• Om de overstap naar een volgende graad te moeten begeleiden, die zijn er omdat je dan een nieuwe richting moet volgen.
    Want ik haat, maar serieus háát het om te moeten oordelen over mezelf. "Kleur de vakjes naarmate je interesse in het vak." "Deze vakken interesseren me (niet). Waarom?" "Kruis aan voor welke vakken je goede punten behaalt en voor welke niet." "Kruis aan waarin je goed of niet goed bent qua studiehouding." En dan -hebben maar op het nippertje de prijs van hatelijkste soort vraag weggekaapt van de interessevragen- "Ik besteed dagelijks ongeveer ... minuten aan lessen en taken." "Tijdens het weekend studeer ik nog ongeveer ... minuten." "Volgens mij is dat: -te veel - veel - voldoende - weinig - te weinig."

    En weet je waarom ik dat zozeer haat? Omdat ik best belachelijk ben en me bijna overal voor schaam. Als je papieren nou gewoon in je hoofd kon invullen, oké. Maar no way josé dat ik even voor heel de klassenraad mijn interesses en tijdsbesteding ga verkondigen. Oké ja, ik doe het wel, maar ik relativeer het allemaal gewoon, dat probeer ik toch.

    En het ergste van allemaal is nog dat ik niet weet waarom ik het zo erg vind. Als nou plots voor heel de klassenraad wordt verkondigd dat ik Latijn als enige vak heb aangeduid als "zeer graag", vind ik het lijken alsof ik dat later zou willen studeren aan de universiteit. Of dat ik indruk wil maken. Daarom duid ik het dus gewoon aan als "graag", net zoals enkele andere vakken.

    Over de tijdsbesteding... Ik weet gewoon niet hoe lang ik aan mijn huiswerk bezig ben, alleen dat ik er te weinig mee bezig ben. Maar als ik dat opschrijf, gaan ze denken: Oh, dat is allemaal om op te scheppen, want ze haalt hele goede punten. En dat is juist hetgene wat ik haat. Ik wil niet als een opschepper overkomen, want zo komt het absoluut over, maar ik wil ook niet liegen. Pff.

    Wie deelt mijn haat? :')


    Only losers can act the way you do

    Ja,ik ken het. Ik haat het ook,elk jaar weer opnieuw die vragen en soms staan mijn antwoord er niet eens bij.

    Oh ik moest dat in de 3e ook invullen enzo, ik vulde gewoon bullshit in XD


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ruocco schreef:
    Oh ik moest dat in de 3e ook invullen enzo, ik vulde gewoon bullshit in XD
    Ik kan bullshit opschrijven, maar dan voel ik mij een leugenaar. Maar als ik de waarheid opschrijf, gaan zij denken dat ik bullshit op heb geschreven. :')


    Only losers can act the way you do

    Ik herken het!
    Ik weet nooit wat ik moet invullen, omdat ik vind dat het antwoord er nooit bij staat!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik. Omdat ik die vakken te algemeen vind. Hoe kan iets je nou volledig interesseren als het zowel Grammatica als literatuurstudie bevat :/


    Frankly my dear, I don't give a damn.