• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Prima, maar dan vind ik een grens voor bepaalde leeftijd in MIJN verhalen wel fijn. Niemand verplicht je om de optie voor het wachtwoord daadwerkelijk te gebruiken, maar ik en echt niet ik alleen, vinden dat wel fijn.
    Ik ga verder niet in op een eindeloze discussie, ik heb mijn mening en redenering daarvoor al meerdere malen duidelijk genoeg uitgelegd.


    Sterker nog, het is wettelijk vastgelegd dat sommige dingen niet geschikt zijn voor een bepaalde leeftijd. Dat is niet voor niks aangegeven, al gaat het niet voor íedereen op. Maar voor degene waar het wel schadelijk voor is, wil ik het zoveel mogelijk voorkomen. (cat)

    Ja, dat snap ik wel, maar dan is het uiteindelijk een heleboel werk voor iets wat toch nooit echt zijn doel zal bereiken.
    En weet je, misschien kan jij wel redelijk zijn in het beslissen van wie dat wachtwoord zou krijgen maar volgens mij zij er ook een heleboel bij die dat niet juist zouden doen.


    effort never betrays you

    Ik snap je heel goed en ik vind het eigenlijk wel normaal dat zoiets er komt. Jouw stories zijn inderdaad af en toe heftig en er zijn gewoon mensen die daar niet tegen kunnen. Dan kun je wel zeggen; 'Ja, dan moeten ze het maar niet lezen,' maar ze weten het pas áls ze het al gelezen hebben. En dan over dat er dan aan vriendjespolitiek wordt gedaan met die wachtwoorden. Dat hoeft niet, dat zegt behoorlijk wat over jezelf als je dat al denkt. Dat je het zélf dus waarschijnlijk al zou gaan doen.
    Worden er wachtwoorden doorgegeven?
    Dan kan er misschien iets komen dat je die persoon 'blokkeert' van jouw verhaal of zo, als je zeker weet dat jij niet die persoon bent geweest die het wachtwoord gegeven heeft.
    Ik ben wel voor, maar ik ben ook bang dat die leeftijdskeuring misschien te heftig wordt. Zoals dat er bij een verhaal van 50 hoofdstukken waar één seks-hoofdstuk in zit ook direct een wachtwoord op moet of leeftijdskeuring of wat er dan ook komen gaan.
    Ik wacht af :]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Gelukkig ben ik 18 en mag ik jou verhalen lezen (krul) Nee maar ik ben het met je eens hoor, zoiets dacht ik ook al toen ik een verhaal van je las een keer.


    -

    Jigsaw schreef:
    Ik snap je heel goed en ik vind het eigenlijk wel normaal dat zoiets er komt. Jouw stories zijn inderdaad af en toe heftig en er zijn gewoon mensen die daar niet tegen kunnen. Dan kun je wel zeggen; 'Ja, dan moeten ze het maar niet lezen,' maar ze weten het pas áls ze het al gelezen hebben. En dan over dat er dan aan vriendjespolitiek wordt gedaan met die wachtwoorden. Dat hoeft niet, dat zegt behoorlijk wat over jezelf als je dat al denkt. Dat je het zélf dus waarschijnlijk al zou gaan doen.
    Worden er wachtwoorden doorgegeven?
    Dan kan er misschien iets komen dat je die persoon 'blokkeert' van jouw verhaal of zo, als je zeker weet dat jij niet die persoon bent geweest die het wachtwoord gegeven heeft.
    Ik ben wel voor, maar ik ben ook bang dat die leeftijdskeuring misschien te heftig wordt. Zoals dat er bij een verhaal van 50 hoofdstukken waar één seks-hoofdstuk in zit ook direct een wachtwoord op moet of leeftijdskeuring of wat er dan ook komen gaan.
    Ik wacht af :]

    Ik schrijf simpelweg zelf niet, dus ik zou het zelf ook nooit doen.
    Ik bedoel (en ik denk dat ik daar niet alleen in ben) dan meer iets van;
    Als de schrijfster het wachtwoord geeft aan iemand van 13 die haar vriendin goed is en waarvan zij weet dat die vriendin dat verhaal wel 'aan kan' maar dan aan andere van 13, die ze dan misschien niet kent maar toch ook het verhaal zouden aan kunnen niet geeft.


    effort never betrays you

    Smeagol schreef:
    (...)

    Nou en?! Het is hun eigen keuze je waarschuwt heel veel keer, fijn joh nu moet ik gaan wachten tot mijn 16de om jou verhalen te gaan lezen?


    Nu ben ik heel erg benieuwd waarom jij de verhalen van Nancy leest, en nu wil ik een écht goede reden horen niet "omdat ze goed schrijft" of iets dergelijks. Waarom wil jij, met 13 jaar lezen over BDSM?

    Hel schreef:
    (...)

