• dat wil ik dus graag worden.
    alleen heb ik 2 problemen.
    1, mijn pa is totaal tégen.
    hij is ervan overtuigd dat de dieren er zijn om op te weten, maar daar ben ik het niet mee eens...
    wat vinden jullie trouwens?
    dus hij wilt het niet omdat ik dan alleen maar groenten en vervangproducten kan eten.
    ik wil ook geen vis meer eten, dat zijn ook dieren.
    en het tweede probleem is dat ik veel mensen ken die ook zeggen dat ik het niet moet doen omdat ik nog in de groei ben enzo en ijzertekort en zo van die dingen kan krijgen.
    maar dat is toch te vermijden met vervangproducten?
    wat vinden jullie dat ik moet doen? (:
    ik wil sowieso eerst wat meer informatie opzoeken.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Ik ben vega en als je 't niet wilt eet je het gewoon niet?
    Hij kan je moeilijk dwingen toch.


    Ik ben gemeen xoxo

    Niets kan vlees vervangen en je bent nog in de groei ja, ik zou er nog even mee wachten als ik hou was.
    Ik geef je pa wel gelijk, dieren zijn er om op gegeten te worden, dat hoort er nou eenmaal bij, andere dieren eten ook gewoon dieren.

    En daarbij, planten zijn ook levende wezens hoor, ze kunnen je alleen niet zielig aankijken of laten weten dat ze pijn hebben.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 18:02 ]


    Your make-up is terrible

    Beleza schreef:
    Ik ben vega en als je 't niet wilt eet je het gewoon niet?
    Hij kan je moeilijk dwingen toch.


    dat is waar. ik zag vandaag bijvoorbeeld een koe en toen vond ik het echt erg dat ik dat op eet...


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Assassin schreef:
    Niets kan vlees vervangen en je bent nog in de groei ja, ik zou er nog even mee wachten als ik hou was.
    Ik geef je pa wel gelijk, dieren zijn er om op gegeten te worden, dat hoort er nou eenmaal bij, andere dieren eten ook gewoon dieren.


    het is wel waar dat andere dieren ook gewoon dieren eten, dat vond mijn pa ook. ik ga er nog eens over nadenken.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Denk er goed over na! Het is nog altijd je eigen beslissing! Neiemand kan je tegen houden


    Where words fail, music speaks

    Mimiee schreef:
    (...)

    het is wel waar dat andere dieren ook gewoon dieren eten, dat vond mijn pa ook. ik ga er nog eens over nadenken.

    Dieren brengen andere dieren niet met een vrachtwagen waar 100 varkens inzitten (voorbeeld) naar de slacht. Ze hangen hun prooi niet aan hun poten op en slachten dan de beesten. Wij hebben geen vlees nodig om te overleven, behalve wanneer we in de wildernis zitten en ook daadwerkelijk moeten jagen. Voor dieren is dit compleet anders, want zij zitten in de wildernis en MOETEN dus jagen om te kunnen overleven.


    Ik ben gemeen xoxo

    soRADIANT schreef:
    Denk er goed over na! Het is nog altijd je eigen beslissing! Neiemand kan je tegen houden


    dan ken je mijn pa nog niet... ;}
    hij wordt telkens kwaad als ik erover begin... ):


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Beleza schreef:
    (...)
    Dieren brengen andere dieren niet met een vrachtwagen waar 100 varkens inzitten (voorbeeld) naar de slacht. Ze hangen hun prooi niet aan hun poten op en slachten dan de beesten. Wij hebben geen vlees nodig om te overleven, behalve wanneer we in de wildernis zitten en ook daadwerkelijk moeten jagen. Voor dieren is dit compleet anders, want zij zitten in de wildernis en MOETEN dus jagen om te kunnen overleven.


    daar heb je helemaal gelijk in!


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Mimiee schreef:
    (...)

    daar heb je helemaal gelijk in!

    Weet ik :Y)


    Ik ben gemeen xoxo

    Beleza schreef:
    (...)
    Weet ik :Y)


    haha :P
    je bent zeker vegetariër? :)


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Assassin schreef:
    Niets kan vlees vervangen en je bent nog in de groei ja, ik zou er nog even mee wachten als ik jou was.
    Ik geef je pa wel gelijk, dieren zijn er om op gegeten te worden, dat hoort er nou eenmaal bij, andere dieren eten ook gewoon dieren.

    En daarbij, planten zijn ook levende wezens hoor, ze kunnen je alleen niet zielig aankijken of laten weten dat ze pijn hebben.

    Ergens heeft je vader misschien wel gelijk, want vlees eten is wel goed voor je. Al helemaal als je nog in de groei bent.
    Ik was ook vegetarier, maar ik kreeg ijzer te kort. Was altijd heel moe en nog bleker dan normaal. En ja ik gebruikte vleesvervangers en andere dingen, maar dat werkte voor mij gewoon niet. Dus ik moest het wel weer gewoon eten van mijn ouders. Elk lichaam werkt gewoon anders en vlees is nou eenmaal ook goed voor je zeg ik, die bijna nooit vlees wil eten en het laat staan.
    Maar je moet toch wel echt zelf kiezen, het is jouw keuze. En mag het niet van je vader doe je het als je wat ouder bent. Of je kunt bijvoorbeeld voorstellen dat je 1 of 2 keer per week vlees eet en verder niet.

    Samurai schreef:
    Ergens heeft je vader misschien wel gelijk, want vlees eten is wel goed voor je. Al helemaal als je nog in de groei bent.
    Ik was ook vegetarier, maar ik kreeg ijzer te kort. Was altijd heel moe en nog bleker dan normaal. En ja ik gebruikte vleesvervangers en andere dingen, maar dat werkte voor mij gewoon niet. Dus ik moest het wel weer gewoon eten van mijn ouders. Elk lichaam werkt gewoon anders en vlees is nou eenmaal ook goed voor je zeg ik, die bijna nooit vlees wil eten en het laat staan.
    Maar je moet toch wel echt zelf kiezen, het is jouw keuze. En mag het niet van je vader doe je het als je wat ouder bent. Of je kunt bijvoorbeeld voorstellen dat je 1 of 2 keer per week vlees eet en verder niet.


    okee, bedankt. (:
    mijn neef was trouwens ook vergetariër & had ook ijzertekort.
    hij is ook terug vlees beginnen eten...

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 18:20 ]


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    planten kunnen toch geen pijn voelen? :S


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Mimiee schreef:
    planten kunnen toch geen pijn voelen? :S

    Haha lijkt me niet? Anders is het wel erg zielig als ze gesneden worden x'D