• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    raplove schreef:
    (...)

    ik vind dat best oneerlijk. dus je bent 13 en MOD. dus geen probleem als je The sex slave leest.

    mijn mening.


    Niet even eerlijk misschien, maar wel nodig. Ik vind sommige mods ook te jong, maar dat is weer een andere discussie waar ik niet teveel van zal zeggen. Ze worden niet voor niets gekozen en moeten tenslotte er ook op toe kunnen zien dat je geen regels overtreed.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Niet even eerlijk misschien, maar wel nodig. Ik vind sommige mods ook te jong, maar dat is weer een andere discussie waar ik niet teveel van zal zeggen. Ze worden niet voor niets gekozen en moeten tenslotte er ook op toe kunnen zien dat je geen regels overtreed.


    ok. maar kunnen ze dan niet voor die verhalen oudere mods in zetten.

    Mistress schreef:
    (...)

    Nee, maar jij geeft aan bewust te kiezen. Ik geloof niet dat een kind van 9 (of wat voor leeftijd ook onder de 15 en zelfs ouder naar mening -no offence-), hoe volwassen het zich ook voelt, zich écht bewust is van waar hij/zij zichzelf ingooit, bij het beginnen aan zulke verhalen.

    Ik snap dat jij er van overtuigt bent -Ik stiekem oowk- Dat een 9 jarige zich daar niet bewust van is! Op die leeftijd hebben kinderen vaak ook zo iets van "Ooh dit kan ik nog wel aan -Leest door- -Slik- euh, ja dit ook nog wel? -Leest door- IEKS -slapeloosheid-"
    Om het maar even makkelijk te zeggen.

    En yay ik kies bewust! -Denkt aan reclame x'd-

    raplove schreef:
    (...)

    ik vind dat best oneerlijk. dus je bent 13 en MOD. dus geen probleem als je The sex slave leest.

    mijn mening.

    Schat, iemand moet een oogje in het zeil houden, en deze reactie vond ik best grappig/schattig btw 8D

    Please, doe dan 15+ want dan mag ik ze ook nog lezen... Nog 10 maanden en dan ben ik 16, ben aan het aftellen:Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben het gedeeltelijk eens.
    De leeftijd op Q gaat steeds meer omhoog, maar de voornaamste leeftijd is toch rond de 13,14.
    Daarom denk ik ook dat je als schrijver goed moet nadenken of Q wel de meest geschikte site is om dit soort 18+ verhalen erop te zetten.

    Zelf heb ik er geen moeite mee, ik lees jou verhaal over Annabel puur omdat ik van jou schrijfstijl houd en het verhaal mij wel aanspreekt...

    Ik zou graag verder in gaan op dit topic, omdat het gewoon een topic is met een interresant onderwerp maar ik ga "buitenspelen"
    OT: @Awakening, groot deel eens, maar er komen ook steeds jongere kinderen naar Q 8D

    ja ik zou dat echt erg vinden als dat slot er zou komen. weg diep geheim,weg Annabel,weg I’m Fuckable,weg alle TC verhalen.

    -huilt-

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:17 ]

    raplove schreef:
    ja ik zou dat echt erg vinden als dat slot er zou komen. weg diep geheim,weg Annabel,weg I’m Fuckable,weg alle TC verhalen.

    -huilt-


    Rutger heeft al aangegeven dat er geen slot komt, maar als het mogelijk is de optie voor ons schrijvers om een wachtwoord in te voeren.
    Dit doe ik ook niet bij Annabel, maar bijvoorbeeld wel bij een aantal nieuwe SA's en verhalen die ik graag op Q zou willen zetten, maar echt nog niet 'durf' op dit moment.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    raplove schreef:
    ja ik zou dat echt erg vinden als dat slot er zou komen. weg diep geheim,weg Annabel,weg I’m Fuckable,weg alle TC verhalen.

    -huilt-

    Als Mistress zou besluiten op een andere website te gaan schrijven kun je de verhalen hier ook niet langer lezen.


    Dit is mijn signature...

    Ik vind dat als je zo'n verhaal op Q zet, dan moet je accepteren dat er veel mensen onder de 16 zijn, en het is dan aan hun of ze het willen lezen. Als je niet wilt dat 'jongere' mensen het lezen, moet je ze gewoon niet online zetten.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Rutger schreef:
    (...)
    Als Mistress zou besluiten op een andere website te gaan schrijven kun je de verhalen hier ook niet langer lezen.


    nee ok. maar komt dat slot er nu ook echt op? want dan kan ik I’m Fuckable,\ en alle liefdesverhalen tussen tom en bill ook niet langer meer lezen. en dat zou ik jammer vinden.

    Ik vind dat een goed idee. Toen ik elf was dacht ik ook dat ik tegen zulke enge verhalen kon, dus ben ik toch gaan lezen. Ik ben toen nog heel lang bang gebleven haha. :X

    Jimmyvana schreef:
    Ik vind dat een goed idee. Toen ik elf was dacht ik ook dat ik tegen zulke enge verhalen kon, dus ben ik toch gaan lezen. Ik ben toen nog heel lang bang gebleven haha. :X


    Ik ben blij dat er iemand zo moedig is om dat toe te geven. Dankjewel. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Funeral schreef:
    Ik vind dat als je zo'n verhaal op Q zet, dan moet je accepteren dat er veel mensen onder de 16 zijn, en het is dan aan hun of ze het willen lezen. Als je niet wilt dat 'jongere' mensen het lezen, moet je ze gewoon niet online zetten.


    agree