• Ik vraag me af wat het verschil is tussen een Nederlander en een Hollander.
    Heeft het soms iets te maken met de leggende van de vliegde Hollander?
    Niet verkeerd bedoelt ofzo maar ik ben een dom bruntetje uit België dat heel nieuwsgierig is


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Sabertooth schreef:
    Een Nederlander die woont in Nederland. En een Hollander woont in Limburg (volgensmij)

    Een Hollander woont in Noord of Zuid Holland, wat ook een deel van Nederland is.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Hollanders zijn eigenlijk mensen uit Noord- en Zuid-Holland, en Nederlanders zijn gewoon Nederlanders.
    Maar de meeste mensen weten het niet, en eigenlijk heeft het nog maar amper verschil in betekenis, iedereen weet toch wel wat je bedoelt...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Geen verschil...


    What is youre favo scary movie?

    Vroeger was Hollander eigenlijk bedoeld voor mensen uit Noord en Zuid Holland. Verder wordt het nu gewoon gebruikt voor Nederlander.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Volgens mij is Nederlander de benaming voor iedereen die in nederland woont en Hollander mensen die in noord of zuidholland wonen. Net als ik een brabander ben omdat ik in brabant woon maar uiteindelijk een nederlander omdat ik uit nederland kom...

    Zoiets...Iig voor mij geen verschil.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik dacht dat België + nederland vroeger samen Holland was, maar dat heb ik vast verkeerd ; o

    Vroeger (in de Gouden Eeuw) werd het vooral bedoelt om de rijke provincie Holland aan te duiden, omdat die qua economische ontwikkeling ver voor lag op de andere gewesten.

    Tegenwoordig kan het allebei. =) Als een buitenlander vraagt waar ik vandaan kom, zeg ik altijd "Holland", terwijl ik toch echt uit Brabant kom. :Y) Al vind ik "The Netherlands" wel echt way cooler klinken :'D


    ars moriendi

    Volgens mijn moeder is een Hollander van boven de rivieren (dus uit het noorden van NL) en een Nederlander van onder de rivieren (dus uit het zuiden van NL).


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Krullerd schreef:
    Ik dacht dat België + nederland vroeger samen Holland was, maar dat heb ik vast verkeerd ; o



    Nee, dat waren De lage Nederlanden.


    Your make-up is terrible

    Zit er dan een verschil in dan? Ik ben een Nederlanden/Hollander uit zuid-Holland en ik weet het verschil niet:Y)?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    er is eigenlijk geen verschil
    maar veel mensen zeggen Holland in plaats van the netherlands
    en hollanders zijn eigenlijk mensen die in noord- of zuiholland wonen

    Meestal is er geen verschil, maar strikt gezien klopt dat volgens mij niet helemaal. Noord- en Zuid-Holland zijn twee van de twaalf provincies, dus een Hollander is wel een Nederlander, maar andersom niet. Maar zeker in het Engels en Duits wordt vaak gepraat over Hollanders, en dan bedoelen ze gewoon alle Nederlanders. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het is gewoon hetzelfde hoor. (:
    Laat je zelf niet confusen door alles wat je hoort.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    buuuhb (:
    leve België, daar is niks moeilijk aan


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien