• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    raplove schreef:
    (...)

    voor elke oplossing is er wel weer iets om het te omzeilen.


    Klopt.. Nou ja op zich vind ik wel dat als mensen er zo druk/bewust mee bezig zijn het te omzeilen, prima. Wij hebben dan toch ons best gedaan om hen er op attent te maken? Dan is het wel gewoon echt nog veel erger een kwestie van eigen risico.


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    (...)

    Klopt.. Nou ja op zich vind ik wel dat als mensen er zo druk/bewust mee bezig zijn het te omzeilen, prima. Wij hebben dan toch ons best gedaan om hen er op attent te maken? Dan is het wel gewoon echt nog veel erger een kwestie van eigen risico.


    Precies. Dan ben ik er al een stuk geruster op, omdat ik dan echt alles gedaan heb.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Rutger schreef:
    (...)
    Dat werkt dus niet. Leeftijd kun je aanpassen of desnoods een nep profiel aanmaken. Gevolg is dat we dan met allerlei nep profielen op de site zitten.

    Ik bedenk me dat een wachtwoord ook niet echt zou werken. Dat staat binnen een dag op het forum of een andere site en dan mag de schrijver steeds een nieuw ww gaan aanmaken en rondsturen.

    Mijn voorkeur gaat steeds meer uit naar een systeem waarbij je je verhalen af kunt schermen. Leden kunnen dan met 1 druk op de knop toegang vragen tot de story en de schrijver kan dan zelf de keuze maken of die toegang wel of niet te geven. Dat hoeft dus niet te betekenen dat iemand van bijvoorbeeld 14 automatisch geen toestemming krijgt.


    Met dit systeem kun je niet alleen ervoor zorgen dat te jonge lezers je verhaal niet te zien krijgen, maar ook dat een heel persoonlijk verhaal alleen te lezen is door goede vrienden.

    Uiteraard snap ik dat het voor sommige jonge lezers vervelend zou zijn om geen toegang meer te hebben tot sommige verhalen. Maar wanneer een schrijver besluit om helemaal niet meer dat soort verhalen op Q te schrijven heeft niemand er meer toegang toe.

    Uiteraard moet ik wel kijken of het technisch gezien allemaal haalbaar is. En ik wil er ook een proefperiode aan koppelen om te kijken hoe het bevalt in praktijk.


    Ik hoop dat dat haalbaar is, want dat klinkt als een 'perfecte' oplossing. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Dit is gezaag!
    Het is hun eigen keuze!
    Ik gok dat als je moet vragen of je een verhaal mag lezen, ga je veel lezers verliezen!
    Niet doen is de boodschap


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    DayDreamq schreef:
    Dit is gezaag!
    Het is hun eigen keuze!
    Ik gok dat als je moet vragen of je een verhaal mag lezen, ga je veel lezers verliezen!
    Niet doen is de boodschap


    Als de schrijver in dit geval schrijfster zich er niet goed bij voelt dat sommige kinderen haar verhalen lezen is dat haar keuze, ze wil gewoon kinderen beschermen om het zo te zeggen, en volgens mij gaat het niet om de lezers, maar volgens mij gaat het erom dat je zelf plezier hebt in het schrijven van de verhalen ;)


    sticks and stones might break my bones but chains and whips excite me

    Rutger schreef:
    (...)
    Dat werkt dus niet. Leeftijd kun je aanpassen of desnoods een nep profiel aanmaken. Gevolg is dat we dan met allerlei nep profielen op de site zitten.

    Ik bedenk me dat een wachtwoord ook niet echt zou werken. Dat staat binnen een dag op het forum of een andere site en dan mag de schrijver steeds een nieuw ww gaan aanmaken en rondsturen.

    Mijn voorkeur gaat steeds meer uit naar een systeem waarbij je je verhalen af kunt schermen. Leden kunnen dan met 1 druk op de knop toegang vragen tot de story en de schrijver kan dan zelf de keuze maken of die toegang wel of niet te geven. Dat hoeft dus niet te betekenen dat iemand van bijvoorbeeld 14 automatisch geen toestemming krijgt.

    Met dit systeem kun je niet alleen ervoor zorgen dat te jonge lezers je verhaal niet te zien krijgen, maar ook dat een heel persoonlijk verhaal alleen te lezen is door goede vrienden.

    Uiteraard snap ik dat het voor sommige jonge lezers vervelend zou zijn om geen toegang meer te hebben tot sommige verhalen. Maar wanneer een schrijver besluit om helemaal niet meer dat soort verhalen op Q te schrijven heeft niemand er meer toegang toe.

    Uiteraard moet ik wel kijken of het technisch gezien allemaal haalbaar is. En ik wil er ook een proefperiode aan koppelen om te kijken hoe het bevalt in praktijk.


