• Vraagje aan de hp fans (of mensen die er gewoon veel vanaf weten):

    Waarom is het niet toegestaan om als minderjarige te toveren buiten je tovernaarsschool, maar kon Lily Evers wel gewoon ratjes mee naar huis nemen en ze omtoveren in theekopjes zonder ervoor gestraft te worden? En waarom kon Harry Potter dan wel gewoon ''Lumos'' gebruiken om in zijn kamer stiekem huiswerk te maken zonder gestraft te worden? Terwijl hij wel werd gestraft toen hij Dementors wegjoeg.

    Ik vind dit vreemd. Hebben jullie enig idee waarom dat zo is?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    o.o
    Ik heb dus echt géén verstand van hp, désolée.

    Nog nooit zo over nagedacht


    "Ignite, my love. Ignite."

    Haha, het is inderdaad best vreemd.
    Misschien was het vroeger anders? En mag het als het voor school is?
    Geen idee..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik heb er ook al over na gedacht
    Waarschijnlijk omdat Lumos niet zo'n gevaarlijke spreuk is? Ik heb werkelijk geen idee


    Live life limitless.

    Misschien gewoon niet over nagedacht bij het schrijven van de boeken? -geen idee- :p


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Omdat als ze alle tovenaars om alle kleine beetjes gaan straffen.
    Ze heel lang bezig zullen zijn.
    Ze worden alleen voor grote toverkunsten gestraft,
    volgens mij..


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Misschien geldt dat alleen voor als er anderen bij zijn. Bijv bij die dementors in dat steegje waren dat neefje en die vrouw bij.
    Maar als je stiekem Lumos gebruikt in je kamer wordt dat misschien ook niet gemerkt en als dat wel gemerkt wordt, wordt het waarschijnlijk beschouwt als niet gevaarlijk ofzo...
    Denk ik x3

    Araluen schreef:
    Misschien geldt dat alleen voor als er anderen bij zijn. Bijv bij die dementors in dat steegje waren dat neefje en die vrouw bij.
    Maar als je stiekem Lumos gebruikt in je kamer wordt dat misschien ook niet gemerkt en als dat wel gemerkt wordt, wordt het waarschijnlijk beschouwt als niet gevaarlijk ofzo...
    Denk ik x3

    Zoiets zou ik ook denken. Als je een totaal ongevaarlijke spreuk doet terwijl er niet eens mensen bijzijn, kunnen ze je nogal moeilijk straffen. -denkik.


    effort never betrays you

    Nog nooit over nagedacht Maar misschien mag het niet in het bijzijn van anderen?


    Don't dream your life, but live your dream!

    geen verstand vanxD


    i have a busy life

    Men weet welke spreuk je gebruikt, dus wanneer je iets voor je huiswerk doet, word je waarschijnlijk niet gestraft, maar het is idd niet logisch. Plus dat als er geen dreuzels bij je zijn, er ook niks aan de hand is.....


    Happy Birthday my Potter!

    omdat het harry potter is, -uch


    They fell in love, didn't they?

    Lily zat nog niet op hogwarts en was nog zeg maar zo jong dat het niet veel uitmaakte.


    Harry, uhm.....volgens mij is lumos niet echt een spreuk of zo.
    en hij werd gestraft omdat het in bijzijn van een dreuzel was volgens mij :3


    =

    Harry werd toch ook niet gestraft voor het opblazen van zijn tante?
    En niemand(behalve wij xD) hebben gezien dat hij Lumos deed (?)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Araluen schreef:
    Misschien geldt dat alleen voor als er anderen bij zijn. Bijv bij die dementors in dat steegje waren dat neefje en die vrouw bij.
    Maar als je stiekem Lumos gebruikt in je kamer wordt dat misschien ook niet gemerkt en als dat wel gemerkt wordt, wordt het waarschijnlijk beschouwt als niet gevaarlijk ofzo...
    Denk ik x3


    Dat dacht ik ook.
    En anders heb jij mijn perfecte droomwereld over het leven van Harry Potter & co verpest. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'