• Hoi,in een topic zag ik iedereen zeggen dat het depressief voelen van ons door de pubertijd komt.

    Waarom zegt iedereen dat altijd? Hoe kommen ze daar toch bij? Het lijkt me sterk dat we ons alleen maar zo voelen omdat we pubers zijn,je kan me veel wijs maken maar dat echt niet.
    Zeker bij mij niet.

    Ik vroeg het me gewoon af.

    Even voor de duidelijkheid,ik wil niemand aanvallen ofzo. Ik wil gewoon een punt maken,we kunnen niet de pubertijd de schuld van alles geven wand het is niet de oorzaak van alles.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2011 - 16:08 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Je bedoelt dat ik vanaf mijn,ehm even denken, 5e of zo een puber ben,laat me niet lachen.


    Of je hebt gewoon een minder leuk leventje dan anderen, en dat word nu dan nog extra versterkt, later als je uit huis bent, en lekker op jezelf woont zal dat zeker wel overzijn :]


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Het is nou eenmaal een FEIT, dat veel van ons van die puberale probleempjes heeft, MAAR je hebt wel gelijk, dat er ook vast een paar bij zitten die echt depri zijn.


    You are beautiful, you are love.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Of je hebt gewoon een minder leuk leventje dan anderen, en dat word nu dan nog extra versterkt, later als je uit huis bent, en lekker op jezelf woont zal dat zeker wel overzijn :]

    Je snapt me verkeerd,denk ik, ik heb het er over dat ik me zo lang ik me kan herinneren me zo voel, depressief dus.
    Hoe kan het dan met de pubertijd te maken hebben? En nee ik heb geen slecht leven gehad, althans niet wat men onder slecht verstaat.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Je snapt me verkeerd,denk ik, ik heb het er over dat ik me zo lang ik me kan herinneren me zo voel, depressief dus.
    Hoe kan het dan met de pubertijd te maken hebben? En nee ik heb geen slecht leven gehad, althans niet wat men onder slecht verstaat.


    Ik kan het niet zo inschatten bij jou, de ene persoon is anders dan de andere maar bij 90% is het zo als wat ik op de eerste pagina zei :]
    Dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Als je je echt zo slecht voelt kan je miss beter naar de dokter of andere hulpding gaan. Hopelijk helpt dat jou van die gedachtes enzo af.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Ik kan het niet zo inschatten bij jou, de ene persoon is anders dan de andere maar bij 90% is het zo als wat ik op de eerste pagina zei :]
    Dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Als je je echt zo slecht voelt kan je miss beter naar de dokter of andere hulpding gaan. Hopelijk helpt dat jou van die gedachtes enzo af.

    O nee,die mensen helpen mij juist van de wal in de sloot.

    Ik wil je niet aanvallen of zo,maar mijn punt is gewoon dat niet alles door de pubertijd komt,en we die ook niet van alles de schuld kunnen geven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    @Rickjuh en ILOVEVANITY
    Dan zit ik al mijn hele leven in de pubertijd.

    Ik wil niet gemeen doen, maar...
    Heel je leven depressief? Dát zit wel tussen je oren.

    Snap ik, en ik snap ook dat je me niet wilde aanvallen.
    Niet alles zal door de pubertijd komen, maar het versterkt wel veel dingen. Als ik terug kijk in mijn pubertijd, zie ik dat ik precies hetzelfde deed als sommige mensen hiet, depressief, doodwensen enz. Nu heb ik dat niet meer, ik ben altijd wel vrolijk en voel me goed.
    Bij jou is dat waarschijnlijk anders, probeer alles positief in te zien, het komt wel goed :) Je kan het!


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Ik wil niet gemeen doen, maar...
    Heel je leven depressief? Dát zit wel tussen je oren.

    ok misschien niet mijn hele leven en niet echt depressief maar ik ben niet echt gelukkig en dat ben ik ook nooit echt geweest,voor zover ik me kan herinneren.
    Geloof me,mijn eerste herinneringen zijn niet leuk en de meeste daarna ook niet.En dan bedoel ik echt niet leuk.Dus of ik onthoud alleen de slechte dingen of het zijn alleen maar slechte dingen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    ok misschien niet mijn hele leven en niet echt depressief maar ik ben niet echt gelukkig en dat ben ik ook nooit echt geweest,voor zover ik me kan herinneren.
    Geloof me,mijn eerste herinneringen zijn niet leuk en de meeste daarna ook niet.En dan bedoel ik echt niet leuk.Dus of ik onthoud alleen de slechte dingen of het zijn alleen maar slechte dingen.

