• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Progeny schreef:
    (...)

    Zou je jezelf echt goed voelen als je op deze manier je doel bereikt?(cat)
    En je zegt net, dat het al op Q stond. Dus je het meer dan twee dagen voorsprong. Op de site staat: 'Start from scratch'.
    Begin met niets.:'D


    Nee, ik bedoel dat ik alles óók in een story op Q ga zetten. Waar ik dus al sinds gisteren mee bezig ben :3

    Starkiller schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoel dat ik alles óók in een story op Q ga zetten. Waar ik dus al sinds gisteren mee bezig ben :3


    Het is nog steeds cheaten! En trouwens, ik heb ook proefwerkweek in November.(joehoe)


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Het is nog steeds cheaten! En trouwens, ik heb ook proefwerkweek in November.(joehoe)


    Maar ik moet leren. :'D

    Progeny schreef:
    (...)

    Het is nog steeds cheaten! En trouwens, ik heb ook proefwerkweek in November.(joehoe)


    Ik moet twee vakken gaan inhalen in november, heb een examenweek en een baan. En ook ik begin pas op 1 november (wbw)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    - Dubbelpost (bloos)

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 12:05 ]


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Ik moet twee vakken gaan inhalen in november, heb een examenweek en een baan. En ook ik begin pas op 1 november (wbw)


    Oké, nu kan ik niets meer bedenken :3

    Ik doe ook mee. (:

    En ik vroeg me eigenlijk af of iemand anders hier met Acrobat Buzzword werkt.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Ik doe ook mee. (:

    En ik vroeg me eigenlijk af of iemand anders hier met Acrobat Buzzword werkt.

    acrobat buzzword? Wat is dat?

    Ik doe ook mee, maar dan wel aan het jongerenprogramma


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    (...)
    acrobat buzzword? Wat is dat?

    Ik doe ook mee, maar dan wel aan het jongerenprogramma

    Dat is een online bestanden iets, net als Word, maar dan kun je het delen met mensen. (: Dus dan kun je makkelijker om een second oppinion vragen, bijvoorbeeld.
    Het leek me nog een extra steuntje in de rug om dit bestand met mensen te kunnen delen en het bestand van anderen te kunnen zien. Met zijn allen is het leuker en makkelijker, denk ik.
    Dus daarom vroeg ik me af of anderen het ook gebruikten.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Dat is een online bestanden iets, net als Word, maar dan kun je het delen met mensen. (: Dus dan kun je makkelijker om een second oppinion vragen, bijvoorbeeld.
    Het leek me nog een extra steuntje in de rug om dit bestand met mensen te kunnen delen en het bestand van anderen te kunnen zien. Met zijn allen is het leuker en makkelijker, denk ik.
    Dus daarom vroeg ik me af of anderen het ook gebruikten.

    Heb je een linkje waar je dat kunt downloaden? Nu ben ik benieuwd =3


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    (...)
    Heb je een linkje waar je dat kunt downloaden? Nu ben ik benieuwd =3

    Je hoeft niets te downloaden, het is alleen inloggen. (:
    Klik!
    (Al kom ik er net achter dat het al geen Buzzword meer heet, maar goed... --')


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Je hoeft niets te downloaden, het is alleen inloggen. (:
    Klik!
    (Al kom ik er net achter dat het al geen Buzzword meer heet, maar goed... --')

    Awesome, thanks!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    (...)
    Awesome, thanks!

    No problem. (:


    I can't even think straight.

    Mutant schreef:
    Zetten jullie het verhaal ook allemaal op Q?


    Misschien. Maar in ieder geval niet terwijl ik nog schrijf. In november ga ik gewoon als een gek typen, en dan wil ik later eerst de vreemde zinnen en rare scénes eruit halen voordat ik het eventueel hier plaats. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Een idee begint zich in mijn hoofd te vormen waarvoor ik aan 50000 woorden niet genoeg zal hebben... Ik heb vandaag zelfs hele nieuwe politieke partijen op moeten richten voor mijn verhaal terwijl ik daar helemaal niet geïnteresseerd in ben. o.O
    Ach, ik ga in november gewoon een begin maken. (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.