nu al je story's interactiveerd omdat je vind dat er teveel jonge lezers zijn:( Niet lullig bedoelt ofzo hoor;)
    Ook wat Wicky al zei, dat zou wel goed zijn. Maar dat ze dan bijvoorbeeld een wachtwoord aan jou kunnen vragen, omdat ze het graag willen lezen. En dat jij dan kan bepalen of ze het wel of niet mogen lezen(A)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik ben 16 Nance hahaha 8D 16 en een half 8D

    Mistress schreef:
    (...)
    PRECIES!
    Dat wil ik nou al de héle godganse tijd zeggen!

    Maar door duidelijk te zijn in het feit dat het niet geschikt is voor die en die leeftijd dóé je al wat je kunt! Door deze suggestie laat je dat ook zien! En als er dan eigenwijze zijn die toch niet luisteren, en die kunnen niet meer slapen of whatever. Je hebt nu eensmaal niet de touwtjes in handen hier, en toch probeer je het te verdedigen. Dat zegt al een heleboel!

    Ergens vind ik niet dat je hierdoor je verhalen van Q af moet halen. De mensen die persé moeten lezen, bij verhalen waar gewoon duidelijk is gezegt:
    "Dit verhaal bevat dit en dit, en is niet aan te raden voor mensen jonger dan dit en dit"
    Dan is dat hun eigen schuld, en dan schrikt het hun waarschijnlijk ook af, zodat ze het de volgende keer niet doen.

    Mijn punt wat ik hiermee wil bereiken is:
    Je doet al alles wat in je macht is, je hoeft je nergens schuldig over te voelen áls iemand eenbs een nachtmerrie krijgt!

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 15:42 ]

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat kan wel tegengegaan worden. Nooit helemaal, maar er kunnen wel acties genomen worden.
    Je hoeft ook niet zo boos of eigenwijs te doen tegen me, want als je wilt lezen ga je je gang maar. Maar hoe vind jij het dat 11-jarige meisjes lezen over bdsm, waarin iemands lichaam volledig kapot en open geslagen wordt en dan zonder genade misbruikt wordt? Zou je dat bijvoorbeeld (of je 'r nou wel of niet een hebt) je kleine zusje dat willen zien lezen? Wetend dat dat echt wel schade achter kan laten?

    Ik zeg leeftijdsslot, instelbaar op 15/16/18 jaar, whatever. Eventueel naar eigen keuze van de schrijver. Daarbij ook een leeftijd die maar één keer in te stellen is en/of een extra waarschuwings mogelijkheid, zodat er toch al iets meer gefilterd wordt naar mensen die het 'mogen' lezen en/of zeker weten.



    nee zulke verhalen lees ik ook niet. maar bevoorbeeld wel diep geheim. en daar komen ook best veel seks scenes in voor. maar dan niet tot in detail.

    Ik ben het wel eens met wat je voorsteld, het is natuurlijk niet goed als jonge kinderen die verhalen beginnen te lezen er pas te laat achter komen wat er gebeurd of nog gaat gebeuren en dan bang zijn. Maar aan de andere kant, ik ben zelf ook pas 15, en ik zou het erg jammer vinden als ik bijvoorbeeld jouw verhalen of die van andere niet meer zou kunnen lezen als er een systeem om komt dat je het alleen maar kan lezen als je 16 of 18+ bent.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Maar door duidelijk te zijn in het feit dat het niet geschikt is voor die en die leeftijd dóé je al wat je kunt! Door deze suggestie laat je dat ook zien! En als er dan eigenwijze zijn die toch niet luisteren, en die kunnen niet meer slapen of whatever. Je hebt nu eensmaal niet de touwtjes in handen hier, en toch probeer je het te verdedigen. Dat zegt al een heleboel!

    Ergens vind ik niet dat je hierdoor je verhalen van Q af moet halen. De mensen die persé moeten lezen, bij verhalen waar gewoon duidelijk is gezegt:
    "Dit verhaal bevat dit en dit, en is niet aan te raden voor mensen jonger dan dit en dit"
    Dan is dat hun eigen schuld, en dan schrikt het hun waarschijnlijk ook af, zodat ze het de volgende keer niet doen.

    Mijn punt wat ik hiermee wil bereiken is:
    Je doet al alles wat in je macht is, je hoeft je nergens schuldig over te voelen áls iemand eenbs een nachtmerrie krijgt!


    Amen_O_


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou, ik wil dat ook niet lezen 8D
    Maar ik denk dat ze dan andere manieren gaan zoeken om het te omzeilen, net als op Youtube. Het is wel een probleem dat (vind ik) 1/12 jarigen nog niet goed kunnen inschatten wat ze kunnen lezen en wat niet, waar ze nachtmerries van kunnen krijgen enzo. Ik kan het gewoon wegklikken als ik iets te onsmakelijk vind, maar jongere kinderen hebben daar toch meer moeite mee denk ik.


    Exactly. Ik ben bang dat veel, al doen ze hun best, het niet snappen zoals wij doen, omdat we al wat ouder zijn.
    Het is en blijft cliché, maar jullie merken het wel als jullie zelf ouder worden en anders na gaan denken over dingen die jullie doen/schrijven.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    raplove schreef:
    (...)


    nee zulke verhalen lees ik ook niet. maar bevoorbeeld wel diep geheim. en daar komen ook best veel seks scenes in voor. maar dan niet tot in detail.


    Waarom zou ik die details er nou zo vaak uit laten? Juist, omdat ik me er bewust van ben hoeveel (te) jonge lezertjes aan mijn verhalen zitten en ik ze toch iets wil afschermen nog. :/


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik ben 13 en ik lees je verhalen. Ik heb er echt geen nachtmerries van ofzo.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Breathlessx schreef:
    Ik ben 13 en ik lees je verhalen. Ik heb er echt geen nachtmerries van ofzo.


    En ik ben 19 en ík krijg er nachtmerries van dat mensen vanaf 10 jaar al aan verhalen zitten waar ze helemaal niet bezig mee horen te zijn.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    En ik ben 19 en ík krijg er nachtmerries van dat mensen vanaf 10 jaar al aan verhalen zitten waar ze helemaal niet bezig mee horen te zijn.


    Ze horen met poppen te spelen haha 8D Ik weet niet, ik las op mijn 11e soms die seksstukjes in de hitkrant, maar nou dat vond ik niet bepaald leuk ofzo. Misschien is zo'n slot wel handig, want je kan er nog wel eens rare dromen van krijgen ;x

    Mistress schreef:
    (...)

    Waarom zou ik die details er nou zo vaak uit laten? Juist, omdat ik me er bewust van ben hoeveel (te) jonge lezertjes aan mijn verhalen zitten en ik ze toch iets wil afschermen nog. :/



    en dat begrijp ik. maar ik ben ook helemaal verslaafd aan je verhaal Annabel, daughter of a prostitute. en daar komen ook seksscenes in voor. maar gelukkig doe jij het niet in detail. the sex slave ga ik ook niet lezen. gewoom omdat ik weet dat ik daar niet tegen zou kunnen. het ligt er echt aan hoe het verhaal geschreven is. en dat is mijn eigen verantwoordelijkheid.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 15:53 ]