• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    AfterToday schreef:
    ik wilde tot 00.00 opblijven maar ik heb school, dus dat gaat 'm niet worden. Ik heb altijd een kladblock bij me om aantekeningen en personages in door te nemen. Het betekend voor mij ook dat ik mijn stories op quizlet een beetje moet verwaarlozen, anders ben ik al na een dag fried.

    Ik heb een uitgebreid karakterformulier gevonden op DeviantArt. Ben bijna klaar met invullen:


    KLIK


    Die is echt... Lang. O.O


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik heb eindelijk een idee waar ik denk wel de 50.000 woorden mee kan halen omdat het zoiets als twee verhalen zijn. Hmm, klinkt heel raar.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hehe lol, ik maak mijn karakters nooit. Ik verzin gewoon een naam en dan schrijf ik gewoon hoe ik me voel bij die naam, heet diegene bijvoorbeeld Amalia dan vind ik haar jaloers en irritant, heet ze Lizzy, dan vind ik haar schattig en lief, weet je wel?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    Hehe lol, ik maak mijn karakters nooit. Ik verzin gewoon een naam en dan schrijf ik gewoon hoe ik me voel bij die naam, heet diegene bijvoorbeeld Amalia dan vind ik haar jaloers en irritant, heet ze Lizzy, dan vind ik haar schattig en lief, weet je wel?


    Doe ik meestal ook maar dan worden ze wisselvallig.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schneider schreef:
    (...)

    Doe ik meestal ook maar dan worden ze wisselvallig.

    Hm, bij mij niet. Meestal vind ik ze verschrikkelijk saai als ze zo "gemaakt" zijn, maar ik ga het deze keer wel even proberen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    AfterToday schreef:
    ik wilde tot 00.00 opblijven maar ik heb school, dus dat gaat 'm niet worden. Ik heb altijd een kladblock bij me om aantekeningen en personages in door te nemen. Het betekend voor mij ook dat ik mijn stories op quizlet een beetje moet verwaarlozen, anders ben ik al na een dag fried.

    Ik heb een uitgebreid karakterformulier gevonden op DeviantArt. Ben bijna klaar met invullen:


    KLIK


    Holy crap o-o


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Oppugno schreef:
    Morgen begint het, wie van jullie gaat vanavond om 0:00 al de eerste woorden schrijven met de Kick Off, of hoe dat dan ook mag heten?


    Ik blijf op, ben toch vrij morgen! : D


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Joyable schreef:
    (...)

    Ik blijf op, ben toch vrij morgen! : D

    Lucky you! Als ik één week later vakantie had, kon ik ook nog wel stiekem opblijven. Maar nee hoor, school verpest het weer >.< Ik heb al wel alle voorbereidingen getroffen; namen van hoofdpersonen, nu vul ik een karakterlijst in, wat ik in de hoofdstukken wil schrijven en alles...
    Alleen denk ik niet dat mijn verhaal wel 50.000 woorden wordt, meestal is ie klaar na 25.000 woorden. Dat wordt heel uitgebreid schrijven...

    Let niet op die onzin ^^


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    hmmm zal ik me inschrijven of niet....

    Ik ga niet tot middernacht opblijven, maar nog wel meedoen. Let maar niet op mijn vorige post ^^


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik heb me ingeschreven maar ik denk niet dat ik daarop ga schrijven.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oppugno schreef:
    (...)
    Lucky you! Als ik één week later vakantie had, kon ik ook nog wel stiekem opblijven. Maar nee hoor, school verpest het weer >.< Ik heb al wel alle voorbereidingen getroffen; namen van hoofdpersonen, nu vul ik een karakterlijst in, wat ik in de hoofdstukken wil schrijven en alles...
    Alleen denk ik niet dat mijn verhaal wel 50.000 woorden wordt, meestal is ie klaar na 25.000 woorden. Dat wordt heel uitgebreid schrijven...

    Let niet op die onzin ^^


    Nja, opzich. Ik zit midden in mijn tentamens. Toevallig ben ik dinsdag en woensdag vrij, maar ik moet wel blokken voor frans. ): Daarna ben ik gelukkig -eindelijk- klaar : D


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Schneider schreef:
    Ik heb me ingeschreven maar ik denk niet dat ik daarop ga schrijven.


    Op de site niet?


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Schneider schreef:
    Ik heb me ingeschreven maar ik denk niet dat ik daarop ga schrijven.


    Bedoel je op de site? Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling dat je daar schrijft. :'D


    Maar ik ga echt niet opblijven tot middernacht om te schrijven. Ik was vandaag ziek en wil echt graag vroeg naar bed, en ik heb morgen ook gewoon school. Als het nou weekend was...


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Joyable schreef:
    (...)

    Op de site niet?


    Haha ja, dat bedoel ik.


    "Ignite, my love. Ignite."