• Ik heb zojuist de laatste boodschap van mijn vader aan mij gevonden. Het is bijna drie jaar geleden dat hij zelfmoord heeft gepleegd en ik heb pas vandaag zijn allerlaatste boodschap aan mij gelezen.

    Voor de mensen die nu denken 'Hé? Hoe kan dat nou?' ik zal het even uitleggen. Mijn vader had een kladblok. Dit kladblok lag open op de songtekst 'All my tears' van Emmylou Harris toen ze hem vonden. Dit was een nummer dat hij graag op zijn begravenis wild een was een laatste boodschap naar alle mensen die om hem gaven. Al was het niet echt een boodschap, maar slechts een herinnering aan wat hij op zijn begravenis wilde. Deze songtekst is door mijn familie uit het kladblok gescheurd, omdat ze hem in wilden scannen enal. Ik wist dat er meer in stond, maar besteedde er niet veel aandacht aan, want mij werd verteld, dat die songtekst het enige was wat van belang was.

    Vandaag vond ik dat kladblok terug en wilde het eigenlijk weggooien. Toen besloot ik het nog één laatste keer door te bladeren. Toen kwam ik helemaal achteraan een songtekst tegen. Deze songtekst zat achter die van 'All my tears' en heet 'Calling my child home'. Dit is dus de laatste boodschap van mijn vader aan mij, het laatste ooit dat hij geschreven heeft. En ik weet dat ik de enige ben die hem ooit had kunnen begrijpen, de enige die had kunnen zien dat het mijn boodschap was. Vooral aangezien het originele nummer 'Calling my children home' heet. Mijn vader heeft het speciaal voor mij het hele nummer aangepast...

    Drie jaar, en pas vandaag zag ik het.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mijn god... -knuffel-


    Life is hard and then we die

    Wow, heftig, ik had zowat tranen in mijn ogen.
    Drie jaar, dat is niet kort. Maar toch goed dat je hem nog even heb door gekeken


    "Ignite, my love. Ignite."

    aww, dan ben ik eigenlijk best blij voor je dat je die boodschap nog gevonden hebt. En super lief van je vader dat hij dat nummer voor jou heeft aangepast.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Oh gosh, heftig! Sterkte!


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Wauw dat is niet zomaar wat. Maar wel fijn dat je het uiteindelijk gezien hebt, denk ik. Sterkte nog (flower)


    -

    Wow... -knuffel-


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Morgaine schreef:
    Oh gosh, heftig! Sterkte!

    Heftig, ik heb respect voor je, babe.


    Alleen maar tranen van geluk

    Heftig is zeker niet makkelijk voor je -denk ik- maar Sterkte

    Ook al is het misschien heel moeilijk om dit terug te vinden. Toch vind ik het heel mooi voor je dat je het gevonden hebt. Misschien had je familie zelf wel niet door dat er verder nog iets aan waarde in stond.

    Maar, hoe voel je je daar nu bij dan? Ben je blij? Ik heb dat ook met verschillende dingen van mijn vader gehad, die ik (tot zelfs voor kort nog) terug vond die aan mij gericht waren. Dan sta je daar wel even van 'Goh, woow.. en wat moet ik nu denken?'

    Ik vind het toch heel bijzonder dat je vader jou toch op deze manier nog een boodschap achter wilde laten. (flower)


    Wie du mir, so ich dir.

    Dat is echt superlief en ik hoop echt van harte dat je er blij mee bent..
    -huggel- (flower)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    ;o Sterkte! (flower)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    KirstenSnaps schreef:
    Ook al is het misschien heel moeilijk om dit terug te vinden. Toch vind ik het heel mooi voor je dat je het gevonden hebt. Misschien had je familie zelf wel niet door dat er verder nog iets aan waarde in stond.

    Maar, hoe voel je je daar nu bij dan? Ben je blij? Ik heb dat ook met verschillende dingen van mijn vader gehad, die ik (tot zelfs voor kort nog) terug vond die aan mij gericht waren. Dan sta je daar wel even van 'Goh, woow.. en wat moet ik nu denken?'

    Ik vind het toch heel bijzonder dat je vader jou toch op deze manier nog een boodschap achter wilde laten. (flower)


    Ik weet niet precies hoe ik me voel. Toen ik het eerst las, was ik serieus helemaal enthousiast en opgewonden, omdat ik het gevonden had en het begreep. Ik riep mijn moeder, vroeg haar wat dingene en opeens kwamen de tranen en werd ik gewoon letterlijk ziek er van. Nu is het een beetje onwerkelijk, ik tril heel erg en heb het gevoel dat ik steeds weer ga beginnen huilen.

    Ik ben blij dat ik het gevonden heb, al is het laat, maar het scheurt toch wel een paar oude wonden weer open. Het is verwarrend, om het zacht te zeggen. Maar toch geeft het me wel een warm gevoel, dat ik toch nog iets heb van hem dat specifiek aan mij gericht is.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    VIPpas schreef:
    Wow, heftig, ik had zowat tranen in mijn ogen.
    Drie jaar, dat is niet kort. Maar toch goed dat je hem nog even heb door gekeken


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Wow, dat is speciaal. Drie jaar is kort, sterkte. <3
    Ben je eigenlijk blij dat je het hebt gevonden of heb je meer iets zo van 'Bah, dit had ik eigenlijk niet willen lezen'? Ik denk niet dat mijn vader me iets heeft achtergelaten. Hoog waarschijnlijk niet in ieder geval. Sterkte, meis! (:

    [ bericht aangepast op 30 jan 2011 - 19:18 ]


    your eyes are like stars in the night.