• dank je wel allemaal

    [ bericht aangepast op 5 april 2011 - 9:25 ]

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat het geheimhouden veel erger is.
    En zo vreselijk is het toch niet?


    Fat chance.

    Als ik jou was zou ik het ze gewoon rustig vertellen. Ze houden van je, ze begrijpen het vast wel, ook al zal het voor hen wel even wennen zijn. Maar ermee blijven zitten werkt sowieso niet.
    Heel veel succes!


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Auden schreef:
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat het geheimhouden veel erger is.
    En zo vreselijk is het toch niet?


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Tsja, geen idee. Ik heb het mijn ouders ook nog niet verteld. Vind ik ook niet nodig eigenlijk. Net alsof het belangrijk is om te weten. Who cares of je hetero, bi of lesbisch bent? Waarom zou je dat delen? (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Impure schreef:
    Als ik jou was zou ik het ze gewoon rustig vertellen. Ze houden van je, ze begrijpen het vast wel, ook al zal het voor hen wel even wennen zijn. Maar ermee blijven zitten werkt sowieso niet.
    Heel veel succes!


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Soundeffect schreef:
    Tsja, geen idee. Ik heb het mijn ouders ook nog niet verteld. Vind ik ook niet nodig eigenlijk. Net alsof het belangrijk is om te weten. Who cares of je hetero, bi of lesbisch bent? Waarom zou je dat delen? (:


    Omdat je anders opeens een relatie met een meisje hebt en ze zich daar niet eens op hebben kunnen voorbereiden? Dat kun je toch ook niet verborgen houden?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Gesture schreef:
    (...)

    Omdat je anders opeens een relatie met een meisje hebt en ze zich daar niet eens op hebben kunnen voorbereiden? Dat kun je toch ook niet verborgen houden?


    Dat ligt aan de familie denk ik. Ik weet zeker dat ik als opnieuw iets met een meisje krijg, en het dit keer wél vertel aan mijn ouders, dat ze niet op of om zullen kijken. Voor hun is het niets anders, gewoon normaal. Zij maken geen onderscheid tussen man of vrouw. Liefde is liefde, zeggen ze. Dus daar zal mijn mening wel vandaan komen, haha. Voor mij zou het dus precies hetzelfde zijn. (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    trouwens mijn vader en de rest van familie is er streng tegen behalve
    mijn ma zus en broer

    Mijn ouders zijn daar altijd zo makkelijk in geweest, dat ik er nooit een probleem van gemaakt heb. Het gebeurde vrij vloeiend eigenlijk.
    Als het moeilijk is, kun je het subtiel brengen. Je hoeft er niet per se voor te gaan zitten, zeg maar. Maak eerst een paar opmerkingen erover als je twee jongens samen ziet, of als het op tv over biseksualiteit gaat, en vertel het later. Of maak eerst eens een paar luchtige grapjes erover en vertel het ze een andere keer.
    Zoiets, misschien? >.<
    Hielp bij mij.
    Oh, en het belangrijkste is: Doe er normaal over. Laat zien dat jij het niet erg vind, maar overdrijf dat ook weer niet. (;
    Succes!


    Am I gay? I am ecstatic!

    Ik zou er pas iets van gaan zeggen, als je daar daadwerkelijk een reden toe hebt. Als je bv een vriend hebt. Ik zou het anders aan de mensen vertellen die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze er geen problemen mee hebben.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Impure schreef:
    Als ik jou was zou ik het ze gewoon rustig vertellen. Ze houden van je, ze begrijpen het vast wel, ook al zal het voor hen wel even wennen zijn. Maar ermee blijven zitten werkt sowieso niet.
    Heel veel succes!


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Gewoon zeggen?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zit niet in die situatie dus 'k heb geen ervaring. Maar misschien kan je er ook een paar keer over beginnen enzo, misschien nog niet direct zeggen maar gewoon luisteren wat zij daar van denken?^^ En dan uiteindelijk wel eens zeggen natuurlijk, maar heel rustig aan =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Courtesan schreef:
    Ik zou er pas iets van gaan zeggen, als je daar daadwerkelijk een reden toe hebt. Als je bv een vriend hebt. Ik zou het anders aan de mensen vertellen die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze er geen problemen mee hebben.


    Helemaal mee eens. Vertel het eerst anders gewoon aan iemand die je zeker weten kan vertrouwen, maakt niet uit wie. Behalve als diegene niet terug kan praten, want dan heb je er niets aan. :')
    &Desnoods, als je het echt niet durft laat je iemand anders bijv. bellen. Heb ik ook laten doen. En ja, eerst moet je even doorbijten waarschijnlijk, maar daarna zal het beter gaan & kunnen ze je hopelijk gewoon accepteren zoals jij bent. (: <3


    The show must go on.

    Met wie heb je de beste band? Begin bij diegene (ik heb bijvoorbeeld een wat betere band met mijn pa) en vertel het rustig. Je ouders houden van je en zullen waarschijnlijk ook alleen maar blij voor je zijn dat je erachter bent welke geaardheid je hebt :)

    Succes!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.