• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Ik heet LiekeP
    En ik heb echt zo'n geweldig idee ervoor ;D


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    I'll think about it. Waarschijnlijk heb ik er veel te weinig tijd voor.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Mutant schreef:
    Ik heet LiekeP
    En ik heb echt zo'n geweldig idee ervoor ;D


    Ik dus niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schneider schreef:
    (...)

    Ik dus niet.


    Ik wilde je niet ontmoedigen. (no_chears)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Nou ja, het is ook maar de vraag of die van mij zo goed is:W


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Square schreef:
    (...)

    Als je iedere dag kunt schrijven, moet je precies 1667 (eigenlijk 1666,66, maar tweederde woord is zo lastig :'D ) woorden per dag typen. Maar als je een paar dagen niet kunt schrijven of dat gewoon niet haalt, wordt het inderdaad al meteen een stuk meer.

    Ik heb meegerekend dat ik in elk geval 1 dag niet al schrijven, want dan is de twilight marathon


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dehumanized schreef:
    (...)

    Ik wilde je niet ontmoedigen. (no_chears)

    Dat heb je niet gedaan. Ik was er al niet zo zeker over. En tja...


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zetten jullie het verhaal ook allemaal op Q?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik niet, pas als het af is en ik het nagekeken heb. Ik heb een goed idee ervoor en ga echt schrijven, niets anders. Ik zal dus ook wat minder op Q zijn :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik ben al begonnen :3 Maar ik heb het ook op Q staan. Dat is gewoon kopiëren en plakken :3

    Starkiller schreef:
    Ik ben al begonnen :3 Maar ik heb het ook op Q staan. Dat is gewoon kopiëren en plakken :3


    Dat is echt stom en oneerlijk. Just sayin'.(krul)


    everything, in time

    Ik heb mijn hele "voorsprong" weggegooid, want ik ga ook pas maandag beginnen, het is niet leuk om een voorsprong te hebben haha :')


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Progeny schreef:
    (...)

    Dat is echt stom en oneerlijk. Just sayin'.(krul)


    Ik heb in November proefwerkweek, en dan ben ik ook jarig. 2 daagjes maakt dan toch niets uit? :3

    Starkiller schreef:
    (...)

    Ik heb in November proefwerkweek, en dan ben ik ook jarig. 2 daagjes maakt dan toch niets uit? :3


    Zou je jezelf echt goed voelen als je op deze manier je doel bereikt?(cat)
    En je zegt net, dat het al op Q stond. Dus je het meer dan twee dagen voorsprong. Op de site staat: 'Start from scratch'.
    Begin met niets.:'D


    everything, in time

    Ik heb alleen een ideetje, en al opgeschreven wat ik in ieder hoofdstuk wil laten gebeuren, zegmaar. Dat noem ik geen voorsprong en eigenlijk begin ik dan ook met "niets" van het verhaal zelf, anders zou ik het idee vergeten en pas op de helft van November kunnen starten met schrijven...

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 11:55 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...