• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 19:31 ]

    Wat vind je nou belangrijker, veel sporten of denken aan je toekomst?
    Als je naar de havo wilt is dat jouw eigen keuze, maar dan moet je ook niet zeuren over de gevolgen die daar aan vast zitten. Er zullen altijd wel nadelen zijn, wat je ook kiest. En de kans is groot dat je achteraf spijt krijgt als je er nu voor kiest om naar havo te gaan.

    En als je zegt dat je bijna geen huiswerk hebt, geef jezelf dan huiswerk? Daar is inderdaad een grote discipline voor nodig, maar het resultaat merk je snel genoeg. Heb je een paragraaf afgewerkt op school? Lees het thuis eens door, bekijk wat je niet snapt, probeer het anders te formuleren en zet duidelijk de punten die je niet begrijpt op papier. Kijk er eens met een ander naar en vraag of het op een andere manier uitgelegd kan worden. Vat de stof regelmatig samen en maak eens wat extra oefeningen.

    BR0WNIE schreef:
    Wat vind je nou belangrijker, veel sporten of denken aan je toekomst?
    Als je naar de havo wilt is dat jouw eigen keuze, maar dan moet je ook niet zeuren over de gevolgen die daar aan vast zitten. Er zullen altijd wel nadelen zijn, wat je ook kiest. En de kans is groot dat je achteraf spijt krijgt als je er nu voor kiest om naar havo te gaan.

    En als je zegt dat je bijna geen huiswerk hebt, geef jezelf dan huiswerk? Daar is inderdaad een grote discipline voor nodig, maar het resultaat merk je snel genoeg. Heb je een paragraaf afgewerkt op school? Lees het thuis eens door, bekijk wat je niet snapt, probeer het anders te formuleren en zet duidelijk de punten die je niet begrijpt op papier. Kijk er eens met een ander naar en vraag of het op een andere manier uitgelegd kan worden. Vat de stof regelmatig samen en maak eens wat extra oefeningen.


    Amen :Y)


    To infinity and beyond •

    Je moet nu niet lopen janken. De eerste is nog maar het begin wacht maar tot het jaar voor je examen dat loop je alleen maar te blokken. en zoals ik je nu hoor ben je te lui om het te snappen.Ik gaf een paar tips maar die zijn ook niet goed. Dan maar onvoldoendes waar je nu inderdaad naar vraagd.
    Jou mentoren maken het niks uit wat je doet, hun hebben hun toekomst. Alleen jij moet het doen. Niemand anders. en veel sporten moet je zelf weten maar dan moet je ook niet janken voor lage cijfers.


    Some angels have no wings.

    Ik sport ook keiveel en ik zit ook in de eerste (Gymnasium). Je kunt best wel dingen combineren, hoor ;3. Maar ik ga bijvoorbeeld ook gemiddeld dagen 2 dagen in de week naar hwbegeleiding. Dan kan ik mijn sport ook nog erbij doen... Want voor mij is dat dus best vel belangrijk, zeker nu, met 21/22 mei het EK. Misschien is naar hwbegeleiding gaan een optie?!

    EDIT; @above; Wtf, ze vraagt alleen een beetje hulp. Zoiets is moeilijk te beslissen, hoor. Misschien wilt ze gewoon wel wat verhalen van anderen horen... Sjezus, wat ga jij nou lopen bitchen?! Kijk 'ns naar je eigen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2011 - 16:29 ]


    Are you lost?

    Poseidon schreef:
    Boven havo zit ook nog vwo, en een stap van gymnasium naar havo is best groot. (:
    Maar je weet dat dat gewooon precies hetzelfde is, alleen dan zonder latijn en grieks? Dan zou ze nog steeds onvoldoendes halen voor wiskunde ;)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Crusher schreef:
    Ik sport ook keiveel en ik zit ook in de eerste (Gymnasium). Je kunt best wel dingen combineren, hoor ;3. Maar ik ga bijvoorbeeld ook gemiddeld dagen 2 dagen in de week naar hwbegeleiding. Dan kan ik mijn sport ook nog erbij doen... Want voor mij is dat dus best vel belangrijk, zeker nu, met 21/22 mei het EK. Misschien is naar hwbegeleiding gaan een optie?!

    EDIT; @above; Wtf, ze vraagt alleen een beetje hulp. Zoiets is moeilijk te beslissen, hoor. Misschien wilt ze gewoon wel wat verhalen van anderen horen... Sjezus, wat ga jij nou lopen bitchen?! Kijk 'ns naar je eigen.

    Ja, dat lukt jou misschien wel, en mij lukt het ook. Maar een vriendin van me in mijn sportteam die sport ook megaveel, maar is gewoon minders slim en kan wat minder makkelijk leren. Daar niks op tegen, maar je moet maar net de aanleg er voor hebben.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Dus misschien is Gymnasium te zwaar voor jou? & vwo wil je niet?
    Als je het écht niet wil, tja. dan moet je wel van school veranderen. & als het mag van je ouders.

    Het klinkt eigenlijk alsof je het zelf al weet: gymnasium is te zwaar, dus ik zou naar havo gaan. Vooral als het in de eerste al slecht gaat, dan kun je er beter snel bij zijn, denk ik.


    Felix

    Louisaaa schreef:
    Tja dan ga je van school.


    we've only said goodbye with words

    Als je het echt heel zwaar hebt dit schooljaar kun je misschien overwegen om (als het kan) het jaar nog een keer over te doen.
    Dan hoef je nog niet van het Gymnasium af.
    En als het dat jaar weer niet lukt is het beter om af te stromen.
    Maar het is natuurlijk erg jammer om gymnasium niet af te maken!


    The truth is out there.

    Snor schreef:
    (...) Maar je weet dat dat gewooon precies hetzelfde is, alleen dan zonder latijn en grieks? Dan zou ze nog steeds onvoldoendes halen voor wiskunde ;)

    Op havo zou ze waarschijnlijk ook nog onvoldoendes halen voor wiskunde. Als wiskunde je niet ligt kun je het ook niet een niveau lager. Believe me :3


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Als gymnasium je echt niet lukt, ga je inderdaad best een lagere richting doen. Maar aangzien in niet weet hoe het nederlandse schoolsysteem werkt, kan ik je niet echt helpen. :]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'