• Vraagje aan de hp fans (of mensen die er gewoon veel vanaf weten):

    Waarom is het niet toegestaan om als minderjarige te toveren buiten je tovernaarsschool, maar kon Lily Evers wel gewoon ratjes mee naar huis nemen en ze omtoveren in theekopjes zonder ervoor gestraft te worden? En waarom kon Harry Potter dan wel gewoon ''Lumos'' gebruiken om in zijn kamer stiekem huiswerk te maken zonder gestraft te worden? Terwijl hij wel werd gestraft toen hij Dementors wegjoeg.

    Ik vind dit vreemd. Hebben jullie enig idee waarom dat zo is?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb daar ook wel eens over nagedacht weet je... En dan denk ik, het is maar een verhaal. Volgens mij heeft JK Rowling daar gewoon een beetje overheen gekeken :Y)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Kennelijk maakt een beetje toverkracht niet uit en zolang het niet in het bijzijn van een dreuzel is, mogen kleine spreuken kennenlijk wel ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Araluen schreef:
    Misschien geldt dat alleen voor als er anderen bij zijn. Bijv bij die dementors in dat steegje waren dat neefje en die vrouw bij.
    Maar als je stiekem Lumos gebruikt in je kamer wordt dat misschien ook niet gemerkt en als dat wel gemerkt wordt, wordt het waarschijnlijk beschouwt als niet gevaarlijk ofzo...
    Denk ik x3


    Dat kan ook niet, omdat ergens in het boek staat dat Harry de kooi van Hedwig niet open kan toveren, want dan wordt hij van school getrapt. En zo'n spreuk lijkt mij ook niet gevaarlijk.


    Even a white rose has a black shadow.

    Araluen schreef:
    Misschien geldt dat alleen voor als er anderen bij zijn. Bijv bij die dementors in dat steegje waren dat neefje en die vrouw bij.
    Maar als je stiekem Lumos gebruikt in je kamer wordt dat misschien ook niet gemerkt en als dat wel gemerkt wordt, wordt het waarschijnlijk beschouwt als niet gevaarlijk ofzo...
    Denk ik x3


    Dat zou heel goed kunnen.
    In bijzijn van dreuzels.


    Food.

    Je mocht toch gewoon niet toveren in het bijzijn van Dreuzels? =O


    ars moriendi

    volgens mij was het zoo omdat er geen mensen in de beurt mogen zijn


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    daar had ik niet aan gedacht?
    Maar ik kom er nu as achter met de ratjes.


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    ja dat vond ik ook altijd raarxD


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Volgens mij mogen ze niet in de buurt van een dreuzel toveren als je minderjarig bent. Maar wel als je ouder bent, want dan kan ze het laten vergeten wat ze gezien hebben...........denk ik zoiets


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Je mag niet toveren in de buurt van dreuzels, of vloeken / gecompliceerde spreuken gebruiken. Een simpele spreuk als "lumos" moet kunnen.
    Allicht was de wet vroeger anders...?


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    Dat Lumos gedoe is toch alleen in de films right? Gebruikte Harry geen zaklamp in de boeken? Want if so; dan hebben de makers van de films dat detail over het hoofd gezien ofzo. Hebben ze wel vaker.
    As for Lily, I suppose dat de wet veranderd is ofzo ?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    o.O


    -

    Haha, ja, dat vroeg ik me dus ook vaak af, en ik heb géén idee...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ik denk dat het meer is dat je geen spreuken tégen iemand mag gebruiken buiten Hogwarts.


    *insert philosophical cringe expression here*

    bij lily omdat ze nog niet op hogwarts zat en dus ook nergens van af wist.
    en er was niemand bij toen harry lumos gebruikte + lumos is meer een soort nachtlampje ;$


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.