• [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 13:58 ]


    life is like a wave. you can't change the way it breaks, but you can change the way you ride it.

    astridc schreef:
    alle nadelen van roken zeggen:
    grotere kans op (long)kanker
    vieze, gele tanden
    lelijke huid
    kan later moeilijk afkicken
    lelijke nagels.
    alles stinkt naar rook
    hoesten
    je mag ook op steeds minder plekken roken
    roken kost veel geld
    hier nog wat van een site:
    Longen
    Chronische bronchitis (veel hoesten, er komt slijm uit de longen, weinig lucht).
    Emfyseem (veel hoesten, er komt slijm uit de longen, de longen gaan kapot, heel weinig lucht).
    Longkanker.
    Huid
    Rokers krijgen sneller rimpels.
    Rokers lijken oud.
    Tanden
    Vaker bloedend tandvlees.
    Ziekten in de mond.
    Seks en baby’s krijgen
    Vrouwen worden moeilijker zwanger.
    Mannen hebben minder goed sperma.
    Zwangere vrouwen hebben meer miskramen.
    Ook worden hun baby’s vaker te vroeg geboren.
    Wonden
    Wonden genezen langzamer.
    Meer ontstekingen.
    Hersenen
    Meer kans op een beroerte.
    Hart
    Meer kans op een hartaanval.

    Mijn tante zegt zelf altijd wie de verleiding kan weerstaan is sterker dan de sterkste leeuw! Zelf zeg ik dus altijd tegen mensen die van die domme dingen zoals roken/drugs/drank moeilijk kunnen weerstand: zwakkeling.


    Genoeg redenen voor mij om er nooit aan te beginnen.

    OT. Ik zou idd vragen waarom en verder niets eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Yoseob schreef:
    Gewoon door laten roken.
    Hij zal toch niet stoppen, klinkt lullig, maar hij weet vanzelf wel wanneer hij moet stoppen.


    Agreed. Ik rook zelf ook al vanaf mijn 13e en als iemand niet voor de volle 100% wilt stoppen, zal het ook niet lukken ook kan ik je zeggen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    DancingDead schreef:
    (...)
    rook jij al sinds je 8e? jezus
    OT: hij heeft er zelf voor gekozen dus laat hem toch joh. en trouwens, als je aan roken denkt, denk je al heel gauw negatief. het is gewoon een soort behoefte en helemaal niet zo erg hoor :W


    so what? ze is heus niet de enige dat zo vroeg begon met roken. met beste vriend rookt nu al tien jaar, maar das zijn probleem, en dat weet hij zelf ook. en als hij ooit wilt stoppen, ga ik hem wel helpen. maar nu heb ik iets van, 'ach, weet het zelf maar.'


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Snorlax schreef:
    (...)

    so what? ze is heus niet de enige dat zo vroeg begon met roken. met beste vriend rookt nu al tien jaar, maar das zijn probleem, en dat weet hij zelf ook. en als hij ooit wilt stoppen, ga ik hem wel helpen. maar nu heb ik iets van, 'ach, weet het zelf maar.'


    en hoe oud is die vriend dan ??
    ik mag hopen dat ie ouder is dan jij
    want als hij 15 is net als jij, dan rookt ie al vanaf zn 5e

    Bloomsbury schreef:
    De jeugd van tegenwoordig (joehoe)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    W-T-F.. Zeg tegen hem dat hij dood gaat als hij niet stopt.

    FlyWithJonas schreef:
    W-T-F.. Zeg tegen hem dat hij dood gaat als hij niet stopt.

    je gaat niet dood van roken hoor :')
    ik loop ook nog gewoon rond net zoals genoeg anderen


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    DancingDead schreef:
    (...)
    je gaat niet dood van roken hoor :')
    ik loop ook nog gewoon rond net zoals genoeg anderen


    nee, maar de kans dat je longkanker krijgt is wel groter, waardoor je wel dood gaat

    Niet tegenhouden.
    Laat het hem zelf uitzoeken ofzo. Ja, ik weet dat je er iets van wilt zeggen.
    Maar uiteindeljk is het zijn leven.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Dragonair schreef:
    (...)

    nee, maar de kans dat je longkanker krijgt is wel groter, waardoor je wel dood gaat


    Ja, dan kun je net zogoed onder een steen gaan leven. Van zoveel dingen kun je kanker krijgen.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ah kijk, ik heb een jaar gerookt en ben er dan mee gestopt omdat mijn opa eigenlijk dood is gegaan aan longkanker en ik wil niet zoals hem eindigen, echt niet. Hij had ongelofelijk veel pijn, neen bedankt.
    Alleszins, ik "ken" een meisje dat al van haar 10 jaar rookt en nu is ze bijna 13. Moeten zij weten, als zij hun leven daar aan willen vergooien is dat hun probleem. Je kan hem waarschuwen voor al de gevaren want, eerlijk, er is NIETS goed aan roken, echt niets. Dus tja, waarschuw hem maar verder kan je er niks aan doen.

    Je kan 't altijd bij hem aankaarten en hem de nodige informatie geven, maar diegene die hem eraf moet helpen is hijzelf. Je kan 'm moeilijk dwingen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stray schreef:
    (...)

    Ja, dan kun je net zogoed onder een steen gaan leven. Van zoveel dingen kun je kanker krijgen.


    pfff, ik zeg weer es wat hoor

    Dragonair schreef:
    (...)

    pfff, ik zeg weer es wat hoor


    Ja, maar het is zo. Van heel veel dingen kun je wat krijgen.
    En hij moet zelf maar zien wat hij met z'n leven wil. Je kunt hem alleen waarschuwen ofzo.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Stray schreef:
    (...)

    Ja, maar het is zo. Van heel veel dingen kun je wat krijgen.
    En hij moet zelf maar zien wat hij met z'n leven wil. Je kunt hem alleen waarschuwen ofzo.


    ik zei alleen maar wat 1 van de gevolgen zijn van roken
    2 leraren van mij zijn gstorven aan kanker omdat ze veel rookten
    dat is het enige wat ik zei