• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Square schreef:
    (...)

    Bedoel je op de site? Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling dat je daar schrijft. :'D



    Ik heb geen idee, ik snap persoonlijk de site niet. Alleen het idee.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schneider schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee, ik snap persoonlijk de site niet. Alleen het idee.


    Toen ik me inschreef verveelde ik me, dus heb ik de hele FAQ doorgelezen. Even een quote; "You write on your own computer. Or by hand. Or on a typewriter. Or on your iPhone or iPad. Basically, you write with your own materials, on your own materials. You don’t write on our website!" Je schrijft dus niet op de site, je upload het daar alleen om je woorden te laten tellen. En zelfs dat is niet verplicht, want je kunt ook met de hand schrijven en gewoon invullen hoeveel woorden je al hebt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Toen ik me inschreef verveelde ik me, dus heb ik de hele FAQ doorgelezen. Even een quote; "You write on your own computer. Or by hand. Or on a typewriter. Or on your iPhone or iPad. Basically, you write with your own materials, on your own materials. You don’t write on our website!" Je schrijft dus niet op de site, je upload het daar alleen om je woorden te laten tellen. En zelfs dat is niet verplicht, want je kunt ook met de hand schrijven en gewoon invullen hoeveel woorden je al hebt.


    Jij ook al? Ik heb dat ook allemaal doorgelezen :W


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    AfterToday schreef:
    ik wilde tot 00.00 opblijven maar ik heb school, dus dat gaat 'm niet worden. Ik heb altijd een kladblock bij me om aantekeningen en personages in door te nemen. Het betekend voor mij ook dat ik mijn stories op quizlet een beetje moet verwaarlozen, anders ben ik al na een dag fried.

    Ik heb een uitgebreid karakterformulier gevonden op DeviantArt. Ben bijna klaar met invullen:


    KLIK

    Whoat, die is laaang :'D Toch ga ik hem invullen. >.< (dangit, ik heb meer dan 30 characters... SHIT.)
    EDIT: Fuck this shit, ik heb al 9 Word-pagina's voor één karakter in te vullen...

    [ bericht aangepast op 31 okt 2011 - 18:54 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    @Schneider

    Het is al een hele stap dat je het wilt proberen (Y)


    Ordo ab Chao

    Wiarda schreef:
    (...)
    Whoat, die is laaang :'D Toch ga ik hem invullen. >.< (dangit, ik heb meer dan 30 characters... SHIT.)

    Toch niet 30 hoofdpersonen?:W


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    @Wiarda
    Het is ook niet slim om al je karakters in te vullen, ik doe er zelf twee. Ik ken mezelf te goed dat ik andere karakters leuker begin te vinden dan mijn hoofd persoon. Het helpt vooral bij je verhaal wanneer je blijkt af te dwalen en je karakter ineens anders reageert dan helemaal logisch is.

    Bijv. Een hele oude streng christelijke man laat zijn wispelturige dochter niet zomaar iets gevaarlijks doen zonder stomp of stoot. Zo'n (klassiek stereotypsich) geval zal altijd protesteren. Hij laat haar geen tattoo's en piercings zetten ofzo iets

    Je leert je karakters vooral goed kennen door dat formulier. Ik vind mijn hoofdpersoon steeds meer op mijzelf lijken :P

    [ bericht aangepast op 31 okt 2011 - 18:54 ]


    Ordo ab Chao

    Ik ga niet tot 00.00 opblijven. x'd Dan ben ik morgen kapot. Ik studeer niet voor niets thuis. Ik wil wel de energie hebben om 50000 woorden te schrijven komende maand.

    Ik heb deze keer wel mijn karakters goed uitgewerkt, maar gewoon met mijn eigen lijst. Het interesseert me niet veel wat de bloedgroep van mijn karakters is. (cat)

    Hebben jullie trouwens een beetje briljante ideeën? Je moet er lang mee vooruit kunnen...


    I can't even think straight.

    Ik heb echt nú pas een idee. Lol.D:
    Ben benieuwd, morgen kan ik al meteen niet schrijven. Vanwege een toneelopvoering op school, ben ik daar tot 11 uur.D:


    everything, in time

    Anhysbys schreef:
    Ik ga niet tot 00.00 opblijven. x'd Dan ben ik morgen kapot. Ik studeer niet voor niets thuis. Ik wil wel de energie hebben om 50000 woorden te schrijven komende maand.

