• Ik moet dus een betoog schrijven voor maatschappijleer en ik ben zo goed als inspiratieloos.
    Dit is de stelling: Het moet makkelijker zijn voor werkgevers worden om mensen te kunnen ontslaan.
    Eens of oneens en waarom? :3
    Alvast heel erg bedankt, jullie helpen me hier heel erg mee. :9~


    And now we're counting down to Phase Zero.

    nee, want dan ontslaan ze juist sneller mensen met soms een ongeldige reden


    Where words fail, music speaks

    Dat ligt aan de situatie. Als deze werknemers heftig in overtreding van de regels gaan en onhandelbaar zijn, zou een werkgever deze makkelijk moeten kunnen ontslaan. Maar aan de andere kant krijg je dan het effect dat er voor kleinere dingen steeds meer mensen ontslagen zullen worden.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ligt eraan. Soms worden werknemers ontslagen omdat ze niet de favoriet zijn van de werkgevers. In dat geval ben ik het oneens. Maar als de werknemer zijn/haar werk niet goed doet, eens ;')


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Oneens, want wanneer mensen makkelijker te ontslaan zijn (door heel Nederland dus) zullen de lonen waarschijnlijk dalen. Aangezien er dan veel werklozen ontstaan die dan elk moment kunnen inspringen voor degene die net ontslagen zijn.

    Ook wanneer mensen makkelijk te ontslaan zijn hoefen de werknemers ze niet meer vast aan te nemen na de probeertijd.

    weet niet zeker of deze 2 helemaal kloppen hoor, maar deze 2 zijn economisch en maatschappelijk gezien.


    Ligt and Darkness are both very different..

    Nee. Want zo komen er meer werkelozen en die moeten ook betaald worden. Blablabla.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Heel erg bedankt!
    Hier mag voor mijn part een slotje op ! :3


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Oneens, mensen worden dan ontslagen omdat ze bijvoorbeeld een been breken of een ziekte als kanker oplopen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    oneens, ze ontslaan mensen nu al veel te snel zonder geldige reden, en dan vooral vrouwen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.