    Nu ben ik heel erg benieuwd waarom jij de verhalen van Nancy leest, en nu wil ik een écht goede reden horen niet "omdat ze goed schrijft" of iets dergelijks. Waarom wil jij, met 13 jaar lezen over BDSM?


    Ik wou ze gaan lezen toen ze dit topic maakte toen werd ik nieuwschierig, maar als er een wachtwoord op komt hoef ik ze ook niet te lezen. Ik denk niet dat ze mij dan het wachtwoord geeft omdat ze ik te 'jong' ben dan volgens haar.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Jigsaw schreef:
    Ik snap je heel goed en ik vind het eigenlijk wel normaal dat zoiets er komt. Jouw stories zijn inderdaad af en toe heftig en er zijn gewoon mensen die daar niet tegen kunnen. Dan kun je wel zeggen; 'Ja, dan moeten ze het maar niet lezen,' maar ze weten het pas áls ze het al gelezen hebben. En dan over dat er dan aan vriendjespolitiek wordt gedaan met die wachtwoorden. Dat hoeft niet, dat zegt behoorlijk wat over jezelf als je dat al denkt. Dat je het zélf dus waarschijnlijk al zou gaan doen.
    Worden er wachtwoorden doorgegeven?
    Dan kan er misschien iets komen dat je die persoon 'blokkeert' van jouw verhaal of zo, als je zeker weet dat jij niet die persoon bent geweest die het wachtwoord gegeven heeft.
    Ik ben wel voor, maar ik ben ook bang dat die leeftijdskeuring misschien te heftig wordt. Zoals dat er bij een verhaal van 50 hoofdstukken waar één seks-hoofdstuk in zit ook direct een wachtwoord op moet of leeftijdskeuring of wat er dan ook komen gaan.
    Ik wacht af :]

    Waarschijnlijk, ja. Maar mensen als ik denken nu eenmaal graag door -Niet in de fouten zin (cat)-
    En ik ken het hier onderhand wel 8D Je valt de één aan, en heel de bende komt op je af, je verwijt de één iets, en heel de bende verdedigt. En dan kijken ze niet of het redelijk is of niet!
    Ik zeg niet dat ik hier niet aan mee doe. Als je aan bepaalde mensen komt, lees ik de ruzie door en besluit ik of ik voor mn vrienden op zal komen, of dat ik mn mond zal houden.
    Maarja dat even als reactie 8D

    Het is hun eigen keuze toch? maar dan nog kan je er niks tegen doen, want je kunt je leeftijd altijd nog veranderen ;)


    -

    Hel schreef:
    (...)

    Nu ben ik heel erg benieuwd waarom jij de verhalen van Nancy leest, en nu wil ik een écht goede reden horen niet "omdat ze goed schrijft" of iets dergelijks. Waarom wil jij, met 13 jaar lezen over BDSM?

    -ik voel me aangesproken want ik ben ook 13-
    Weetje, als ik gewoon gewoon puur haar verhalen zou lezen voor de seks-deeltjes, zou ik even goed (beter) gewoon een verhaal zoeken met alleen maar zo'n deeltjes.
    Zij schrijft spannend, op een manier dat je gewoon wilt weten wat er gaat gebeuren, heeft hoofdpersonages die overkomen als echte mensen, laat je niet te langen wachten op een volgend deeltje en schrijft haar verhalen af.


    effort never betrays you

    Smeagol schreef:
    (...)

    Ik wou ze gaan lezen toen ze dit topic maakte toen werd ik nieuwschierig, maar als er een wachtwoord op komt hoef ik ze ook niet te lezen. Ik denk niet dat ze mij dan het wachtwoord geeft omdat ze ik te 'jong' ben dan volgens haar.


    nouja, je bent niet 'te jong' je bent gewoon te jong klaar. Niet alleen volgens haar, naar mijn idee ook wel. BDSM is niet, eventjes 10 zinnetjes waarin 'kort geneukt' wordt. Maar het gaat zo'n beetje over de extreemste vorm die er is. Het ís gewelddadig, het is niet leuk voor iedereen, het ís schokkend, en het ís met recht 16/18+ (ik persoonlijk zou de grens verhogen naar 18 kijkend naar sommige docu's over hoe het eraan toe gaat in die wereld) Nancy begint er niet over omdat ze iedereen onder de 16 wil pesten, maar omdat ze niet 3/4 Q wil choqueren door een te jonge leeftijd en aangrijpende verhalen.

    January schreef:
    (...)
    -ik voel me aangesproken want ik ben ook 13-
    Weetje, als ik gewoon gewoon puur haar verhalen zou lezen voor de seks-deeltjes, zou ik even goed (beter) gewoon een verhaal zoeken met alleen maar zo'n deeltjes.
    Zij schrijft spannend, op een manier dat je gewoon wilt weten wat er gaat gebeuren, heeft hoofdpersonages die overkomen als echte mensen, laat je niet te langen wachten op een volgend deeltje en schrijft haar verhalen af.

