• Daar moet ik een praktische opdracht over maken voor ANW. Dan nu een vraag aan jullie: Stel je zou zwanger zijn (voor jongens: stel je vrouw/vriendin is zwanger) en je moet zo'n vruchtpunctie test laten doen. Wat als blijkt dat je zoon of dochter het syndroom van Down heeft? Zou je het houden of weghalen?
    Ik wil graag jullie mening horen en waarom.
    Redenen voor 'ja' zouden kunnen zijn:
    Het kind heeft recht om te leven en het is goed zoals het is. Het is je kind en het is geen 'fout'.
    Maar je zou ook nee kunnen zeggen:
    Misschien wil ik dat leven wel niet voor mijn kind? Misschien zou het ongelukkig zijn als het zou leven..
    Dus. Het laten leven.. Ja of nee en waarom? Alvast bedankt! xoxo


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik zou het houden, misschien is het moeilijk. Maar het is al een leven vanaf dat de eicel en de sperma bij elkaar komen, en dat kan ik echt niet vermoorden.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik zou het laten weghalen


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zou het houden, want elk wezen heeft het recht om te leven, ook al heeft hij een beperking.
    Ik zou trouwens sowieso al geen test doen, want ik heb geleerd met biologie dat er dan een spontane abortus kan optreden.


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Sapphira schreef:
    Beide van jullie reacties vind ik volkomen begrijpelijk en ik kan me daar wel in vinden, behalve dan dat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen het te doden. Voor mij leeft dat kindje al, snap je? Maar het is wel een moeilijke keuze, denk ik..

    Daar heb je gelijk in, ik weet ook niet of ik het weg zou kunnen laten halen. Puur verstandelijk zou ik zo'n kindje niet willen laten leven, maar toch, het leeft inderdaad al wel, je voelt het. Moeilijk, moeilijk.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik zou het weg laten halen. Ik zou het zelf niet aankunnen om het kind op te voeden. Plus dan nog het feit dat ze altijd 'anders' zullen zijn. Ze zullen altijd anders behandelt worden.


    To infinity and beyond •

    Pemberley schreef:
    ja zo een kinderen/mensen kunnen nooit een volledig goed en respectvol leven leiden. Ik heb twee dagen met 'zulke mensen' opgetrokken en zij vertelden dingen dat ze uitgescholden worden enzo, en dat wenst niemand zijn kind toe.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Pemberley schreef:
    ja zo een kinderen/mensen kunnen nooit een volledig goed en respectvol leven leiden. Ik heb twee dagen met 'zulke mensen' opgetrokken en zij vertelden dingen dat ze uitgescholden worden enzo, en dat wenst niemand zijn kind toe.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Niet laten weghalen: omdat ik het recht niet heb om over dat leven te beslissen.
    & Yes, dit is een argumentatie vanuit mijn geloof.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 20:29 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Roodstrikje schreef:
    Ik zou het houden, want elk wezen heeft het recht om te leven, ook al heeft hij een beperking.
    Ik zou trouwens sowieso al geen test doen, want ik heb geleerd met biologie dat er dan een spontane abortus kan optreden.


    Vanaf een bepaalde leeftijd is het verplicht omdat er steeds meer kans is op een kind met het syndroom van Down:
    20 jaar - 1 op 1500
    25 - 1 op 1300
    30 - 1 op 900
    35 - 1 op 350
    40 - 1 op 100
    45 - 1 op 30


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik denk dat ik het weg zou laten halen. Hoe moeilijk het ook is. Ik gun niemand zo'n leven toe. Zo'n iemand kan nooit echt volledig gelukkig worden. En heel asociaal misschien, maar ik zou het zelf ook niet willen. Ik denk niet dat ik zo'n kind goed op zou kunnen voeden. Kijk natuurlijk als er niets meer aan te doen is, dan doe je het gewoon. Maar als je de keuze hebt denk ik nee.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Sapphira schreef:
    (...)

    Vanaf een bepaalde leeftijd is het verplicht omdat er steeds meer kans is op een kind met het syndroom van Down:
    20 jaar - 1 op 1500
    25 - 1 op 1300
    30 - 1 op 900
    35 - 1 op 350
    40 - 1 op 100
    45 - 1 op 30

    wtf, dat is nog redelijk veel!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Natuurlijk moet ik ieders mening respecteren, maar persoonlijk vind ik 't egoïstisch als je voor iemand anders uitmaakt of hij wel/niet het recht heeft om te leven :'D Meh. Maar het is een moeilijke kwestie. Ik snap de redenen ook wel om 't te laten verwijderen, maar toch...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou het weg laten halen. Sowieso omdat ik er zelf heel ongelukkig van zou worden, en omdat ik meer kinderen wil, en ik weet dat die andere kinderen er ook onder zullen leiden. Je leven wordt compleet beheerst door zo een kind en ik zou daardoor echt een wrok tegen dat kind gaan krijgen en het geen gelukkig leven kunnen geven.
    Als ik het kind al zou krijgen, doordat het bijv. te laat is om het te laten weghalen, dan zou ik het in een woongroep met begeleiding laten wonen, en bijv. alleen op zondag thuis laten komen. En dat gun ik m’n eigen kind niet.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Seel schreef:
    (...)
    wtf, dat is nog redelijk veel!


    Dat is ook wel zo, maar het is maar een richtlijn, dus het wil niet zeggen dat het ook altijd zo is. En daarbij worden er inderdaad veel kindjes weggehaald voor de geboorte..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ambush schreef:
    Natuurlijk moet ik ieders mening respecteren, maar persoonlijk vind ik 't egoïstisch als je voor iemand anders uitmaakt of hij wel/niet het recht heeft om te leven :'D Meh. Maar het is een moeilijke kwestie. Ik snap de redenen ook wel om 't te laten verwijderen, maar toch...


    Ik heb hetzelfde als jij. Het is en blijft een mens, een levend wezen waar je net zoveel van kunt houden als van een gewoon kind. Als je ziet hoe gelukkig ze zijn met de kleinste dingen, dat is gewoon prachtig. Ik zou er van houden zodra ik wist dat ik er eentje in mijn buik had. Hoewel ik het ook wel begrijp dat sommigen hem weg laten halen, maar toch vind ik dat op een of andere manier een onmenselijk idee..


    Have you ever been alone in a crowded room?