• Altijd als dit onderwerp aangewakkerd wordt tussen mij en een aantal vriendinnen komt er altijd een felle discussie tussen de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.
    Ik ben benieuwd hoe Quizlet omgaat met de vraag: ''Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?''

    Ikzelf ben in principe tegen, maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Tegen.


    We accept the love we think we deserve.

    xlynnx schreef:
    ik zou zeggen dat mensen die echt hun kind niet willen door bijvoorbeeld;
    ~leeftijd
    ~mishandeling ect.
    dat die het wel mogen.. Als je verkracht bent ofzo, dan vind ik dat het verplicht moet..

    Waarom dat? Er zijn mensen die hun kind dan houden en gelukkig zijn.
    Zelfs als ik door een verkrachting zwanger zou worden zou ik het niet weg laten halen. Het is niet het kind zijn schuld.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Belieburx schreef:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=85928

    Hier is al een topic over, zoals net al werd gezegd. ;)

    Bij jou gaat het er toch echt over of je abortus zou plegen, niet of je ervoor of ertegen bent.


    *insert philosophical cringe expression here*

    ROSEISHOT schreef:
    (...)
    Als ik zwanger zou zijn, zou ik op m'n 14e echt niet 9 maanden een kind dragen en het daarna uitpoepen en gewoon ter adoptie afstaan hoor. ;o


    Dat is dan je eigen keus, ik zou het niet doen. Ook al was ik 14 geweest.


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed

    voor ik zou het zo doen als het kind ongewenst is


    too hot for you, too beautiful for you, really unattainable for you

    Nevada schreef:
    Ik ben voor. Oke, het is wel een béetje dom, als je niet zwanger wilt worden om dan tóch zwanger te worden omdat je geen anticonceptie gebruikt. Maar ik ben zeker voor, bijvoorbeeld als je 15/16/17 bent of als je wordt verkracht.


    maar dat kind kan er dan toch niks aan doen dat je verkracht bent??
    oké missschien dat ik het erg zou vinden om aan zoiets herrinerd te worden, maar... ik zou het dan adopteren want nog kan dat kind er totaal niks aan doen


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Een kind leeft al, als hij in je buik zit. Dus eigenlijk vermoord je iemand als je abortus pleegt, maarja

    ROSEISHOT schreef:
    (...)
    Bij jou gaat het er toch echt over of je abortus zou plegen, niet of je ervoor of ertegen bent.

    Dan kun je er nog voor of tegen zijn :'D


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Sadism schreef:
    Een kind leeft al, als hij in je buik zit. Dus eigenlijk vermoord je iemand als je abortus pleegt, maarja

    Niet helemaal,in het begin is het een klompje cellen. In Nederland kan je geen abortus meer plegen als het kind levensvatbaar is,daarvoor leeft het ook niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Chamassa schreef:
    (...)

    maar dat kind kan er dan toch niks aan doen dat je verkracht bent??
    oké missschien dat ik het erg zou vinden om aan zoiets herrinerd te worden, maar... ik zou het dan adopteren want nog kan dat kind er totaal niks aan doen

    Nee en dan? Het kind leeft dan niet. Het is niet bewust van zijn/haar bestaan. Ik vind gewoon dat als je verkracht bent je abortus moet kunnen laten plegen, ookal kan het kindje er dan niets aan doen. Je moet aan jezelf denken, en niet aan een ongeboren kind.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik citeer uit het andere topic.

    Ik zou dat nooit doen, want ik vind abortus moord. Je moet de verantwoordelijk gewoon op je nemen, klaar. Iedereen weet dat je zwanger kunt raken als je onveilig seks hebt.
    Kijk, het is anders als je verkracht bent, dan vind ik abortus wel logisch.


    Dus ik ben er op tegen. Hallo, je WEET dat je van onveilig batsen een kind kunt krijgen. Doe het dan ook niet :'D. Draag gewoon de gevolgen van de dingen die je doet.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Abruzzi schreef:
    Ligt eraan, als je 15/16 bent inderdaad en je was gewoon dom bezig en je wil je hele leven niet vergooien, dan begrijp ik het wel. Maar anders vind ik het raar.


    None but ourselves can free our minds.

    Ik vind het echt walgelijk. Nooit, nooit zou ik dat laten doen. Ik ben nu 15, maar dat zou voor mij geen optie zijn (Ik wil echt nog geen kinderen, though). Bij mij liggen dat soort onderwerpen nogal gevoelig omdat ik 3 oudere zussen zou kunnen hebben gehad, maar dat is fout gegaan bij de geboorte.


    Caution first, always.

    taeyunx schreef:
    Tegen, er bestaat ook nog adoptie!
    Er zijn zo veel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, die er wel een willen.


    Nou dat lijkt me nog moeilijker, of je hebt een open adoptie, waarbij die andere ouders die jou kind krijgen kunnen kiezen dat jij het kind niet mag zien.
    Of het is een adoptie waar je je kind helemaal niet ziet.

    Dat lijkt me helemaal niks


    I solemny swear i am up to no good

    In principe ben ik er tegen. Maar stel je bent pas 15/16 en je raakt zwanger, dan zou ik het weg laten halen...Want hoe gaan je ouders wel niet reageren?, hoe ga je een normaal leven leiden? En dan vergooi je gwn je hele toekomst...Maar stel je bent boven de 18 of zelfs getrouwd maar toch wil je het weg laten halen, dan vind ik je wel erg wreed..
    (Het kan naturlijk ook zijn dat je streng gelovig bent en zwanger raakt bijv. op je 20e. Dan kan ik ook begrijpen dat je dat kind dan niet wil)


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!