Storytime schreef:
(...)
Dan zit er toch een verschil tussen jouw idee van voor jezelf en mijn idee van voor jezelf.
Met vragen bedoel ik trouwens topics, op mijn verhalen hoef ik helemaal geen commentaar hooguit op mijn gedichten.
Ik snap niet wat er zo aso aan is. Als ik een boek goed vind ga ik toch ook niet naar de schrijver/schrijfster een reactie sturen? Waarom hier wel.
Ik schrijf voor mezelf omdat ik dat fijn vind, waardoor ik ook niet stop bij het niet krijgen van reacties of het weinig krijgen daarvan - Maar zodra ik het online zet en ik lezers heb, vind ik het heel erg fijn als ze feedback òf kritiek geven waar ik wat aan heb om verder te ontwikkelen.
Als je de kans hebt, waarom niet?
Hetgeen wat ik asociaal vind, is dat als je iets leest en helemaal nooit een reactie achter laat. Je hebt de mogelijkheid tenslotte. Als ik een schrijver tegenkom die ik geweldig vind, zal ik overigens ook zeggen wat ik van zijn verhalen vind, zoals jij zo leuk aanduidde. Of bij een reactiebox van een goed verhaal, of iets dat kritiek kan gebruiken, laat ik dat ook merken. Als ik iets niets vind, houd ik daar na twee hoofdstukken meestal mee op omdat het mijn smaak niet is. Anders reageer ik zeker, zo vaak mogelijk.
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.