• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Meddows
    - Eurydice
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Dalmatian
    - Feorge
    - Soarin
    - AppleJack
    - Joyable
    - Mayfly
    - Blueprint
    - Fidem
    - Superficial
    - Roodkapje
    - Padalecki

    De tweede opdracht

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. Na veel klachten over de opdracht, mag het nieuwe ras een aantal kenmerken van een mens hebben!

    Minimaal 500 woorden, er zit geen woordenlimiet aan!


    Deadline: Zondag 9 oktober 23.00 uur!


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:48 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mijn naam is nog niet veranderd? (':


    -

    owja, abo :x


    -

    mag het wezen al bestaan?


    Cool, neat, swell -Cry

    Owja, en ik had een vraagje :'3
    Er staat dat de wezens niet op mensen mogen lijken, maar hoe bedoel je dat precies? Die gastjes uit Avatar - die blauwe gastjes xd - lijken ook op mensen, maar zijn totaal andere wezens, bijv.


    -

    Parsel schreef:
    Owja, en ik had een vraagje :'3
    Er staat dat de wezens niet op mensen mogen lijken, maar hoe bedoel je dat precies? Die gastjes uit Avatar - die blauwe gastjes xd - lijken ook op mensen, maar zijn totaal andere wezens, bijv.


    again (sorry dat ik me bemoei met jouw wedstrijd xD) Als je goed naar de film avatar hebt gekeken weet je ook dat er zelfs avatars zijn gemaakt door menselijk DNA, daarom lijken ze er ook op? De hele film draait in wezen om die ene menselijke man die een avatar bestuurd. Dus ja, ze lijken wel op mensen en in theorie mogen ze dus niet gebruikt worden...

    Hel schreef:
    (...)

    again (sorry dat ik me bemoei met jouw wedstrijd xD) Als je goed naar de film avatar hebt gekeken weet je ook dat er zelfs avatars zijn gemaakt door menselijk DNA, daarom lijken ze er ook op? De hele film draait in wezen om die ene menselijke man die een avatar bestuurd. Dus ja, ze lijken wel op mensen en in theorie mogen ze dus niet gebruikt worden...

    Dus in principe kan je alleen schrijven vanuit een soort dier?


    -

    Parsel schreef:
    (...)
    Dus in principe kan je alleen schrijven vanuit een soort dier?

    volgens mij wel of je moet zo goed zijn om nog iets anders te verzinnen. ik maak iets wat ook redelijk op een dier lijkt alleen dan anders

    Parsel schreef:
    (...)
    Dus in principe kan je alleen schrijven vanuit een soort dier?


    Nee niet perse, je moet alleen je fantasie echt gaan gebruiken :Y)

    .. Ik maak gewoon wezens, die in niets op dieren, noch op mensen lijken x'D Dus nee, dat hoeft niet perse 8D Je moet gewoon een goede fantasie hebben.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Hel schreef:
    (...)

    Nee niet perse, je moet alleen je fantasie echt gaan gebruiken :Y)

    Ja maar ik vind dat bij die blauwe avatarmannetjes veel fantasie is gebruikt, maar toch lijken ze op mensen (cat)


    -

    Applejack schreef:
    .. Ik maak gewoon wezens, die in niets op dieren, noch op mensen lijken x'D Dus nee, dat hoeft niet perse 8D Je moet gewoon een goede fantasie hebben.

    maar hoe laat je het dan niet op dieren noch op mensen lijken??

    Dit is dus gewoon niet mijn opdracht, want alles wat ik verzin lijkt sowieso op een mens :'3


    -

    Lykos schreef:
    (...)
    maar hoe laat je het dan niet op dieren noch op mensen lijken??


    Zoals ik het zeg. Ze geen uiterlijk geven dat op een mens lijkt, noch op dat van een dier. Noch op een combinatie van de twee.. Natuurlijk geef ik ze wel gedachten en een taal, etc. Maar ze lijken helemaal niks op mensen.. In mijn ogen dan.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Lykos schreef:
    (...)
    maar hoe laat je het dan niet op dieren noch op mensen lijken??


    Door gewoon iets anders je gebruiken?

    kom op mensen hebben jullie echt zo weinig fantasie? Je zou zelfs van je computer een levend wezen maken :Y)

    Applejack schreef:
    (...)

    Zoals ik het zeg. Ze geen uiterlijk geven dat op een mens lijkt, noch op dat van een dier. Noch op een combinatie van de twee.. Natuurlijk geef ik ze wel gedachten en een taal, etc. Maar ze lijken helemaal niks op mensen.. In mijn ogen dan.

    ik vind de opdracht steeds vager worden. ik heb nu iets mar dat lijkt in zekere zin wel op mens qua taal en qua uiterlijk nog wat op een dier....