• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Rutger schreef:
    (...)
    Bij mijn weten is er trouwens in Nederland geen wetgeving op het gebied van leeftijdskeuring voor verhalen. Ik heb alleen voor games, tv en films kunnen vinden.
    omijngod, geweldige reactie _O_


    it's so empty living behind these castle walls

    Rutger schreef:
    (...)
    Bij mijn weten is er trouwens in Nederland geen wetgeving op het gebied van leeftijdskeuring voor verhalen. Ik heb alleen voor games, tv en films kunnen vinden.


    Wel voor erotiek. :')
    Dat is 18+. Je krijgt er niet snel problemen mee, maar het gaat er net zo goed voor op.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Wel voor erotiek. :')
    Dat is 18+. Je krijgt er niet snel problemen mee, maar het gaat er net zo goed voor op.

    Ik heb niets kunnen vinden over leeftijdsgrenzen voor erotische teksten. Wel voor audivisueel werk, maar dat is niet van toepassing op Q.

    Maar dit staat allemaal los van de beslissing om wel of geen slot in te stellen.


    Dit is mijn signature...

    Ik zou zeggen: zet waarschuwingen erbij.
    als die mensen er achter komen wat voor story hrt is dan kunnen ze sltijd nog weggaan. het is niet jou verandwoordelijkheid maar die van degene die het lezen


    Just because it burns doesn't mean you're gonna die.

    ik vind het een beetj een rare actie ook met die wacht woorden. Als je neit wilt dat je verhalen worden gelzen door iedereen kan je ook je hoofdstukken mailen naar de gene waarvan je wilt dat hij of zij het wel leest. als je iets op Q zet kan je verwachten dat iedereen het leest. Eigen verantwoordelijkheid van die gene die het lezen.


    When words fail music speaks

    ik vind dat ze zelf verantwoordelijk heid moeten nemen
    ik bedoel
    als je 11 bent en je gaat zo'n verhaal lezen
    moet je zelf maar bepalen of je er tegen kan of niet
    en als je van jezelf wéét dat je er niet tegen kan
    lees het dan gewoon NIET.


    No matter what they say, i'll love you anyway.

    Het idee hierachter begrijp ik volkomen. Op I’m Fuckable had ik eens een 10jarige die in het begin op ieder deel zette ‘waar blijft de seks?’, wat mij eigenlijk wel even shockeerde… Eerst en vooral omdat het bij mij juist niet om seks draait (ik weet dat de titel een foute indruk geeft; daarom ga ik hem veranderen, maar ik heb die titel gekozen omdat er eigenlijk een verhaal achterzit, het had dus een speciale betekenis voor mij…)
    BDSM is iets dat mij interesseert, ook al ben ik nog net geen 18. Ik ken het zelf al jaren, maar was op dat vlak vroegrijp waardoor ik nu al meer weet dan ik eigenlijk hoor te weten… Maar dat is mijn keuze. De dingen die ik in het verhaal geschreven had, waren hopelijk niet té shockerend… Ik ben er ook nooit echt ver in gegaan. In een ouder ‘moordenaarsverhaaltje’ heb ik veel ergere dingen beschreven die wél mensen nachtmerries bezorgden (terwijl ze het tegelijkertijd graag lazen), maar die heb ik al een tijd ingeactiveerd.
    Wat ik wel nog wou zeggen: op internet zijn er meer dan genoeg sites met ‘heftige’ verhalen. Als je alleen al in de intro zegt dat het BDSM bevat, wed ik dat er sowieso nieuwsgierige kinderen toch gaan opzoeken wat het betekent, ook al mogen ze jouw (en andere hun) verhalen niet lezen. En spijtig genoeg vrees ik dat ze dan op nog veel ergere dingen terechtkomen…

    Ps: opvallend vind ik wel dat je in de zomervakantie in een gb tegen mij gezegd had dat ik best gedetailleerd mocht schrijven in I’m Fuckable, "ze moeten het tenslotte toch ergens van leren, vind je ook niet? Wrong is right!" terwijl ik daarvoor had gezegd dat ik het niet deed met de gedachte aan de jongere lezers op Quizlet… beetje hypocriet, nee?

    Ik vind persoonlijk dat die kinderen het zelf moeten weten. De schrijvers van erotische verhalen moeten zich geen zorgen maken over wie hn verhalen lezen. als je al niet meer kan schrijven wat je wil, hoe kan je dan 'laten zien wie je bent'? Want dat is tenslotte waar Quizlet voor staat..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    HeroHUNTER schreef:
    Ik vind persoonlijk dat die kinderen het zelf moeten weten. De schrijvers van erotische verhalen moeten zich geen zorgen maken over wie hn verhalen lezen. als je al niet meer kan schrijven wat je wil, hoe kan je dan 'laten zien wie je bent'? Want dat is tenslotte waar Quizlet voor staat..


    als je al niet meer kan schrijven wat je wil, hoe kan je dan 'laten zien wie je bent'? Want dat is tenslotte waar Quizlet voor staat.

    amen

    DirtyGame schreef:
    Ps: opvallend vind ik wel dat je in de zomervakantie in een gb tegen mij gezegd had dat ik best gedetailleerd mocht schrijven in I’m Fuckable, "ze moeten het tenslotte toch ergens van leren, vind je ook niet? Wrong is right!" terwijl ik daarvoor had gezegd dat ik het niet deed met de gedachte aan de jongere lezers op Quizlet… beetje hypocriet, nee?


