• Altijd als dit onderwerp aangewakkerd wordt tussen mij en een aantal vriendinnen komt er altijd een felle discussie tussen de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.
    Ik ben benieuwd hoe Quizlet omgaat met de vraag: ''Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?''

    Ikzelf ben in principe tegen, maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Tegen :Y)
    Omdat ik vind dat het moord is, zo simpel is het in mijn ogen

    [ bericht aangepast op 8 maart 2011 - 17:55 ]


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Daar
    ...
    Ben ik nog niet helemaal uit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind dat iedereen die keuze zelf heeft. Dat wil dus zeggen, de vrouw die zwanger is en niemand anders.

    Het schijnt dat de moeder van Hitler abortus wilde plegen en dat de dokter haar heeft overgehaald het niet te doen.
    Eén man, of duizenden joden vermoorden is dan de vraag. (x


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    Ik vind dat iedereen die keuze zelf heeft. Dat wil dus zeggen, de vrouw die zwanger is en niemand anders.

    Het schijnt dat de moeder van Hitler abortus wilde plegen en dat de dokter haar heeft overgehaald het niet te doen.
    Eén man, of duizenden joden vermoorden is dan de vraag. (x


    Dat is dan iets anders hea.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik ben er niet tegen omdat het kind toch nog niets beseft! Ik snap al die heisa errond niet.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Believers schreef:
    (...)

    Dat is dan iets anders hea.

    Het was gewoon een grappig voorbeeld (x
    Oké, grappig is misschien niet echt het juiste woord.


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Het was gewoon een grappig voorbeeld (x
    Oké, grappig is misschien niet echt het juiste woord.


    Mijne ook.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    I agree with you:Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    alleen als ik verkracht zou worden zou ik het laten weghalen.

    Als je zelf sex hebt, moet je de ook de gevolgen ervan accepteren, vind ik.


    You love me. Real or not real? Real. HG!<33

    Caravaggio schreef:
    Ik ben voor, baas in eigen buik :Y).


    en je kan zelf beslissen of je dat kind nu wilt, je hoeft er nu geen 15 of 45 voor te zijn, abortie moet altijd kunnen.
    en zo'n ding leeft nog niet als ze t weghalen hoor :') dus het is geen vermoorden.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Als ik zwaar verkracht zou zijn, zou ik het zeker weg laten halen. Ik zou niet kunnen leven met een kind van een verkrachter. Het is van iemand waar je niet om geeft en straks is het kind net zo als zijn vader.

    Als het een ongelukje zou zijn, zou ik gaan kijken: Wat heb ik te bieden? Kan ik ervoor zorgen? Wil de vader ook een gezinnetje zijn (zeker die is belangrijk, ik zou niet willen dat mijn kind zonder vader zou opgroeien) en kijken of dat wel schikt met de plannen die ik voor de toekomst heb.


    Lastig hoor xD Hoop ook niet dat ik op deze leeftijd zwanger raak :P In principe ben ik voor ;)

    [ bericht aangepast op 8 maart 2011 - 18:30 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben eigenlijk wel voor, maar dat zeg ik nu. Pas als ik zelf voor die keuze kom te staan kan ik hier echt een mening over vormen.


    Life is hard and then we die

    Ik ben tegen, waarom? Het is een kind, jouw kind... En dan ga je het vermoorden??? Wel, ik zou het niet kunnen en als je dan op zo'n vroege leeftijd een kind krijgt, vind ik dat je het maar veilig moest doen! Mijn mening (:

    [ bericht aangepast op 8 maart 2011 - 18:47 ]

    UKiss schreef:
    (...)

    Nou dat lijkt me nog moeilijker, of je hebt een open adoptie, waarbij die andere ouders die jou kind krijgen kunnen kiezen dat jij het kind niet mag zien.
    Of het is een adoptie waar je je kind helemaal niet ziet.

    Dat lijkt me helemaal niks


    Natuurlijk is dat moeilijk! Maar ik heb liever het gevoel dat mijn kind bij iemand anders is, dan dat ik mijn kind (voor mijn gevoel) vermoord heb.


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed

    taeyunx schreef:
    (...)

    Natuurlijk is dat moeilijk! Maar ik heb liever het gevoel dat mijn kind bij iemand anders is, dan dat ik mijn kind (voor mijn gevoel) vermoord heb.


    Nou ik weet niet, het is ook niet echt eerlijk voor het kind om hem niet te laten opgroeien bij zn biologische moeder..

    Maar ik zou het alleen weglaten halen als ik verkracht zou worden.
    En net zo als nerveus al zij zo ik idd kijken wat ik te bieden heb enzoo


    I solemny swear i am up to no good