    Hier sluit ik me bij aan :Y) -12-

    Hel schreef:
    (...)

    nouja, je bent niet 'te jong' je bent gewoon te jong klaar. Niet alleen volgens haar, naar mijn idee ook wel. BDSM is niet, eventjes 10 zinnetjes waarin 'kort geneukt' wordt. Maar het gaat zo'n beetje over de extreemste vorm die er is. Het ís gewelddadig, het is niet leuk voor iedereen, het ís schokkend, en het ís met recht 16/18+ (ik persoonlijk zou de grens verhogen naar 18 kijkend naar sommige docu's over hoe het eraan toe gaat in die wereld) Nancy begint er niet over omdat ze iedereen onder de 16 wil pesten, maar omdat ze niet 3/4 Q wil choqueren door een te jonge leeftijd en aangrijpende verhalen.

    Ergens denk ik ook wel, dat Nancy niet zo nauwkeurig zal letten op je leeftijd, maar hoe je met bepaalde dingen om gaat. Dingen zoals deze bijvoorbeeld. Stiekem zegt dat ook al iets over waar je wél en níét tegen kunt 8D

    Hel schreef:
    (...)

    nouja, je bent niet 'te jong' je bent gewoon te jong klaar. Niet alleen volgens haar, naar mijn idee ook wel. BDSM is niet, eventjes 10 zinnetjes waarin 'kort geneukt' wordt. Maar het gaat zo'n beetje over de extreemste vorm die er is. Het ís gewelddadig, het is niet leuk voor iedereen, het ís schokkend, en het ís met recht 16/18+ (ik persoonlijk zou de grens verhogen naar 18 kijkend naar sommige docu's over hoe het eraan toe gaat in die wereld) Nancy begint er niet over omdat ze iedereen onder de 16 wil pesten, maar omdat ze niet 3/4 Q wil choqueren door een te jonge leeftijd en aangrijpende verhalen.


    Het is wettelijk zelfs 18+, maar 16+ vind ik nog een leeftijd waarop je er al bewuster mee bezig bent, nieuwsgierig naar bent, of juist bewust van wegblijft.
    Verder sluit ik me helemaal bij je aan.

    Daarbij zeg ik ook dat het niet alleen over BDSM gaat, maar soms ook gewoon heftige verhalen met macabre dat gewoon niet geschikt is voor sommige lezers. Ik voel me dan gewoon prettig als ik zoveel mogelijk kan doen om mijn lezers te beschermen en zo mijn gemoedstoestand iets te kalmeren.

    Nu hou ik er wel zoveel mogelijk rekening mee, ondanks alles nog, maar dat doe ik ook niet met al mijn verhalen die ik op de plank heb of nog in gedachten. :/


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Ergens denk ik ook wel, dat Nancy niet zo nauwkeurig zal letten op je leeftijd, maar hoe je met bepaalde dingen om gaat. Dingen zoals deze bijvoorbeeld. Stiekem zegt dat ook al iets over waar je wél en níét tegen kunt 8D


    Je hebt gelijk, maar ik ben wel heel realistisch om in te zien dat leeftijd een grote rol speelt in hoe jij met dingen omgaat en die verwerkt.
    Ik weet dat dit sommigen ook zal irriteren, maar heel veel reacties hier zijn typische puberreacties, van een stel pubers die bang is dat er iets van ze afgepakt wordt.

    Het lijkt misschien pesten of muggenziften dat ik doe, maar ik doe het met een reden. Dat leer je zelf ook nog wel begrijpen, hoe rot dat ook is om te horen. Ik weet het, ik heb het ook vaak genoeg gehoord en nog steeds vaak genoeg, maar het is echt zo.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    January schreef:
    (...)
    -ik voel me aangesproken want ik ben ook 13-
    Weetje, als ik gewoon gewoon puur haar verhalen zou lezen voor de seks-deeltjes, zou ik even goed (beter) gewoon een verhaal zoeken met alleen maar zo'n deeltjes.
    Zij schrijft spannend, op een manier dat je gewoon wilt weten wat er gaat gebeuren, heeft hoofdpersonages die overkomen als echte mensen, laat je niet te langen wachten op een volgend deeltje en schrijft haar verhalen af.


    Jij zal het misschien doen om haar schrijfstijl, maar ik durf met je te wedden dat er tientallen kinderen wel de verhalen lezen om de seks stukjes die erin voor komen, hoe hard ook, omdat het 'stoer' is dat je iets te vertellen hebt tegen bijv klasgenootjes die op 12/13 jarige leeftijd geen idee hebben wat BDSM is. Ga voor de lol eens met je ouders over dit onderwerp praten, kijken wat zij ervan weten en kijken wat zij ervan zouden zeggen als je erover wil lezen, geloof me, zodra die hebben uitgezocht wat het inhoud zijn ze waarschijnlijk nog strikter dan Nancy en krijg je nog een controle over wat je aan het doen bent op de computer. Heb je die docu gezien waar Nancy in een van haar verhalen naar verwees?