• Daar moet ik een praktische opdracht over maken voor ANW. Dan nu een vraag aan jullie: Stel je zou zwanger zijn (voor jongens: stel je vrouw/vriendin is zwanger) en je moet zo'n vruchtpunctie test laten doen. Wat als blijkt dat je zoon of dochter het syndroom van Down heeft? Zou je het houden of weghalen?
    Ik wil graag jullie mening horen en waarom.
    Redenen voor 'ja' zouden kunnen zijn:
    Het kind heeft recht om te leven en het is goed zoals het is. Het is je kind en het is geen 'fout'.
    Maar je zou ook nee kunnen zeggen:
    Misschien wil ik dat leven wel niet voor mijn kind? Misschien zou het ongelukkig zijn als het zou leven..
    Dus. Het laten leven.. Ja of nee en waarom? Alvast bedankt! xoxo


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik zou het weg laten halen. Ik vind niet dat het kindje een 'slecht' leven moet hebben, en tijdens de zwangerschap kan het nog, als het al geboren is niet meer.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik zou het liever niet willen. Zulke kindjes zijn vaak juist wel heel gelukkig, maar ik zou er niet mee kunnen leven. Ik weet dat dit heel egoïstisch is, dat zo'n kind ook recht op leven heeft, maar het is zo veel werk en je zult er eeuwig voor moeten blijven zorgen. Dat zou ik niet aankunnen van een kind, op een bepaald moment moet het zelfstandig worden enzo, daar doe je het voor.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ja zo een kinderen/mensen kunnen nooit een volledig goed en respectvol leven leiden. Ik heb twee dagen met 'zulke mensen' opgetrokken en zij vertelden dingen dat ze uitgescholden worden enzo, en dat wenst niemand zijn kind toe.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Beide van jullie reacties vind ik volkomen begrijpelijk en ik kan me daar wel in vinden, behalve dan dat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen het te doden. Voor mij leeft dat kindje al, snap je? Maar het is wel een moeilijke keuze, denk ik..

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 20:15 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Nee/ja,Omdat zo'n kind brengt heel veel zorg en kosten met zich mee dat is moeilijk voor de ouders en het kind.Mijn vriendin is verstandelijk gehandicapt.het is al heel moeilijk om zo'n kind opvoeden . Soms brengt het gewoon hoofd pijn al ik bij haar ben. En ik zou als ouders het kind niet zo'n leven kunnen geven...
    En toch blijft het dan je kind ;') en zou het heel moeilijk zijn om het weg te laten halen

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 20:16 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Houden
    Ik ken genog kinderen die het hebben
    Natuurlijk zijn ze wel anders
    Maar het zij ook mensen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Pemberley schreef:
    ja zo een kinderen/mensen kunnen nooit een volledig goed en respectvol leven leiden. Ik heb twee dagen met 'zulke mensen' opgetrokken en zij vertelden dingen dat ze uitgescholden worden enzo, en dat wenst niemand zijn kind toe.


    + maar ik wil het ook niet weg laten halen omdat ik daar tégen ben. het is ingewikkeld.


    We accept the love we think we deserve.

    Ik zou mijn kind niet zo'n leven willen gunnen.
    De starende blikken, roddels achter de rug en vervelende opmerkingen kunnen zo'n kind kapot maken.
    En je zit niet tot zijn/haar 18e vast, maar je hele leven. Je zult dingen moeten opofferen voor het kind.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Vossensnuit schreef:
    Ik zou het weg laten halen. Ik vind niet dat het kindje een 'slecht' leven moet hebben, en tijdens de zwangerschap kan het nog, als het al geboren is niet meer.

    Die mensen zijn er meestal juist heel positief over.

    OT: Ik zou het houden. Weg halen zou ik nooit kunnen doen.


    Caution first, always.

    Ik zou 't houden, want ook zij hebben recht op leven (: En als je ziet hoe doorgaans vrolijk zij zijn. Daar moet je toch wel van houden.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stu schreef:
    (...)
    Die mensen zijn er meestal juist heel positief over.

    OT: Ik zou het houden. Weg halen zou ik nooit kunnen doen.

    Meer als in de zin van: je bent altijd anders, je kan geen normaal leven leiden, je wordt vaak nagekeken, meestal ook gepest.
    Dat wens ik mijn kind niet toe.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Die kinderen hebben helemaal geen slecht leven.
    Zij kunnen perfect gelukkig zijn.


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik zou het (met heel veel moeite, dat wel) weg laten halen. Hier in de omgeving zitten ook een paar van zulke kindjes, en ja, familie en zo gaat daar allemaal hartstikke goed mee om, maar als je ziet hoe afhankelijk die zijn, hoe erg ze gepest worden. Het is heel, héél zwaar om zo'n kindje op te voeden, voor ouders en kind zelf natuurlijk ook.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik zou het laten weghalen omdat ik weet dat het ook heel zwaar kan zijn. maar laatst zag ik een documentaire op tv en daar was een vrouw die zwanger was van een kind met down en ze was al te ver om een normale abortus uit te voeren, maar toch zou ze abortus en heeft ze dus een bevalling in gang gezet zodat het kind dood geboren werd. Dat zou ik echt never ever doen.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik zou het houden. Ik vind dat het een kind is, een levend wezen vanaf de bevruchting dus ik zou nooit een abortus doen. Kinderen/mensen met het syndroom van Down zijn trouwens ook heel snel gelukkig met iets en ik weet toch zeker dat ik van het kind zou houden omdat het mijn kind is. En ik vind het eigenlijk hypocriet dat mensen na zo een vruchtpunctie het kind laten weghalen, eerst ben je blij dat je zwanger bent en dan vermoord je het? Het is niet omdat het kind niet perfect is dat het niet van je houdt.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn