• (Lang verhaal, I know.)
    Ik heb nu al bijna anderhalf jaar met mijn vriendje, maar er is een groot probleem. Ik ben twee weken nadat we wat kregen ziek geworden en ben nu nog steeds ziek, ik heb CVS (chronische vermoeidheid syndroom) en ben dus altijd moe, heb concentratiestoornissen en geheugenproblemen.
    Mijn vriendje is ontzettend begrijpend, lief en ontzettend zorgzaam, maar de laatste tijd gaat het gewoon niet meer. Ik heb zoveel moeite met al voor mezelf denken, laat staan voor een ander. Ik heb moeite met iets doen met hem, want alles is teveel. Ik heb geen ademruimte, het gaat gewoon niet meer.
    Ik word binnenkort opgenomen in een revalidatiekliniek om therapie te krijgen om weer mijn leven op de rails te krijgen. Ik zit daar dan 9 weken en moet zeker daarna nog een halfjaar mezelf nog "begeleiden" en "beter" maken.
    Mijn leven staat nu al zo lang stil en zal dus nog zo lang stilstaan. Ik kan alleen maar rekening houden met mezelf en dit wordt ook iedere keer tegen mij gezegd, dat ik heel egoïstisch moet zijn en alle stress mijn revalidatie tegen kan zitten. Op dit moment is mijn vriend een punt van stress, want ik vind hem niet leuk meer. Het is gewoon heel moeilijk, ik kan het niet meer aan. Ik ben te moe voor praten, ik ben te moe voor een relatie. Maar ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen, omdat hij er toch altijd is geweest en ontzettend lief is.
    Hebben jullie hier misschien een mening over?

    [ bericht aangepast op 10 mei 2011 - 19:13 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Oef, wat een verhaal! En wat rot van je stoornis!
    Ik zal het niet weten wat je precies moet doen, maar je moet in ieder geval wel eerlijk tegen over hem zijn, want met liegen of hem aan het lijntje houden doe je hem veel meer pijn dan als je het zal uitmaken bijvoorbeeld.


    Alleen maar tranen van geluk

    Praat erover met hem, misschien komen jullie samen wel op een idee of wat dan ook, dat is het beste wat je kan doen, verder heb ik geen tips of whatever voor je. Sterkte en succes (flower)


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Zeggen dat jij het niet aan kan en dat het voor de beste is om er mee te stoppen. -Ja, makkelijker gezegd dan gedaan- Succes. (:


    It ain't broke, so don't fix it.

    Indonesia schreef:
    Oef, wat een verhaal! En wat rot van je stoornis!
    Ik zal het niet weten wat je precies moet doen, maar je moet in ieder geval wel eerlijk tegen over hem zijn, want met liegen of hem aan het lijntje houden doe je hem veel meer pijn dan als je het zal uitmaken bijvoorbeeld.

    Nee, ik wil hem ook absoluut geen pijn doen, omdat hij zo ontzettend lief is geweest. Maar ik wil niet mezelf dwingen iets te doen als ik het niet meer kan. Zou ik morgen met hem praten en het uitleggen en zeggen dat ik de verplichtingen van een relatie niet meer aankan? Want zo voelt het :/


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    classic schreef:
    Zeggen dat jij het niet aan kan en dat het voor de beste is om er mee te stoppen. -Ja, makkelijker gezegd dan gedaan- Succes. (:


    Ja, dat was mijn plan. Bedankt!


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Morgaine schreef:
    (...)
    Nee, ik wil hem ook absoluut geen pijn doen, omdat hij zo ontzettend lief is geweest. Maar ik wil niet mezelf dwingen iets te doen als ik het niet meer kan. Zou ik morgen met hem praten en het uitleggen en zeggen dat ik de verplichtingen van een relatie niet meer aankan? Want zo voelt het :/


    Als ik jou was zou ik dat gewoon doen. Ik denk dat jullie dan samen wel tot een oplossing komen. Zeker als hij je altijd al gesteund en begrepen heeft.


