• De stelling van vandaag luidt:
    De muziek van tegenwoordig is lang niet zo goed als vroeger

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dwaalspoor schreef:
    Oneens.
    Vroeger werd er goede en slechte muziek gemaakt. En nu wordt er goede en slechte muziek gemaakt. Maar de muziek die nu wordt gemaakt is vaak anders, dus de ene zal het vroeger beter hebben gevonden, en de ander nu.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Eens en Oneens.
    Je hebt de producties waar elk meisje wordt omgetoverd tot het standaard leuke popsterretje, die altijd dezelfde saaie commerciële muziek maken, maar als ik kijk naar iemand zoals bijvoorbeeld P!nk, dan kan ik niet zeggen dat alle muziek tegenwoordig slecht is.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Oneens
    Er is altijd goede en slechte muziek geweest, en dat zal ook altijd zo zijn. Vroeger, nu én later. Geef mij maar gewoon een mengeling. En verder... iedereen eigen smaak, toch? Mijn broer wordt gek van de meeste muziek van vroeger, mijn grootmoeder van de meeste muziek van nu.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Oneens.


    Before you start pointing, make sure your hands are clean. - Bob Marley

    Goede of slechte muziek is subjectief. Hangt van mens tot mens af. Oneens dus (:

    Oneens.
    Vroeger werd er slechte en goede muziek gemaakt en tegenwoordig ook. Dat is echt niet ineens veranderd.
    En er gaat nu inderdaad muziek over seks en feesten en al dat soort onzin. Maar je kan mij niet vertellen dat dat vroeger ook niet zo was. Alleen nu is het een veelbesproken onderwerp en vroeger was dat veel minder, gewoon omdat je daar eerst niet over praatte. Maar er zullen heus wel mensen zijn geweest die daar muziek over maakten. En nu zijn er ook mensen die nog wat te vertellen hebben over de liefde en mensen die prachtige muziek maken. Als ik naar de muziek kijk die ik luister, dan zit er genoeg tussen dat niet over drugs, alcohol en feesten gaat.
    Daarbij kan je mij niet wijsmaken dat het vroeger niet om geld ging. Toen kostten de cd's ook geld, naar concerten gaan kostte toen al geld en alles kostte al geld. Het is nu alleen duurder. Dat is heel normaal, want alles wordt per jaar duurder. Het brood dat je moeder koopt wordt jaarlijks duurder, die lekkere soep van unox wordt jaarlijks duurder en ook cd's en concerten van je favoriete band worden duurder. Dat is heel normaal.
    De legendes komen inderdaad uit de jaren '60, '70 en '80, maar dat is heel normaal. De verder muziek is muziek van nu. Die mensen maken nog muziek en leven nog. Dan kan je zo beroemd zijn als je wilt, dan ben je geen legende. Legendes zijn mensen waarvan men de muziek nog kent, jaren nadat het uitgebracht werd. Hoe wil je dat met een artiest doen die nu nog muziek maakt?
    Oneens. Het is allemaal helemaal niet veranderd. Alleen de muziek is veranderd, maar dat is logisch. Elke artiest heeft een eigen smaakt. Komt er iets nieuws en slaat dat aan, dan is het logisch dat andere artiesten dat ook gaan doen. Maar verder is er helemaal niets veranderd. Het gaat nog altijd over actuele onderwerpen en wat mensen willen horen. Als er veel mensen zijn die het vreselijk vinden dat het allemaal over drugs en feesten gaat, dan zouden er ook veel mensen zijn die het niet zouden luisteren, met als gevolg dat het niet populair wordt. Dus er zijn genoeg mensen die de lyrics niet belangrijk vinden of die de lyrics wel leuk vinden.


    To live would be an awfully big adventure

    Oneensoneensoneens! Oude muziek, is totaly not mijn smaak. Sommigen zijn wel mooi, maar de meesten niet. Mijn mening, haha.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    BrightMe schreef:
    Dit is een beetje lastig..
    Ik vind dat de muziek van tegenwoordig leuker is, maar de boodschappen die tegenwoordig worden gegeven in de muziek zijn minder goed als dat van vroeger.
    Noujah, dit is tenminste mijn mening. (:


    We accept the love we think we deserve.

    Captain schreef:
    Ik vind niet dat er 'betere' of 'slechtere' muziek bestaat. Muziek moet juist verschillend zijn, dat is het goede eraan. Wat ik goed vind vind jij misschien slecht en omgekeerd, hoe moeten we dan oordelen?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Dwaalspoor schreef:
    Oneens.
    Vroeger werd er goede en slechte muziek gemaakt. En nu wordt er goede en slechte muziek gemaakt. Maar de muziek die nu wordt gemaakt is vaak anders, dus de ene zal het vroeger beter hebben gevonden, en de ander nu.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Eens,
    nu gaat het vooral om seks, auto's en meisjes met nauwelijks kleding aan.
    maar andere bands zijn wél leuk, met een betekenis achter hun liedjes


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Dat geldt niet voor alle bands van nu en zeker ook waren er vroeger slechtere bands. En bovendien, heel veel hedendaagse muziek is juist geïnspireerd op de vroegere muziek. Alleen over 't algemeen gezien, denk ik dat er vroeger meer diepgang in de muziek zat en nu heb je best wel vaak van die oppervlakkige muziek.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, dat ligt er gewoon aan wat je leuk vind en ik vind de muziek van vroeger helemaal niks, maar dat is mijn mening.


    Even a white rose has a black shadow.

    Oneens, er zijn natuurlijk artiesten die autotune gebruiken, maar dat doen ze niet allemaal. Iedereen over een kam scheren is ook niet goed.
    Er zijn zat artiesten die wel goede muziek maken, maat dat wordt vaak verpest door autotune-artiesten. Die alles en iedereen uit de top 40 flikkeren.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Kuyt schreef:
    Eens. De echte legendes vind je toch in de jaren '60, '70 en '80.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.