• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Joyable schreef:
    (...)

    Vast wel, heel veel mensen doen dat. Ik doe het in ieder geval wel. Hoofdpersonages al wat uitwerken etc. (:


    Haha, dat heb ik ook al gedaan ja. Damn, al twintig pagina's aan uitwerkingen...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik heb weer een nieuw ideetje, maar ben ik de enige die geen hoofdpersonen en alles uitwerkt? Ik denk dat ik dat voor deze keer wel ga doen, maar toch, normaal doe ik dat nooit...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Defensive schreef:
    (...)

    Haha, dat heb ik ook al gedaan ja. Damn, al twintig pagina's aan uitwerkingen...


    Woooooow, dan kun je direct beginnen 1 november!


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Joyable schreef:
    (...)

    Woooooow, dan kun je direct beginnen 1 november!


    Dat ben ik ook van plan ja. Ik wil eigenlijk nu al beginnen, maar ik houd me lekker in tot dinsdag. (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Dat ben ik ook van plan ja. Ik wil eigenlijk nu al beginnen, maar ik houd me lekker in tot dinsdag. (:


    Oh, fuck, ik ook. Eigenlijk best wel erg, maar dan kun je alle energie opsparen en plots eruit laten vloeien. Hoop ik tenminste... zul je net zien dat ik een black out krijg. Dat zou falend zijn (':


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Joyable schreef:
    (...)

    Oh, fuck, ik ook. Eigenlijk best wel erg, maar dan kun je alle energie opsparen en plots eruit laten vloeien. Hoop ik tenminste... zul je net zien dat ik een black out krijg. Dat zou falend zijn (':

    Ja, zoiets heb ik dus ook. :'D Ik moet me inhouden, maar ondertussen hoop ik hard dat ik dinsdag geen black out krijg.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ja, zoiets heb ik dus ook. :'D Ik moet me inhouden, maar ondertussen hoop ik hard dat ik dinsdag geen black out krijg.


    Laten we samen gaan hopen :3


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Hm... kan je in de NaNoWriMo ook bv. een verhaal uitwerken waarvan je de grove lijnen allang hebt, en je hoofdpersonen enz, of moet je echt met een nieuw idee komen? *heeft zich al ingeschreven maar twijfelt plots*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Hm... kan je in de NaNoWriMo ook bv. een verhaal uitwerken waarvan je de grove lijnen allang hebt, en je hoofdpersonen enz, of moet je echt met een nieuw idee komen? *heeft zich al ingeschreven maar twijfelt plots*


    Je bent nog niet met het verhaal begonnen toch? Dan neem ik aan van wel. Wat jij het leukst vind schrijven. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je die 50.000 woorden haalt in een maand. Of het nou een idee is die je allang hebt of nog maar net. (:


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Wiarda schreef:
    Hm... kan je in de NaNoWriMo ook bv. een verhaal uitwerken waarvan je de grove lijnen allang hebt, en je hoofdpersonen enz, of moet je echt met een nieuw idee komen? *heeft zich al ingeschreven maar twijfelt plots*


    Natuurlijk kan dat, dat doe ik ook. Ik ben op dit moment bezig de laatste puntjes op de i te zetten in mijn uitgebreidde notities, want als ik zo maar iets ga schrijven haal ik nooit 50.000. :'D

    En over wat Defensive zegt, ze moedigen van te voren plannen juist aan. Het is een stuk gemakkelijk om te blijven schrijven als je weet wat je wilt typen en dat niet meer hoeft te gaan verzinnen in November. Hoewel twintig pagina's wel heel erg veel is. Ik heb er pas tien. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou jongens, ik kan denk ik niet meedoen. Mijn arm is gekneusd/gebroken (dat weet ik nog niet) en met een hand typen gaat niet echt. (no_chears)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Morgen begint het, wie van jullie gaat vanavond om 0:00 al de eerste woorden schrijven met de Kick Off, of hoe dat dan ook mag heten?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    Morgen begint het, wie van jullie gaat vanavond om 0:00 al de eerste woorden schrijven met de Kick Off, of hoe dat dan ook mag heten?


    Nee, ik ga niet zo laat opblijven wetend dat ik morgen mijn bed niet meer uit kan komen


    "Ignite, my love. Ignite."

    ik wilde tot 00.00 opblijven maar ik heb school, dus dat gaat 'm niet worden. Ik heb altijd een kladblock bij me om aantekeningen en personages in door te nemen. Het betekend voor mij ook dat ik mijn stories op quizlet een beetje moet verwaarlozen, anders ben ik al na een dag fried.

    Ik heb een uitgebreid karakterformulier gevonden op DeviantArt. Ben bijna klaar met invullen:


    KLIK


    Ordo ab Chao

    AfterToday schreef:
    ik wilde tot 00.00 opblijven maar ik heb school, dus dat gaat 'm niet worden. Ik heb altijd een kladblock bij me om aantekeningen en personages in door te nemen. Het betekend voor mij ook dat ik mijn stories op quizlet een beetje moet verwaarlozen, anders ben ik al na een dag fried.

    Ik heb een uitgebreid karakterformulier gevonden op DeviantArt. Ben bijna klaar met invullen:


    KLIK


    Ik ga zo denk ik ook mijn karakters maken. Maar... ik kan geen engels.


    "Ignite, my love. Ignite."