• Voor maatschappijleer moet ik een eigen politieke partij oprichten. Ik moet kiezen of mijn partij links of rechts word, een naam hebben en goede standpunten hebben. Ik heb nog niet echt een partij, maar ik weet wel dat ik wil dat mijn partij rechts word. Dus ik dacht dat jullie me misschien wel konden helpen(krul)

    Dus hier mijn vraag; hoe denken jullie dat Nederland verbeterd kan worden? Moet de doodstaf weer ingevoerd worden, moet openbare vervoer gratis worden, hoe kun je de criminaliteit hier in Nederland minderen, moet het burka verbod afgeschaft worden, enzovoort.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Openbaar vervoer gratis/veel goedkoper -> beter voor het milieu.
    Geen doodstraf -> laat die mensen er niet zo makkelijk van af komen.
    Criminaliteit minderen door goeie dingen te belonen in plaats van telkens boetes te geven.
    Burka verbod moet blijven -> hoofddoek mag wel.

    Nog meer =)?


    Life is hard and then we die

    OMG! Dat moet ik ook XD Alleen wij moeten andere dingen doen.
    Enneh, ik kan je niet echt helpen xd


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    PUKKELxDING schreef:
    Openbaar vervoer gratis/veel goedkoper -> beter voor het milieu.
    Geen doodstraf -> laat die mensen er niet zo makkelijk van af komen.
    Criminaliteit minderen door goeie dingen te belonen in plaats van telkens boetes te geven.
    Burka verbod moet blijven -> hoofddoek mag wel.

    Nog meer =)?


    Nouja, ik noemde eigelijk alleen voorbeelden op. Dit zijn niet echt mijn standpunten :')
    Ik wil gewoon weten hoe de users hier denken hoe Nederland verbeterd kan worden(krul)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Ohja! Op onderwijs mag men bezuinigen, maar niet op leraren, schoolboeken etc. Iets als (bouw)projecten, daar zouden ze wel op kunnen bezuinigen. Immers zijn leraren en schoolboeken essentieel voor goed onderwijs en (bouw)projecten zijn dus niet (altijd) noodzakelijk.


    Life is hard and then we die

    - Op onderwijs mag niet bezuinigd worden, want je wil later immers goed geschoolde mensen, zonder schulden. Die veel geld kunnen verdienen, het betaald zich later allemaal terug.
    - Een boerkaverbod in het openbaar is goed, het is fijn als je erlaars gezicht kan zien, twee ogen die je aankijken zijn toch wel beangstigend.
    - Het openbaarvervoer zou stukken goedkoper moeten worden, zo stimuleer je meer mensen om met het openbaar vervoer te gaan en is het beter voor het milieu. Niemand wil voor 40 euro reizen met het openbaar vervoer als je het voor minder met de auto kan rijden.
    - Doodstraf moet kunnen, als het heel zeker is dat iemand iets gedaan heeft en die persoon echt zelf bekend. In de gevangenis stoppen kost alleen maar veel geld en de doodstraf gaat het ruimte te kort in gevangenissen tegen.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2011 - 14:41 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Goh wat zijn ze lekker veelzijdig in dat vak. Ik heb dat ook moeten doen in de 4e .__.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    17 schreef:
    Goh wat zijn ze lekker veelzijdig in dat vak. Ik heb dat ook moeten doen in de 4e .__.


    Weet je wat pas veelzijdig is?(krul)
    Voor iedere vak als praktische opdracht een folder/flyer maken. Ik moet dat doen voor bijna alle vakken..


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Wat dacht je van bezuinigen op de gevangenissen (cat)
    Ze hebben echt niet allemaal een tv nodig, zoveel beltijden, etc.
    Sommige gevangenissen zijn beter dan huizen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Wat dacht je van bezuinigen op de gevangenissen (cat)
    Ze hebben echt niet allemaal een tv nodig, zoveel beltijden, etc.
    Sommige gevangenissen zijn beter dan huizen.


    Die vind ik erg goed bedacht!
    Bedankt, ik ga die zeker gebruiken :')


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Assassin schreef:
    Wat dacht je van bezuinigen op de gevangenissen (cat)
    Ze hebben echt niet allemaal een tv nodig, zoveel beltijden, etc.
    Sommige gevangenissen zijn beter dan huizen.

