• Hooray, ik mag weer beginnen met een schrijfwedstrijd ^_^

    Hallo 3AM,
    Je mag beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt één week om het topic te openen en mij de link te sturen.
    groetjes Amused


    Wat is de bedoeling?
    De bedoeling is dat je iedere 10 dagen een opdracht schrijft. Ik heb dan 4 dagen om na te kijken. Zo is er ongeveer iedere 2 weken een nieuwe ronde. Er zijn 25 deelnemers, per ronde wordt bekeken hoeveel mensen er afvallen. Ik weet dat er maar 23 mensen op de lijst staan ivm uitschrijvingen, maar er kan helaas niemand meer meedoen. De wedstrijd is namelijk al begonnen.

    Uitstel e.d.
    Als je het bijvoorbeeld even druk hebt met school (de examens komen eraan, ik weet), dan kan je om uitstel vragen bij mij via pb. Graag alleen uitstel met een goede reden, niet omdat je vergeten bent te schrijven of geen inspiratie hebt!! Ik ga echt streng zijn. Lever je niets in en heb je geen uitstel, dan lig je uit de wedstrijd.

    Wat krijgt de winnaar?
    - Een verhaal naar keuze in de spotlight
    - Een maand reclame op mijn profiel
    - Een blij gevoel, dat is ook wat waard ;)

    Enkele tips:
    - Wees vooral creatief. Laat je eigen gedachtengang in je verhaal zien.
    - Laat een spellingscontrole door je verhaal gaan voor je het inlevert.
    - Let op in welke tijd en persoonsvorm je schrijft.

    Waar let ik op?
    - Spelling
    - Interpunctie
    - Originaliteit
    - Vorm van het verhaal
    - Persoonsvorm

    Deelnemers: (wie het eerst komt, wie het eerst maalt)
    1. Jonsu \ 1 - 8,6 \ 2 - 8,2 \ Opdracht 3
    2. Saepe \ 1 - 7,3 \ 2 - 7,6
    3. Prime \ 1 - 8,6 \ 2 - 8,2
    4. Starwind \ 1 - 8,4 \ 2 - 6,7
    5. koitje \ 1 - 7,4 \ 2 - 6,8
    6. Fledgling \ 1 - 6,7 \ 2 - 7,5
    7. Eurydice \ 1 - 6,9 \ 2 - 8,1

    Juryleden:
    1. Me, myself and I.

    Opdracht 3
    Opdracht 3 is: Pick a song!
    Oftewel, je kiest een liedje en maakt daarom heen een verhaal. Enkele regels:
    - Het moet een Nederlandstalig of Engelstalig lied zijn
    - Het moet dus tekst bevatten
    - Je bent verplicht om minstens 2 regels van de tekst in je verhaal te gebruiken
    - Je mag schrijven in het Nederlands of Engels
    - Je post een youtube link naar het liedje bij je verhaal

    Dan over het verhaal:
    - Minimaal 900 woorden
    - Inleverdatum: Maandag 4 juli, 23.00 uur

    Succes!

    Als je je usename verandert, graag doorgeven!

    [ bericht aangepast op 18 juli 2011 - 10:36 ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Eurydice schreef:
    Moet het nummer er letterlijk in verwerkt zijn, als in dat er tussen enkele alinea's een paar zinnen staan, of mag het ook helemaal onderaan staan?

    Dat mag je zelf weten. Zolang er maar 2 zinnen aan lyrics in je verhaal worden gebruikt (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik claim Solo Machine- A Friend In London
    Hoewel er hier waarschijnlijk toch niemand is die dat nummer kent...

    Allemaal nummers die ik niet ken, op 1 na dan. Leuk, ben benieuwd!