    Ik zal je eens wat vertellen -Pakt krukje, boek en leesbril-
    Ik zal altijd te zeuren als we fietsten: 'Ja eeh! Als we heen fietsen zit de wind tegen, en als we terug fietsen draait die altijd om!' Natuurlijk heb ik wel eens de wind in mijn rug, amar het is nu eenmaal zo dat je makkelijker de dingen onthoud die je tegen zitten, als die je mee zitten. Ál mijn onvoldoendes? Die weet ik nog! Ál mijn 10en? My god, waar was dat voor?

    Ook kan ik me geen leuk Oud&Nieuw meer herinneren, even als Pasen en Sinterklaas! Ik heb ze wél gehad! Maar ik weet niet wanneer. Al kan ik he wel vertellen wat een ramp Ou^&Nieuw was vorig jaar! ieder woord neem ik met me mee!


    Oftewel, van nature neem je de slechte dingen met je mee, en veel leuke dingen laat je achter je.

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Ik zal je eens wat vertellen -Pakt krukje, boek en leesbril-
    Ik zal altijd te zeuren als we fietsten: 'Ja eeh! Als we heen fietsen zit de wind tegen, en als we terug fietsen draait die altijd om!' Natuurlijk heb ik wel eens de wind in mijn rug, amar het is nu eenmaal zo dat je makkelijker de dingen onthoud die je tegen zitten, als die je mee zitten. Ál mijn onvoldoendes? Die weet ik nog! Ál mijn 10en? My god, waar was dat voor?

    Ook kan ik me geen leuk Oud&Nieuw meer herinneren, even als Pasen en Sinterklaas! Ik heb ze wél gehad! Maar ik weet niet wanneer. Al kan ik he wel vertellen wat een ramp Ou^&Nieuw was vorig jaar! ieder woord neem ik met me mee!


    Oftewel, van nature neem je de slechte dingen met je mee, en veel leuke dingen laat je achter je.

    Mijn herinneringen zijn wel iets slechter hoor,niet zoals slecht weer of slechte feestdagen. Ik kan zo 123 niet eens een echte goede gebeurtenis herinneren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Je snapt me verkeerd,denk ik, ik heb het er over dat ik me zo lang ik me kan herinneren me zo voel, depressief dus.
    Hoe kan het dan met de pubertijd te maken hebben? En nee ik heb geen slecht leven gehad, althans niet wat men onder slecht verstaat.


    Hmm. Ik ga hier nu geen geweldig punt maken, maar ik heb van langer dan een jaar geleden ook niet bepaald veel gelukkig herinneringen. Maar ik weet wel dat ik niet altijd een puber ben geweest :Y)
    Verder vind ik het wel knap dat jij nog weet hoe je je voelde toen je 5 was, want ik weet daar dus echt niks meer van (:
    En,ja, er zijn mensen met een beter geheugen dan ik, maar kan dat niet gewoon jouw 'idee' zijn? (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Hmm. Ik ga hier nu geen geweldig punt maken, maar ik heb van langer dan een jaar geleden ook niet bepaald veel gelukkig herinneringen. Maar ik weet wel dat ik niet altijd een puber ben geweest :Y)
    Verder vind ik het wel knap dat jij nog weet hoe je je voelde toen je 5 was, want ik weet daar dus echt niks meer van (:
    En,ja, er zijn mensen met een beter geheugen dan ik, maar kan dat niet gewoon jouw 'idee' zijn? (krul)

    Na niet zo zeer voelen maar mijn gedrag en de gebeurtenissen herinner ik me nog wel. Die zeggen genoeg om naar mijn gevoel te raden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Mijn herinneringen zijn wel iets slechter hoor,niet zoals slecht weer of slechte feestdagen. Ik kan zo 123 niet eens een echte goede gebeurtenis herinneren.

    Ik heb ook zat dingen die bij mij verder gaan dan een keertje geen leuke feestdag te hebben, maar toch blijft het precies het zelfde verhaal.

    Ik zie de kans dat je bepaalde goede dingen niet wílt herinneren.
    het kan zijn omdat het je later heeft teleur gestelt, je het verschikkelijk mist en er niet over na wilt denken, in je eigen ogen zielig zijn, of gewoon gewoonlijk haat ik het te horen maar toch DE PUBERTIJD :'D

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Ik heb ook zat dingen die bij mij verder gaan dan een keertje geen leuke feestdag te hebben, maar toch blijft het precies het zelfde verhaal.

    Ik zie de kans dat je bepaalde goede dingen niet wílt herinneren.
    het kan zijn omdat het je later heeft teleur gestelt, je het verschikkelijk mist en er niet over na wilt denken, in je eigen ogen zielig zijn, of gewoon gewoonlijk haat ik het te horen maar toch DE PUBERTIJD :'D

    Je begrijp me niet,zoals gewoonlijk. Dit is dus de reden waarom ik zei dat ik volgens men geen slecht leven heb gehad,mensen snappen mij niet.

    Dit is niet tegen jouw.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik denk ook dat het te veel gevoels tegelijk zijn.


    Food.