• [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 13:58 ]


    life is like a wave. you can't change the way it breaks, but you can change the way you ride it.

    Basturdo schreef:
    (...)
    Stoere meid! Ben je er trots op? Ik geloof er eigenlijk geen zak van.

    Leren jullie het nooit?
    Ze wilt alleen maar aandacht. Gewoon puur en alleen aandacht. En dat je er in in trapt :')


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Hale schreef:
    (...)

    Mijn vriendin steelde het van haar ouders.


    het is trouwens 'stal'
    mijn vriendin stal het van haar ouders
    en dat is echt niet goed hoor, op zo'n jonge leeftijd al roken
    uitproberen doet iedereen, maar jij hebt egt een probleem

    Sudowoodo schreef:
    (...)

    ... en die vriendin was ook 8? en die dacht; kom laat ik eens sigaretten jatten van pappie en mammie?


    Nee 10.

    Bloomsbury schreef:
    De jeugd van tegenwoordig (joehoe)


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hale schreef:
    (...)

    Nee 10.


    Ergens geloof ik er gewoon geen ruk van (:


    OT: nja, laatste tijd is et zo beetje normaal geworden dat kinderen van 12 jaar roken o-O Denk niet echt dat je veel kan doen..
    Misschien wel van; Vind je niet dat je teveel rookt? of ergens in die richting


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sudowoodo schreef:
    (...)

    Ergens geloof ik er gewoon geen ruk van (:


    OT: nja, laatste tijd is et zo beetje normaal geworden dat kinderen van 12 jaar roken o-O Denk niet echt dat je veel kan doen..
    Misschien wel van; Vind je niet dat je teveel rookt? of ergens in die richting


    jep, vroeger gingen kinderen van 12 het stiekem uit proberen, maar nooit ermee verder (op een enkeling na)
    nu is het gwn heel normaal dat je zo vroeg al rookt

    Dragonair schreef:
    (...)

    jep, vroeger gingen kinderen van 12 het stiekem uit proberen, maar nooit ermee verder (op een enkeling na)
    nu is het gwn heel normaal dat je zo vroeg al rookt

    Heel normaal vind ik wel overdreven. Toen ik twaalf was waren er misschien wel kinderen die dat al deden, maar zeker niet veel. En ik en mijn vriendinnen vonden dat toch heel choquerend. Ik weet niet of er op drie jaar héél veel veranderd is? (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Dragonair schreef:
    (...)

    jep, vroeger gingen kinderen van 12 het stiekem uit proberen, maar nooit ermee verder (op een enkeling na)
    nu is het gwn heel normaal dat je zo vroeg al rookt

    En je als een leeghoofdig hoertje gedraagt. Rehabs, ziekenhuizen en begrafenisondernemers gaan het druk krijgen de komende paar generaties.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    iPotter schreef:
    (...)
    Heel normaal vind ik wel overdreven. Toen ik twaalf was waren er misschien wel kinderen die dat al deden, maar zeker niet veel. En ik en mijn vriendinnen vonden dat toch heel choquerend. Ik weet niet of er op drie jaar héél veel veranderd is? (cat)


    ja oke, misschien was normaal niet de juiste woordkeuze xD
    toen ik voor het eerst een sigaret uit probeerde was ik 17

    Ik heb nog nooit gerookt, zelfs geen trekje genomen,

    OT: Roken word inderdaad al duurder, en ja ik denk niet dat hij naar je zal luisteren, als je er wat over zal zeggen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Swayze schreef:
    Ik heb nog nooit gerookt, zelfs geen trekje genomen,

    OT: Roken word inderdaad al duurder, en ja ik denk niet dat hij naar je zal luisteren, als je er wat over zal zeggen.

    Daarom rook ik shag. Da's sowieso goedkoper. 8D


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    alle nadelen van roken zeggen:
    grotere kans op (long)kanker
    vieze, gele tanden
    lelijke huid
    kan later moeilijk afkicken
    lelijke nagels.
    alles stinkt naar rook
    hoesten
    je mag ook op steeds minder plekken roken
    roken kost veel geld
    hier nog wat van een site:
    Longen
    Chronische bronchitis (veel hoesten, er komt slijm uit de longen, weinig lucht).
    Emfyseem (veel hoesten, er komt slijm uit de longen, de longen gaan kapot, heel weinig lucht).
    Longkanker.
    Huid
    Rokers krijgen sneller rimpels.
    Rokers lijken oud.
    Tanden
    Vaker bloedend tandvlees.
    Ziekten in de mond.
    Seks en baby’s krijgen
    Vrouwen worden moeilijker zwanger.
    Mannen hebben minder goed sperma.
    Zwangere vrouwen hebben meer miskramen.
    Ook worden hun baby’s vaker te vroeg geboren.
    Wonden
    Wonden genezen langzamer.
    Meer ontstekingen.
    Hersenen
    Meer kans op een beroerte.
    Hart
    Meer kans op een hartaanval.

    Mijn tante zegt zelf altijd wie de verleiding kan weerstaan is sterker dan de sterkste leeuw! Zelf zeg ik dus altijd tegen mensen die van die domme dingen zoals roken/drugs/drank moeilijk kunnen weerstand: zwakkeling.

    astridc schreef:
    Zeikende anti-rook-campagne.

    Je kan ook echt ontzettend hard overdrijven. Van alles kun je doodgaan. Het is onze verantwoordelijkheid als we roken, op jonge leeftijd vind ik dat dan dom en uit onwetendheid, maar als je eenmaal sigaretten kan halen en de prijs ervan weet, is het toch echt onze keuze, en jouw achterlijke lijstje van 'kwaaltjes' gaat dat niet veranderen. Like, het ligt eraan per persoon. Mijn moeder rookt vanaf haal twaalfde, en heeft niks van die bovenstaande zeiklijst van je. (;


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    astridc schreef:
    Mijn tante zegt zelf altijd wie de verleiding kan weerstaan is sterker dan de sterkste leeuw! Zelf zeg ik dus altijd tegen mensen die van die domme dingen zoals roken/drugs/drank moeilijk kunnen weerstand: zwakkeling.


    Pff ik vind hun niet gelijk zwakkelingen..
    Me pa zegt altijd; dood ga je toch dus maar er maar het beste van (:
    + gerookt vlees vergaat niet.

    Mja, ieder zo zijn mening.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sudowoodo schreef:
    (...)

    ... en die vriendin was ook 8? en die dacht; kom laat ik eens sigaretten jatten van pappie en mammie?

    Ik kreeg voor het eerst een sigaret aangeboden toen ik zeven was, door een toenmalige vriendin die het van mijn moeder gapte. Zij - een jaar ouder - nam een trek maar ik weigerde. Ik snap niet waarom mensen beweren dat het onzin is, je kan op je achtste wel roken. Seen it myself.


    No growth of the heart is ever a waste