    Dat vind ik echt een goede!

    Ik vind dat dat boerkaverbod hoeft er van mij niet te komen. Er zijn heel weinig mensen die die dingen dragen, dus wie heeft er last van? Mensen die een boerka dragen kom je amper tegen.

    Ik vind ook dat er flink bezuinigd mag worden met het studiegeld. Er zijn mensen die dat geld gebruiken om op kamers te kunnen wonen (dus om dat te betalen) en om kleding te kopen. Waarom moet Nederland hun kleding en huis betalen? Ik vind dat er beter nagedacht moet worden over wat er met het geld gebeurd. Als er een lening komt dan denken ze daar veel beter over na.

    Verder vind ik ook dat het openbaar vervoer veel goedkoper moet worden. Alsof zo iemand nog graag met de trein gaat. Veel te duur!

    Doodstraf moet niet ingevoerd worden. Ten eerste is er een kans dat er mensen de doodstraf krijgen waarvan later blijkt dat ze onschuldig waren. Ten tweede komen die criminelen er zo te gemakkelijk vanaf. Die mensen zijn soms zover dat ze die doodstraf helemaal niet erg vinden. Zoals Assassin al zei: ze moeten eens op de gevangenissen gaan bezuinigen!


    To live would be an awfully big adventure

    Infinitum schreef:
    (...)
    Dat vind ik echt een goede!

    Ik vind dat dat boerkaverbod hoeft er van mij niet te komen. Er zijn heel weinig mensen die die dingen dragen, dus wie heeft er last van? Mensen die een boerka dragen kom je amper tegen.

    Ik vind ook dat er flink bezuinigd mag worden met het studiegeld. Er zijn mensen die dat geld gebruiken om op kamers te kunnen wonen (dus om dat te betalen) en om kleding te kopen. Waarom moet Nederland hun kleding en huis betalen? Ik vind dat er beter nagedacht moet worden over wat er met het geld gebeurd. Als er een lening komt dan denken ze daar veel beter over na.

    Verder vind ik ook dat het openbaar vervoer veel goedkoper moet worden. Alsof zo iemand nog graag met de trein gaat. Veel te duur!

    Doodstraf moet niet ingevoerd worden. Ten eerste is er een kans dat er mensen de doodstraf krijgen waarvan later blijkt dat ze onschuldig waren. Ten tweede komen die criminelen er zo te gemakkelijk vanaf. Die mensen zijn soms zover dat ze die doodstraf helemaal niet erg vinden. Zoals Assassin al zei: ze moeten eens op de gevangenissen gaan bezuinigen!


    Probeer jij maar eens huur, gas, licht, je ziektekosten en je studie te betalen als je naast je studie ook nog eens werkt. Dan moet je ook elk jaar nieuwe schoenen, misschien een nieuwe jas, ondergoed. Dat gaat echt niet lukken hoor (cat) Met het geld dat ik krijg, zou ik net mijn ziektekosten kunnen betalen en dan hou ik nog 30 euro voor mijn studiegeld.


    Your make-up is terrible

    Afschaffing van de OV kaart. Zorgt er alleen maar voor dat mensen minder gaan reizen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    @infinitum: Over die studiefinanciering: je hebt inderdaad een punt. Wat ik vind dat ze het beste kunnen doen is gewoon de studies gratis maken. Klinkt heel krankzinnig, maar alleen op die manier kun je studenten laten stoppen met het misbruiken van de studiefinanciering.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    @infinitum: Over die studiefinanciering: je hebt inderdaad een punt. Wat ik vind dat ze het beste kunnen doen is gewoon de studies gratis maken. Klinkt heel krankzinnig, maar alleen op die manier kun je studenten laten stoppen met het misbruiken van de studiefinanciering.


    Dat is waar. Maar dan zijn er nog veel meer dingen die een student moet betalen.


    Your make-up is terrible

    Het openbaar vervoer moet stukken goedkoper!
    En trouwens ook parkeergeld, daar betaal je je ook blauw aan:Y)


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.