    Eh, ik dacht dat je wel begrepen had dat ik daar een grap over maakte? Ik ben vrij grof in mijn humor en iedereen moet zelf weten wat hij wel of niet leest, maar ik ben er een voorstander van om kinderen onder een bepaalde leeftijd er weg van te houden.
    [Zoals 13/14 en jonger, de rest kiest zelf maar.]

    [ bericht aangepast op 21 jan 2011 - 21:52 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik keek al sinds mn acht jaar naar thrillers. dan doet bloed of seks of wat dan ook je niet zoveel hoor. dus, ik ben TEGEN.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    DirtyGame schreef:
    (...)
    Wat ik wel nog wou zeggen: op internet zijn er meer dan genoeg sites met ‘heftige’ verhalen. Als je alleen al in de intro zegt dat het BDSM bevat, wed ik dat er sowieso nieuwsgierige kinderen toch gaan opzoeken wat het betekent, ook al mogen ze jouw (en andere hun) verhalen niet lezen. En spijtig genoeg vrees ik dat ze dan op nog veel ergere dingen terechtkomen…
    (...)


    Mistress schreef:
    (...)
    Eh, ik dacht dat je wel begrepen had dat ik daar een grap over maakte? Ik ben vrij grof in mijn humor en iedereen moet zelf weten wat hij wel of niet leest, maar ik ben er een voorstander van om kinderen onder een bepaalde leeftijd er weg van te houden.
    [Zoals 13/14 en jonger, de rest kiest zelf maar.]

    Aangezien ik je niet ken, kan ik ook moeilijk je humor kennen. Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, anders had ik wel andere dingen gezegd.
    Nee, ik ben akkoord met dat sommige kinderen te jong zijn voor zo'n verhalen. Ik wou hier enkel nog aan toevoegen dat je rekening moet houden met hun nieuwsgierigheid. Dus als er zo'n slot komt, moet er misschien rekening gehouden worden met wat er als inleiding op de stories zelf gezet wordt... Uit ervaring weet ik maar al te goed dat kinderen juist aangetrokken worden door dingen die eigenlijk verboden zijn... Spreek me tegen als ik er compleet naast zit.

    Grizzly schreef:
    Ik keek al sinds mn acht jaar naar thrillers. dan doet bloed of seks of wat dan ook je niet zoveel hoor. dus, ik ben TEGEN.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    DirtyGame schreef:
    (...)
    Aangezien ik je niet ken, kan ik ook moeilijk je humor kennen. Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, anders had ik wel andere dingen gezegd.
    Nee, ik ben akkoord met dat sommige kinderen te jong zijn voor zo'n verhalen. Ik wou hier enkel nog aan toevoegen dat je rekening moet houden met hun nieuwsgierigheid. Dus als er zo'n slot komt, moet er misschien rekening gehouden worden met wat er als inleiding op de stories zelf gezet wordt... Uit ervaring weet ik maar al te goed dat kinderen juist aangetrokken worden door dingen die eigenlijk verboden zijn... Spreek me tegen als ik er compleet naast zit.

    Daar eb je zeker gelijk in, ik weet nog goed dat ik sinds ik 6 was altijd al naar 12+ film wou kijken. Een jaar geleden (toen was ik 11), ben ik overgestapt naar 16+ films. Nee denk nu niet aan erotiek, maar ik bedoel horror. Op mij liet het geen grote indruk achter, nu kijk ik nog graag Orphan, Jennifers Body or whatever. Maar als je dan zoiets leest of kijkt, dan voel je je toch wel groot en sterk, daarom doen veel kinderen dat oowk 8D

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Daar eb je zeker gelijk in, ik weet nog goed dat ik sinds ik 6 was altijd al naar 12+ film wou kijken. Een jaar geleden (toen was ik 11), ben ik overgestapt naar 16+ films. Nee denk nu niet aan erotiek, maar ik bedoel horror. Op mij liet het geen grote indruk achter, nu kijk ik nog graag Orphan, Jennifers Body or whatever. Maar als je dan zoiets leest of kijkt, dan voel je je toch wel groot en sterk, daarom doen veel kinderen dat oowk 8D


    Ik snap jullie ook heus wel, ik ken het zelf ook wel. Maar de verhalen waar ik het over heb zijn over het algemeen toch anders.
    Voor zo'n slot komt laat ik die ook niet op de site en zo niet, dan gewoon niet. Ben toch niet van plan heel snel iets te uploaden hier na de crash.
    Ze zijn gewoon te heftig en niet het stereotype bdsm of horror verhaal.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell