• Altijd als dit onderwerp aangewakkerd wordt tussen mij en een aantal vriendinnen komt er altijd een felle discussie tussen de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.
    Ik ben benieuwd hoe Quizlet omgaat met de vraag: ''Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?''

    Ikzelf ben in principe tegen, maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik ben voor, stel je voor dat het verboden was en je als ongewenst kind zou worden geboren in wie weet wat voor gezinssituatie. Daar zou ik niet blij van worden! En wat nou als je verkracht? Met een kind van een verkrachter zou ik echt niet willen rondlopen...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik ben er tegen, ik vind het gewoon een verschrikkelijk idee om iets wat leeft te vermoorden. Het mag dan nog wel geen denkvermogen hebben, maar dan nog, je vermoord wel eens mens, en geeft het daarmee niet eens een kans.


    you are the smell before rain | you are the blood in my veins

    Poseidon schreef:
    (...)
    Maar wat als je financiën daar nog niet sterk genoeg voor zijn? Als je streng gelovige familie hebt die je zullen afstoten? Als je nog níét volwassen genoeg bent? Moet je dan dat halfdode foetusje laten geboren worden en jóúw leven ontzettend moeilijk maken? Misschien wel zo moeilijk dat je het zelf niet eens meer volhoudt?


    Natuurlijk zijn er altijd genoeg redenen te verzinnen waarom je er niet uit zou komen en natuurlijk ligt het aan jouw situatie -al is het zo dat als je streng gelovig bent, je geen abortus mag plegen-


    It ain't broke, so don't fix it.

    Arrow schreef:
    Ik ben voor, stel je voor dat het verboden was en je als ongewenst kind zou worden geboren in wie weet wat voor gezinssituatie. Daar zou ik niet blij van worden! En wat nou als je verkracht? Met een kind van een verkrachter zou ik echt niet willen rondlopen...

    voor dan ben ik voor maar anders tegen:)


    Shoganai i ne~

    Ligt eraan..
    Kijk als je verkracht bent kan ik begrijpen dat je het kind liever
    niet hebt en om nou een kind op de wereld te zetten en daarna
    nooit meer te zien is ook rot.. Want later gaan ze altijd weer naar
    je opzoek en dat is iets wat je dan juist niet wilt lijkt me?
    Als je teminste dat kiest.

    En ik ben niet tegen, vooral als je jong bent en het is financieel niet
    mogelijk.. En je gaat het ook niet afgeven, lijkt mij dan.. Dangaan
    ze later naar je opzoek en dan realiseer je je wat je allemaal gemist
    hebt en die shit dus dat is zwaar.

    Waarom zou je dus geen abortus mogen plegen? Baas in eigen buik, right?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je mag doen wat je wilt met je lichaam. Sorry hoor, wie zijn wij om daarover te beslissen? Abortus is net zoals een piercing of een tattoo voor mij. Je mag het zelf kiezen. Het kind kan het toch nog niet voelen of kan niet helder denken en heeft geen geheugen (maar wel hersenen). Dat is bewezen uit wetenschappelijk onderzoek. Dus ik vind dat ze zelf moeten beslissen. Het enige wat de mensen in de weg staat om het te doen is een eventuele religie. Waar maakt iedereen zich nou zo druk om? Als je zo gelukkig bent, doe je het gewoon. Meer niet.

    Ik kan dat nu moeilijk zeggen, ik zou het op het moment dat het nodig is beslissen.

    Ik ben er niet voor en niet tegen. In sommige gevallen is het gewoon echt te begrijpen!

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 18:03 ]

    Ik ben er grotendeels tegen maar een klein beetje voor...
    Als je ervoor kiest om seks te hebben en condoom scheurt,vergeten om de pil te nemen, zonder voorbehoedsmiddelen,... en dan zwanger raakt, ben ik tegen abortus. Want dan kies je zelf ervoor om seks te hebben, loopt er dan iets fout dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
    Maar als je verkracht wordt en dan zwanger wordt vind ik het ok dat je abortus doet.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind dat het moet kunnen, hoe oud je ook bent. Als je per ongeluk zwanger raakt en je wil het kind echt niet, oké, dat begrijp ik. Als het kindje gegarandeerd ziek is, pijn gaat lijden en gaat sterven, of echt heel zijn leven pijn gaat lijden, dan kan het ook.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    ik ben tegen!!!
    ik zou da zelf nooit kunnen , je voelt da bébéke in je buik en het is van jou eigen vlees en bloed.
    Ik zou mezelf dan een moordenaar voelen, schuldig voelen en spijt hebben voor de rest van men leven.
    en dan heb je ook nog de volgende punte... :
    1) omdat het ergens je eigen fout is
    2) dat bébéke er niks aan kan doen...
    3) oké je leven als het nu is zal enorm fel veranderen en je hebt geen gewoone jeugd meer... maar als je abortus pleegt ook niet meer...

    Lockwood schreef:
    Ik ben er niet tegen. Als je het wilt; doe je maar. Vergeet gewoon niet dat jij met de spijt moet leven dat jij je kind (of embryo, het is te zien hoe harteloos je het bekijkt) hebt vermoord. Zelf zou ik nooit abortus plegen, maar adoptie ouders zoeken.

    Mooi gezegd. Het is zoiets dat je moet afwegen. Als jij het waard vindt om het te doen en dan met die pijn te leven is het goed. Als je verkiest dat je het dan toch liever houdt, is dat ook goed, vind ik dan.


    effort never betrays you

    Dreamwalker schreef:
    (...)
    Mooi gezegd. Het is zoiets dat je moet afwegen. Als jij het waard vindt om het te doen en dan met die pijn te leven is het goed. Als je verkiest dat je het dan toch liever houdt, is dat ook goed, vind ik dan.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    ik vind dat abortus kan. echt.


    Fooled ya!

    tegen. ookal haat ik de vader zo erg het is ook mijn kind. het heeft ook mijn DNA in zich. en aangezien ik me zelf echt wel in staat zie om een kind op te voeden zou ik het houden. ik weet zeker dat mijn familie me zou steunen.

    (H)

    Ruocco schreef:
    Voor abortus klinkt zo raar, maar ik ben er zeker niet tegen nee. Ik vind echt dat je je leven vergooid als je op je 16e al een kind krijgt, sorry :'D