    Ik heb deze keer wel mijn karakters goed uitgewerkt, maar gewoon met mijn eigen lijst. Het interesseert me niet veel wat de bloedgroep van mijn karakters is. (cat)

    Hebben jullie trouwens een beetje briljante ideeën? Je moet er lang mee vooruit kunnen...


    Ik heb ook mijn eigen lijstje waarin alles staat wat ik nodig heb.

    Haha, ik heb wel een goed idee. Ben er al zo'n vier jaar mee bezig in mijn hoofd en nu ik het heb uitgewerkt zijn al ideeën in mijn gaan vormen voor een deel twee en een deel drie. :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    AfterToday schreef:
    @Wiarda
    Het is ook niet slim om al je karakters in te vullen, ik doe er zelf twee. Ik ken mezelf te goed dat ik andere karakters leuker begin te vinden dan mijn hoofd persoon. Het helpt vooral bij je verhaal wanneer je blijkt af te dwalen en je karakter ineens anders reageert dan helemaal logisch is.

    Bijv. Een hele oude streng christelijke man laat zijn wispelturige dochter niet zomaar iets gevaarlijks doen zonder stomp of stoot. Zo'n (klassiek stereotypsich) geval zal altijd protesteren. Hij laat haar geen tattoo's en piercings zetten ofzo iets

    Je leert je karakters vooral goed kennen door dat formulier. Ik vind mijn hoofdpersoon steeds meer op mijzelf lijken :P

    Daar heb je een punt, maar het punt is dat ik al mijn karakters gewoonweg kén. Zo is er een meisje, die zal niet eens zoveel voor komen (een bijrol), maar ik weet haar hele leven. En dan heb ik de drang om die vragen voor iedereen te beantwoorden, omdat een stemmetje in mijn hoofd heel hard: 'DIE WEET IK!' roept. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Anhysbys schreef:
    Ik ga niet tot 00.00 opblijven. x'd Dan ben ik morgen kapot. Ik studeer niet voor niets thuis. Ik wil wel de energie hebben om 50000 woorden te schrijven komende maand.

    Ik heb deze keer wel mijn karakters goed uitgewerkt, maar gewoon met mijn eigen lijst. Het interesseert me niet veel wat de bloedgroep van mijn karakters is. (cat)

    Hebben jullie trouwens een beetje briljante ideeën? Je moet er lang mee vooruit kunnen...


    Ik schrijf een Horror. Ik heb expres voor veel personages gekozen, kunnen ze elkaar lekker gaan vermoorden, dan blijft het spannend :'D

    Schneider schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee, ik snap persoonlijk de site niet. Alleen het idee.


    Toen ik op die site kwam, mijn eerste reactie: WTF IS EEN NOVEL? :'D Maar ik doe vooral mee om het 'idee'

    @Wiarda

    Ik heb precies hetzelfde. Het is heel vaag maar ik heb zelfs de ongeschreven nichten, neven, oma's en ooms in mijn hoofd zitten en hoe ze de levens van mijn karakters hebben beinvloed. Echte levens zijn ook gecompliceerd en je karakter groeit elke keer een stukje. Rare gewoontes (mensen met dwangneurozes zijn interesant om over te schrijven) en slechte eigenschappen zorgen ervoor dat jij en andere zich verbonden voelen met je karakter


    Ordo ab Chao

    AfterToday schreef:
    @Wiarda

    Ik heb precies hetzelfde. Het is heel vaag maar ik heb zelfs de ongeschreven nichten, neven, oma's en ooms in mijn hoofd zitten en hoe ze de levens van mijn karakters hebben beinvloed. Echte levens zijn ook gecompliceerd en je karakter groeit elke keer een stukje. Rare gewoontes (mensen met dwangneurozes zijn interesant om over te schrijven) en slechte eigenschappen zorgen ervoor dat jij en andere zich verbonden voelen met je karakter

    Inderdaad. Om één of andere reden lijken mijn personages echt te leven, en ik kan ook niet anders over ze schrijven dan dat ze zijn. Zo kan ik mijn hoofdpersoon bijvoorbeeld echt NIET triest laten zijn om de dood van een ander. Zo is hij gewoon niet: zijn instelling is niet zo, en misschien komt hij dan wel erg hard en harteloos over, maar dat is gewoon zijn karakter :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.