• Daar moet ik een praktische opdracht over maken voor ANW. Dan nu een vraag aan jullie: Stel je zou zwanger zijn (voor jongens: stel je vrouw/vriendin is zwanger) en je moet zo'n vruchtpunctie test laten doen. Wat als blijkt dat je zoon of dochter het syndroom van Down heeft? Zou je het houden of weghalen?
    Ik wil graag jullie mening horen en waarom.
    Redenen voor 'ja' zouden kunnen zijn:
    Het kind heeft recht om te leven en het is goed zoals het is. Het is je kind en het is geen 'fout'.
    Maar je zou ook nee kunnen zeggen:
    Misschien wil ik dat leven wel niet voor mijn kind? Misschien zou het ongelukkig zijn als het zou leven..
    Dus. Het laten leven.. Ja of nee en waarom? Alvast bedankt! xoxo


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Kvd707 schreef:
    Wat is eigenlijk Syndroom van Down? Ik ken het wel maar wat is het eingelijk?


    Het syndroom van Down of downsyndroom is een aangeboren afwijking die gepaard gaat met een verstandelijke beperking, typerende uitwendige kenmerken en bepaalde medische problemen, en die veroorzaakt wordt doordat het erfelijk materiaal van chromosoom 21 in drievoud voorkomt (in plaats van in tweevoud). Vroeger werd in de wetenschap wel gesproken van mongoloide idiotie of mongolisme, tegenwoordig is het officiële gebruik van deze term verdwenen. Mensen met het syndroom van Down worden soms nog wel aangeduid met 'mongool', hoewel het syndroom niets met Mongolen te maken heeft. Omdat de termen 'mongool' en 'idioot' ook wel als scheldwoord worden gebruikt, worden ze als beledigend ervaren. Aldus Wikipedia. Het komt er eigenlijk op neer dat zo´n kindje een ´afwijking´ zou hebben doordat deze een ander aantal chromosomen hebben dan ´de normale mens´. Je hebt vast wel eens zoiemand gezien, of niet?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2011 - 15:32 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik zou het weg laten halen, want ik zou het niet aankunnen. En dat is voor het kind zelf ook niet goed.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik zou hem/haar houden. Want het is ook een gewoon kind, die ook liefde verdient.


    Food.

    Sapphira schreef:
    (...)

    Hoe kun je dat nou zeggen? Het is een levend wezen, een kindje..
    Je vraagt om de mensen hun mening, dus dan mag je niet meteen in tegenaanval gaan. x')


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kan je het dan nog weg laten halen,weten ze dat zo vroeg al?

    Ik weet niet wat ik zou doen,ik denk dat ik het zou houden omdat ik mijn kind niet kan doden. Maar ik zou het wel heel moeilijk vinden denk ik. Sowieso kan je dat niet alleen beslissen,de man moet mee beslissen dus echt zeggen wat ik zou doen kan ik niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou het weg laten halen en ik denk dat mijn vriend meegaat in die keuze.
    Ik heb niet genoeg stabiliteit om een kind met het Syndroom van Down op te voeden en je zult je hele leven ervoor moeten aanpassen, ook als het kind uiteindelijk volwassen is. Ik zou er niet tegenkunnen dat mensen constant naar mijn kind staren, er over gaan roddelen en het misschien gaan pesten.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik zou het houden. Het kind zal er zelf niets van merken en gelukkig zijn, een kind met down is juist een heel leuk kind altijd.


    Your make-up is terrible

    Sapphira schreef:
    (...)

    Hoe kun je dat nou zeggen? Het is een levend wezen, een kindje..

    Dan nog niet,op het moment dat je het in Nederland en in België(NL:24 weken BE:12 weken) weg laat halen heeft het geen bewustzijn. Daarom noemt men het ook een embryo of foetus en geen baby of kind. De embryo of foetus is nog niet levensvatbaar buiten het lichaam van de moeder om. Daarom mag het niet later.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dan nog niet,op het moment dat je het in Nederland en in België(NL:24 weken BE:12 weken) weg laat halen heeft het geen bewustzijn. Daarom noemt men het ook een embryo of foetus en geen baby of kind. De embryo of foetus is nog niet levensvatbaar buiten het lichaam van de moeder om. Daarom mag het niet later.


    dat is bullshit(cat)
    Als je de film: 'The scream' kijkt denk je wel anders, daar zie je hoe ze een abortus doen. En je ziet dat mondje van dat kindje helemaal vertrekken van de pijn, en als het pijn kan voelen heeft het ook een bewustzijn.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Smeagol schreef:
    (...)

    dat is bullshit(cat)
    Als je de film: 'The scream' kijkt denk je wel anders, daar zie je hoe ze een abortus doen. En je ziet dat mondje van dat kindje helemaal vertrekken van de pijn, en als het pijn kan voelen heeft het ook een bewustzijn.

    Vind je het heel erg dat ik mijn biologie leraren en mijn vader eerder geloof dan een film?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Apocalyptica schreef:
    (...)Je vraagt om de mensen hun mening, dus dan mag je niet meteen in tegenaanval gaan. x')


    Dat weet ik, maar ik probeer het te begrijpen. Ik kan het namelijk moeilijk bevatten dat iemand zo denkt. Ik wil niet zeggen dat het fout is, maar in mijn ogen is het nogal.. barbaars..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik zou het houden. Ik heb zoiets iedereen is gelijk.
    En waarom zou iemand met het Syndroom van Down niet mogen leven?


    It's going to be difficult, but not impossible.

    JuliusCeasar schreef:
    Houden
    Ik ken genog kinderen die het hebben
    Natuurlijk zijn ze wel anders
    Maar het zij ook mensen

    Moeilijk..
    Ik zou het laten weghalen omdat het anders misschien ongelukkig is en zoiets is vreselijk zwaar. Zowel voor de ouders als voor het kind. Dan zou ik het doen als het nog niets beseft.


    Let the Night embrace you

    Ik zou het houden,Het is mijn kind en ik moet er voor zorgen. No matter what!. Ik zou het niet over me hart kunnen krijgen om mijn eigen kind te vermoorden.