    Dit zie ik wel zitten (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Rutger schreef:
    (...)
    Dat werkt dus niet. Leeftijd kun je aanpassen of desnoods een nep profiel aanmaken. Gevolg is dat we dan met allerlei nep profielen op de site zitten.

    Ik bedenk me dat een wachtwoord ook niet echt zou werken. Dat staat binnen een dag op het forum of een andere site en dan mag de schrijver steeds een nieuw ww gaan aanmaken en rondsturen.

    Mijn voorkeur gaat steeds meer uit naar een systeem waarbij je je verhalen af kunt schermen. Leden kunnen dan met 1 druk op de knop toegang vragen tot de story en de schrijver kan dan zelf de keuze maken of die toegang wel of niet te geven. Dat hoeft dus niet te betekenen dat iemand van bijvoorbeeld 14 automatisch geen toestemming krijgt.

    Met dit systeem kun je niet alleen ervoor zorgen dat te jonge lezers je verhaal niet te zien krijgen, maar ook dat een heel persoonlijk verhaal alleen te lezen is door goede vrienden.

    Uiteraard snap ik dat het voor sommige jonge lezers vervelend zou zijn om geen toegang meer te hebben tot sommige verhalen. Maar wanneer een schrijver besluit om helemaal niet meer dat soort verhalen op Q te schrijven heeft niemand er meer toegang toe.

    Uiteraard moet ik wel kijken of het technisch gezien allemaal haalbaar is. En ik wil er ook een proefperiode aan koppelen om te kijken hoe het bevalt in praktijk.

    Dit klinkt veel beter dan een wachtwoord (:

    Als dit er komt, kun je dan ook de inleiding van het verhaal niet meer lezen? -zeg maar waar je op terecht komt voor je de hoofdstukken ziet.-


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    (...)
    Dit klinkt veel beter dan een wachtwoord (:

    Als dit er komt, kun je dan ook de inleiding van het verhaal niet meer lezen? -zeg maar waar je op terecht komt voor je de hoofdstukken ziet.-

    Als het er komt, dan zal het intro van een hoofdstuk wel te lezen zijn door iedereen.


    Dit is mijn signature...

    Tragically schreef:
    (...)
    Dit klinkt veel beter dan een wachtwoord (:

    Als dit er komt, kun je dan ook de inleiding van het verhaal niet meer lezen? -zeg maar waar je op terecht komt voor je de hoofdstukken ziet.-



    Dat moet wel, een titel zegt namelijk heel weinig over het verhaal zelf. Dus heb je geen idee waar het verhaal over gaat. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Are you kidding me?
    De overheid bepaalt al genoeg over wat wij wel en niet mogen of moeten qua leeftijd, laat Q alstjeblieft nog een beetje vrij :'D
    Al die 11-jarigen die denken dat ze het aan kunnen moeten het zelf weten, I could'nt care less.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Rutger schreef:
    *Een heel lang bericht*

    Dat klinkt al een stuk beter.
    Maar het is wel vervelend dat je een beetje rond aan het kijken bent, en dan een interessant verhaal vindt en eerst toestemming moet vragen. Eer dat ik er dan toestemming voor heb gekregen, heb ik al geen zin meer om het te lezen.
    Ik vind dat het Q dan zo'n afgeschermde sfeer geeft. Als iedereen er gebruik van gaat maken tenminste.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 13:57 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Hush schreef:
    Nja zoveel ouder dan 18 jarigen zitten hier niet, je zou meer dan drie kwart van je lezers kwijtraken waarschijnlijk.


    Hope goes lost but never dies.

    FACEPLANT schreef:
    Are you kidding me?
    De overheid bepaalt al genoeg over wat wij wel en niet mogen of moeten qua leeftijd, laat Q alstjeblieft nog een beetje vrij :'D
    Al die 11-jarigen die denken dat ze het aan kunnen moeten het zelf weten, I could'nt care less.


    Precies, dus als ik me nog meer aan de regels zou houden zou niemand het kunnen lezen. Wettelijk zijn 9 van de 10 van mijn verhalen 18+. Alleen al door de erotiek die in veel verhalen voorkomt. :')


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    ik denk niet dat iemand die wachtwoorden gaat gebruiken,, want dan ben je in een keer minstens de helft van de lezers kwijt


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Mistress schreef:
    (...)

    Precies, dus als ik me nog meer aan de regels zou houden zou niemand het kunnen lezen. Wettelijk zijn 9 van de 10 van mijn verhalen 18+. Alleen al door de erotiek die in veel verhalen voorkomt. :')

    Bij mijn weten is er trouwens in Nederland geen wetgeving op het gebied van leeftijdskeuring voor verhalen. Ik heb alleen voor games, tv en films kunnen vinden.


    Dit is mijn signature...