    Your make-up is terrible

    Morgaine schreef:
    (...)
    Nee, ik wil hem ook absoluut geen pijn doen, omdat hij zo ontzettend lief is geweest. Maar ik wil niet mezelf dwingen iets te doen als ik het niet meer kan. Zou ik morgen met hem praten en het uitleggen en zeggen dat ik de verplichtingen van een relatie niet meer aankan? Want zo voelt het :/


    Ik denk wel dat je dat als beste kan doen. Ik hoop voor je dat hij het kan begrijpen. Maar ik begrijp jou eigenlijk wel goed. Het zal wel sneu voor hem zijn, maar soms moet je inderdaad even aan jezelf denken, en niet aan iemand anders.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ahw meisje, sterkte!
    En over je vriendje, zoals je zegt is hij ontzettend lief voor je geweest, maar je kán het niet meer. Je bent op, daarom ga je ook naar een kliniek. En zoals anderen zeggen: denk aan jezelf. En dat moet je ook doen. Je kan hem niet aan het lijntje houden want dat doet hem pijn, en het is ook rot voor jou.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Assassin schreef:
    (...)

    Als ik jou was zou ik dat gewoon doen. Ik denk dat jullie dan samen wel tot een oplossing komen. Zeker als hij je altijd al gesteund en begrepen heeft.


    Het probleem is dat hij me altijd wel gesteund heeft, maar nooit echt heeft begrepen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar hij kent mij niet zonder mijn ziekte. Hij steekt alles af op mijn moeheid, terwijl er ook nog een persoon onder zit. Die kent hij bijna niet en dat is vervelend.
    Maar ik weet zeker dat hij er alles aan gaat doen om me te houden, maar ik weet niet of ik dat aankan. Ik moet echt op mezelf richten om zo goed mogelijk te herstellen, dat wordt overal gezegd en zo voelt het ook.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Morgaine schreef:
    (...)

    Het probleem is dat hij me altijd wel gesteund heeft, maar nooit echt heeft begrepen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar hij kent mij niet zonder mijn ziekte. Hij steekt alles af op mijn moeheid, terwijl er ook nog een persoon onder zit. Die kent hij bijna niet en dat is vervelend.
    Maar ik weet zeker dat hij er alles aan gaat doen om me te houden, maar ik weet niet of ik dat aankan. Ik moet echt op mezelf richten om zo goed mogelijk te herstellen, dat wordt overal gezegd en zo voelt het ook.


    Ah, ja dat kan ik me voorstellen... Ik hoop dat hij het ook begrijpt, want je hebt wel gelijk, je moet aan jezelf denken. Zeg er dan ook duidelijk bij dat het gewoon niet kan en dat je het al beslist hebt, zodat hij niet rot gaat doen en gaat doordrammen ofzo.


    Your make-up is terrible

    @ Indonesia & BELOVED;

    Ja, ik zal echt aan mezelf moeten denken, maar het is wel heel erg moeilijk. Het is eigenlijk wel fijn om even van anderen te horen hoe zij ertegenaan kijken, zonder dat ze alles weten. Ik zal het wel moeten doen.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ah, ja dat kan ik me voorstellen... Ik hoop dat hij het ook begrijpt, want je hebt wel gelijk, je moet aan jezelf denken. Zeg er dan ook duidelijk bij dat het gewoon niet kan en dat je het al beslist hebt, zodat hij niet rot gaat doen en gaat doordrammen ofzo.


    Ik denk niet dat hij door zou drammen, maar wel zou proberen mij te houden. Dat hij me alle ruimte zou willen geven en zo. Maar ik heb geen tijd en ruimte nodig, ik heb mijn leven weer nodig. Dus ja, dank je wel en ik hoop dat het allemaal goed uitpakt..


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Indonesia schreef:
    Oef, wat een verhaal! En wat rot van je stoornis!
    Ik zal het niet weten wat je precies moet doen, maar je moet in ieder geval wel eerlijk tegen over hem zijn, want met liegen of hem aan het lijntje houden doe je hem veel meer pijn dan als je het zal uitmaken bijvoorbeeld.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Aah sterkte Sanne(H)
    Ik denk idd dat je het beter gewoon kan zeggen. En er dan niet te veel meer over nadenken, want het maakt je alleen maar moe. Het is jammer, maar het is niet anders, het gaat gewoon niet meer.
    Succes & ik ben er voor je <3


    *

    Een vriendin van me heeft ook CVS en zij houdt het ook amper vol met haar vriendje.

    Ik denk dat het het beste is dat je het uitmaakt, maar het wel goed uitlegt dat het niet gaat, het is niet anders.