• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ja ik ben het eigenlijk wel met je eens. Kijk, ik ben 14 en lees nu ook een verhaal van jou, maar ik lig er niet van wakker, of ik maak me er geen zorgen om of zoiets. Maar ik kan me wel voorstellen dat jij, als schrijfster van horror/erotiek verhalen, je er niet lekker bij voelt. Dus ik ben voor, ja.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    0912 schreef:
    Ja ik ben het eigenlijk wel met je eens. Kijk, ik ben 14 en lees nu ook een verhaal van jou, maar ik lig er niet van wakker, of ik maak me er geen zorgen om of zoiets. Maar ik kan me wel voorstellen dat jij, als schrijfster van horror/erotiek verhalen, je er niet lekker bij voelt. Dus ik ben voor, ja.


    dan kan jij ze dus ook niet meer lezen.

    raplove schreef:
    (...)

    dan kan jij ze dus ook niet meer lezen.


    Volgens mij snap je het niet.
    Er komt iets dat schijvers een wachtwoord op hun verhaal kunnen instellen en dan kan een user om het wachtwoord vragen. Het is niet zo dat als je 15 bent, je helemaal geen verhalen meer kan lezen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij snap je het niet.
    Er komt iets dat schijvers een wachtwoord op hun verhaal kunnen instellen en dan kan een user om het wachtwoord vragen. Het is niet zo dat als je 15 bent, je helemaal geen verhalen meer kan lezen.


    dus als nancy zou vinden dat ik haar verhalen wel aankan. zou ze me dat wachtwoord kunnen geven?

    Ik ben het hier dus echt wél mee eens, want kom op 9 jaar? Dat is niet normaal hoor, ik vind echt niet dat je dan met dat soort dingen bezig mee moet houden en dan mag ik zelf wel 15 zijn en je verhaal lezen. Dat "wachtwoord" invullen vind dan ik echt een hele slimme optie. Dan moet ik nog maar 3 maanden wachten. :Y) Amen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik las het even omdat het op één stond. Sindsdien kijk ik er niet naar.


    We love because he loved us first - John 4:19

    raplove schreef:
    (...)

    dus als nancy zou vinden dat ik haar verhalen wel aankan. zou ze me dat wachtwoord kunnen geven?


    Ja 8D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij snap je het niet.
    Er komt iets dat schijvers een wachtwoord op hun verhaal kunnen instellen en dan kan een user om het wachtwoord vragen. Het is niet zo dat als je 15 bent, je helemaal geen verhalen meer kan lezen.


    Dus het betekent daarbij ook niet meteen dat we al onze verhalen afsluiten.
    Ik zal zelf alleen deze optie gebruiken bij stukken waarvan ik echt niet wil dat íedereen ze kan lezen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    raplove schreef:
    (...)

    dus als nancy zou vinden dat ik haar verhalen wel aankan. zou ze me dat wachtwoord kunnen geven?


    Juist, ja.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Dus het betekent daarbij ook niet meteen dat we al onze verhalen afsluiten.
    Ik zal zelf alleen deze optie gebruiken bij stukken waarvan ik echt niet wil dat íedereen ze kan lezen.



    ok -is gerustgesteld-

    Mistress schreef:
    (...)

    Juist, ja.


    vind je dat dan?

    raplove schreef:
    (...)

    vind je dat dan?


    Geen idee, dat zal aan het stuk liggen denk ik. Ik zou wel zo gemeen/eerlijk zijn om mensen onder de 16 een redenering te laten geven waarom ze denken het aan te kunnen. Bij twijfel eventueel het niet geven, of waarschuwen.
    Maar als iemand mij bij zulke stukken gewoon een goede reden geeft of oud genoeg is, geen probleem.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:34 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik snap dat je je daar zorgen over maakt, maar het zal niet werken om daar een soort 'slot' op te zetten zoals jij zegt. Op internet kan iedereen namelijk gewoon instellen dat je achttien bent, terwijl je pas elf jaar oud bent. Dus zelfs als je zoiets doet zal iedereen nog steeds die verhaalen kunnen lezen. Ik denk dat ze dat zelf moeten beslissen.
    En ja, je zou inderdaad wel kunnen proberen de leeftijd maar één keer in te stellen en leeftijdssloten te gebruiken, maar wat gebeurt er dan met de anonieme lezers, die niet ingelogd zijn? Ik denk dat het erg ingewikkeld is, voor iets waar mensen zelf op moeten letten. Toen ik elf was zou ik zo een verhaal echt niet hebben gelezen, maar snel weggeklikt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Neeeee o-o


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Mistress schreef:
    (...)

    Geen idee, dat zal aan het stuk liggen denk ik. Ik zou wel zo gemeen/eerlijk zijn om mensen onder de 16 een redenering te laten geven waarom ze denken het aan te kunnen. Bij twijfel eventueel het niet geven, of waarschuwen.
    Maar als iemand mij bij zulke stukken gewoon een goede reden geeft of oud genoeg is, geen probleem.


    ok,ik heb veel meegemaakt en kan goed zelf me eigen verantwoordelijkheid bepalen. daarom heb ik ook besloten the sex slave niet te lezen. omdat ik weet dat ik er niet tegen kan. dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ik slapeloze nachten heb.