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik kijk al helemaal uit naar het schrijven van het verhaal. Dat gaat morgen worden waarschijnlijk. Haha ik ga het beide in het Nederlands én in het Engels doen.
    Maar bekijk de Nederlandse versie maar. De Engelse is bedoeld voor de zanger van A Friend In London. Hij had me geholpen op fb door het liedje uit te leggen en wilde mijn verhaal graag lezen (yeah)

    koitje schreef:
    Ik kijk al helemaal uit naar het schrijven van het verhaal. Dat gaat morgen worden waarschijnlijk. Haha ik ga het beide in het Nederlands én in het Engels doen.
    Maar bekijk de Nederlandse versie maar. De Engelse is bedoeld voor de zanger van A Friend In London. Hij had me geholpen op fb door het liedje uit te leggen en wilde mijn verhaal graag lezen (yeah)

    Wow, gaaf!


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    3AM schreef:
    Allemaal nummers die ik niet ken, op 1 na dan. Leuk, ben benieuwd!
    Lol, Kirsten is weer voor de hand liggend en oppervlakkig met haar Tokio Hotel :3


    Wie du mir, so ich dir.

    Jonsu schreef:
    (...)
    Lol, Kirsten is weer voor de hand liggend en oppervlakkig met haar Tokio Hotel :3

    Ik had eerder iets van Nena verwacht :')


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    3AM schreef:
    (...)
    Ik had eerder iets van Nena verwacht :')
    Ja maar, geen Duits.. dus :Y). En Nena heeft in het Engels geen mooie nummers en no way dat ik over 99 red balloons ga schrijven, hahahaha. (pirate)


    Wie du mir, so ich dir.

    Jonsu schreef:
    (...)
    Ja maar, geen Duits.. dus :Y). En Nena heeft in het Engels geen mooie nummers en no way dat ik over 99 red balloons ga schrijven, hahahaha. (pirate)

    Haha oke, true. Ja sorry, maar ik kan niet goed Duits lezen (spreken wel redelijk, maar lezen is echt drama) x'D


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    3AM schreef:
    (...)
    Haha oke, true. Ja sorry, maar ik kan niet goed Duits lezen (spreken wel redelijk, maar lezen is echt drama) x'D
    No problem. Heb toch nog een goed nummer gevonden :Y)!


    Wie du mir, so ich dir.

    oei, serieus nog maar 7 deelnemers?
    nou ik heb mijn versie;
    http://www.quizlet.nl/chapters/488446/opdracht-3/
    baal alleen dat ik niets beters van het einde wist te maken¬¬


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    StarWind schreef:
    oei, serieus nog maar 7 deelnemers?
    nou ik heb mijn versie;
    http://www.quizlet.nl/chapters/488446/opdracht-3/
    baal alleen dat ik niets beters van het einde wist te maken¬¬
    Je hebt nog een paar dagen tijd (:

    Maar maar. Ik heb een vraagje. Ik wil dus een SongFic schrijven gebaseerd op Howards Tale (speciaal voor deze wedstrijd). Maar hij wordt waarschijnlijk veel en veel te lang voor deze wedstrijd. Is het goed als ik een langere versie maak, die gewoon online zet en een verkorte in mijn story voor schrijfwedstrijden?
    (Dan zet ik het gehele verhaal pas na de deadline online, als je dat nodig vindt)


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    (...)Je hebt nog een paar dagen tijd (:

    Maar maar. Ik heb een vraagje. Ik wil dus een SongFic schrijven gebaseerd op Howards Tale (speciaal voor deze wedstrijd). Maar hij wordt waarschijnlijk veel en veel te lang voor deze wedstrijd. Is het goed als ik een langere versie maak, die gewoon online zet en een verkorte in mijn story voor schrijfwedstrijden?
    (Dan zet ik het gehele verhaal pas na de deadline online, als je dat nodig vindt)

    Ja hoor, dat is prima (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Saepe heeft uistel tot 7 juli ivm drukte op school.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ga heel hard mijn best doen het af te krijgen. Maar als het me niet lukt zou ik dan misschien een paar dagen uitstel mogen ivm dat ik zo ziek ben geweest de afgelopen paar weken en nu eigenlijk nog wel. Ik ga het gewoon proberen, maar als het niet lukt laat het weten okay?


    Wie du mir, so ich dir.