• Ik weet dat het géén leuk onderwerp is om over te praten en dat het een best persoonlijke vraag is maar vroeg of laat staan we er toch voor.
    Dus vroeg ik me gisteren af, hoe de users van Quizlet tegenover de dood staan.
    Zijn jullie er bang van?
    Of eerder benieuwd?
    Ikzelf, vrees de dood niet...Ik ben eerder iemand die benieuwd is hoe het zal zijn.
    Het is misschien echt erg om te zeggen, maar ik wacht eigenlijk een beetje tot mijn tijd er is, ook al ben ik maar 16.
    Nee ik heb geen zelfmoord neigingen en dit is ook geen aandachtstopic.
    Iets waar ik wel in geloof, is dat er leven is na de dood.
    Reïncarnatie ofzo...Ik denk dat het nog goed mogelijk zou zijn, dat als je sterft je als iets of iemand ander terug komt.

    And how about you guys? :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb gehoord van een vriendin, die haar ex kon echt geesten zien en je gaat zegmaar dood als je je taak op aarde verbracht hebt en dan blijf je nog even een tijdje rond zweven op aarde en dan word je weer opnieuw geboren totdat je al je taken verbracht hebt en dan mag je naar de hemel.
    Maar of ik daar nou in geloof...


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik denk ongeveer hetzelfde als jou, ik geloof in Reïncarnatie en ik ben totaal niet bang voor de dood, maar ik wacht niet tot mijn tijd erop zit. Ik maak het beste van mijn leven.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Meestal denk ik liever niet te diep na over dit onderwerp, maar als ik er dan toch iets over moet zeggen, kan ik jullie vertellen dat ik erin geloof - of iets wat daar op lijkt - dat na je dood, je ziel in ieder geval voortleeft. :Y)

    [ bericht aangepast op 25 juli 2011 - 12:28 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Kinda don't care

    Hooligan schreef:
    Kinda don't care


    Then kinda don't reply? :')


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ye either go up or stay down. Dat is mijn overtuiging.


    No growth of the heart is ever a waste

    Escritura schreef:
    (...)

    Then kinda don't reply? :')

    Wáárom reageer jij altijd zo tering kinderachtig op iedereen? Serieus, hoe oud ben je?
    Ik zeg alleen maar, dat ik geen moer om sterven geef, of alles dat erna komt, áls er uberhaupt iets is.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Wáárom reageer jij altijd zo tering kinderachtig op iedereen? Serieus, hoe oud ben je?
    Ik zeg alleen maar, dat ik geen moer om sterven geef, of alles dat erna komt, áls er uberhaupt iets is.


    Jij bent nu diegene die kinderachtig reageert. Just saying ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben er best wel heel erg bang voor :') En soms denk ik er gewoon téveel over na. Met tot gevolg dat ik niet eens meer kan slapen (: Ik ben er juist bang voor dat als je dood gaat, je alleen nog maar zwart ziet, je in een zwarte ruimte bevindt. Scares the shit outta me. Of je 'leeft' door of beleeft je leven overnieuw.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2011 - 12:41 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Endure schreef:
    (...)

    Jij bent nu diegene die kinderachtig reageert. Just saying ;]

    En hoezo dat precies?

    Als ik dood ben dan ben ik dood
    Zo kijk ik er tegen aan


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ben niet bang voor de dood, maar voor hoe je dood kunt gaan.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik ben bang voor wat er achterblijft. Je nabestaanden enzo. De dood zelf kan me eigenlijk bar weinig schelen.


    Alis volat propriis

    Swanepoel schreef:
    Ik zie reïncarnatie als een soort ''bedtime-story''. Verzonnen omdat mensen wel bang zijn voor de dood. Je wilt zo graag geloven dat iets hierna komt want je bent bang voor altijd te verdwijnen. Maar we verdwijnen gewoon, we zijn simpele organismen net zoals honden. We komen echt niet terug als iets anders. Die verhalen en religie zijn verzonnen verhaaltjes om mensen over te halen zich aan te sluiten en niet meer bang te hoeven zijn voor de dood.

    I believe in science.

    Dude, laat mensen gewoon geloven wat ze willen geloven, zonder ze als domme kleine kindjes te bestempelen.


    Alis volat propriis

    twiddict schreef:
    (...)
    Dude, laat mensen gewoon geloven wat ze willen geloven, zonder ze als domme kleine kindjes te bestempelen.

    Jij laat haar nu ook niet geloven wat ze gelooft.

    (:


    "I shut my eyes in order to see.'