• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Defensive schreef:
    Ik heb er nog maar 942. Vanmiddag ga ik hard doorschrijven ^^


    Pfft, maar 942? Ik heb er nu 370, en het is niet bepaald bemoedigend dat jullie allemaal al het driedubbele hebben. (cat)
    Maar ik ga nu dus aan de slag, want ik wil niet meteen de eerste dag al een achterstand oplopen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    (: Ik ga bijna stoppen voor vandaag. Nog 500 en ik heb 5000 woorden.


    comfort in c h a o s

    Ik heb gister besloten mee te doen met een verhaal waar ik vier dagen eerder mee ben begonnen. Maar als ik ook vier dagen eerder stopt telt dat wel toch?
    (A)


    Felix

    Mij lijkt het van wel. Je kan ook gewoon het aantal woorden dat je al had bij die 50.000 tellen?


    comfort in c h a o s

    Gisteravond om 10 uur heb ik een beter, leuker idee gekregen. Ik heb hem opgeschreven, ben nu de hoofdstukken aan het indelen en dan kan ik vanavond beginnen, yeah!

    Ik ben helemaal vrolijk dat ik toch een leuk idee heb, haha. Misschien niet zo origineel, maar het gaat erom hoe je het beschrijft, toch?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Austen schreef:
    Mij lijkt het van wel. Je kan ook gewoon het aantal woorden dat je al had bij die 50.000 tellen?

    *voelt zich heel dom*
    Moet je het dan niet juist aftrekken? ('x
    Mwah, I'll figure a way. (:


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    *voelt zich heel dom*
    Moet je het dan niet juist aftrekken? ('x
    Mwah, I'll figure a way. (:

    Neen? Kijk, je moet in die maand 50.000 woorden schrijven. Stel nu dat je 4.000 woorden hebt geschreven, moet je woorden totaal 1 dec. minstens 54.000 woorden bedragen?


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)
    Neen? Kijk, je moet in die maand 50.000 woorden schrijven. Stel nu dat je 4.000 woorden hebt geschreven, moet je woorden totaal 1 dec. minstens 54.000 woorden bedragen?

    Op die fiets.
    Ik dacht: je neemt het totaal aantal woorden aan het eind (bijvoorbeeld 55.000) en trekt daar dan het eerst geschreven aantal woorden vanaf (dan is het dus 51.000 en genoeg). Maar eigenlijk komt dat gewoon op hetzelfde neer. (x


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Op die fiets.
    Ik dacht: je neemt het totaal aantal woorden aan het eind (bijvoorbeeld 55.000) en trekt daar dan het eerst geschreven aantal woorden vanaf (dan is het dus 51.000 en genoeg). Maar eigenlijk komt dat gewoon op hetzelfde neer. (x

    Ah 8)


    comfort in c h a o s

    Als ik zo door ga zoals ik nu doe dan ben ik klaar op 21 januari :3


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Wat zijn writingbuddies?


    Your make-up is terrible

    LostPromises schreef:
    Als ik zo door ga zoals ik nu doe dan ben ik klaar op 21 januari :3

    =), ik op 10 november.


    Ex astris, sciencia

    LostPromises schreef:
    Als ik zo door ga zoals ik nu doe dan ben ik klaar op 21 januari :3


    Ik op 22 november :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    het gaat mij echt nooit lukken
    Ik heb zo vreselijk veel huiswerk
    En nu mag ik ook nog een proefwerk herkansen waar ik had voor moet leren
    Maar ik ga het wel proberen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik 11 mei ^.^ Maar ik ga vanavond pas verder, nu moet ik heel gehaast schrijven en dan lukt het niet...

    Even een vraagje, als je die woorden "laat tellen", is dat ding waar je je Novel in moet zetten bij jullie ook zo smal, of alleen bij mij?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...