• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Meddows
    - Eurydice
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Dalmatian
    - Feorge
    - Soarin
    - AppleJack
    - Joyable
    - Mayfly
    - Blueprint
    - Fidem
    - Superficial
    - Roodkapje
    - Padalecki

    De tweede opdracht

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. Na veel klachten over de opdracht, mag het nieuwe ras een aantal kenmerken van een mens hebben!

    Minimaal 500 woorden, er zit geen woordenlimiet aan!


    Deadline: Zondag 9 oktober 23.00 uur!


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:48 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    een robot lijkt ook nog op een mens (cat)


    Cool, neat, swell -Cry

    Hel schreef:
    (...)

    Door gewoon iets anders je gebruiken?

    kom op mensen hebben jullie echt zo weinig fantasie? Je zou zelfs van je computer een levend wezen maken :Y)

    op het moment ben ik leeg qua inspiratie dus bekijk het nu allemaal heel vlak. maar inderdaat die computer van je geeft al weer iets meer duidelijkheid

    Hel schreef:
    (...)

    Door gewoon iets anders je gebruiken?

    kom op mensen hebben jullie echt zo weinig fantasie? Je zou zelfs van je computer een levend wezen maken :Y)

    Dat niet :'3 Als ik wil zou ik een seksueel onweerstaanbaar watervarken met vampierkrachten en een voorliefde voor vleermuizenpootjes of iets dergelijks kunnen bedenken, maar als die wezens in niks op mensen lijken kan ik er niet echt een serieuse SA van maken (cat)


    -

    Soarin schreef:
    een robot lijkt ook nog op een mens (cat)


    Niet als je een robot zou maken van een magnetron. Iets meer inlevingsvermogen wordt alleen gevraagd bij deze opdracht. je kan echt van ALLES een levend iets maken.(cat)

    Parsel schreef:
    (...)
    Dat niet :'3 Als ik wil zou ik een seksueel onweerstaanbaar watervarken met vampierkrachten en een voorliefde voor vleermuizenpootjes of iets dergelijks kunnen bedenken, maar als die wezens in niks op mensen lijken kan ik er niet echt een serieuse SA van maken (cat)


    Maar daarom moet je het oefenen, als jij je altijd op hetzelfde richt kom je nooit verder, daarom is deze opdracht ook een uitdaging want ze wil dat je iets nieuws doet.

    Ugh --' Dit lukt me nooit. Veel succes iedereen.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Ugh --' Dit lukt me nooit. Veel succes iedereen.

    I was thinking excectly the same.
    Maar ik ga het proberen, hoewel jullie wel veel van me vragen >.<' Je zou zeggen dat een 12-jarig kind nog best veel fantasie zou moeten hebben... Schijnbaar ben ik gewoon een uitzondering op alles.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    (...)
    I was thinking excectly the same.
    Maar ik ga het proberen, hoewel jullie wel veel van me vragen >.<' Je zou zeggen dat een 12-jarig kind nog best veel fantasie zou moeten hebben... Schijnbaar ben ik gewoon een uitzondering op alles.

    Je bent vast niet de uitzondering op de regel, de fantasie komt wel! Normaal zou een 14 jarig kind - met wel bijna elke dag inspiratie voor een nieuw verhaal - nog veel fantasie moeten hebben, ik denk al enkele dagen over deze opdracht, nog niets.
    Kan iemand me inspiratie sturen? 0.o

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 20:48 ]


    comfort in c h a o s

    Ik zit nu alles van de eerste ronde te beoordelen en mijn god.. Wat is dit moeilijk! Er zitten zeker hele goede verhalen tussen en ik lees ze allemaal met plezier. Good job everyone! _O_

    Dursley schreef:
    Ik zit nu alles van de eerste ronde te beoordelen en mijn god.. Wat is dit moeilijk! Er zitten zeker hele goede verhalen tussen en ik lees ze allemaal met plezier. Good job everyone! _O_

    ik ben blij dat je het leuk vind. (Y)

    Mag de hoofdpersoon een mens zijn?


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    Mag de hoofdpersoon een mens zijn?


    "De bewoners van deze nieuwe planeet mogen niet lijken op mensen!"

    Ik denk het niet!

    Dursley schreef:
    (...)

    "De bewoners van deze nieuwe planeet mogen niet lijken op mensen!"

    Ik denk het niet!

    Het hoeft niet zo te zijn dat er geen mensen in voor komen en ik heb ook iets verzonnen waardoor een mens nog wel hoofdpersoon kan zijn.

    Lykos schreef:
    (...)
    Het hoeft niet zo te zijn dat er geen mensen in voor komen en ik heb ook iets verzonnen waardoor een mens nog wel hoofdpersoon kan zijn.


    Als de mens een hoofdpersoon is kun je net zo goed niets inleveren want ze heeft toch duidelijk gezegd dat:

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. De enige eis van de opdracht is: De bewoners van deze nieuwe planeet mogen niet lijken op mensen!


    Echt waar mensen, lees een beetje.

    Dursley schreef:
    (...)

    "De bewoners van deze nieuwe planeet mogen niet lijken op mensen!"

    Ik denk het niet!
    Maar het mag dus niet zo zijn dat er een mens in die wereld is? En dat je diens gedachten volgt?
    Want anders wordt het heel moeilijk, aangezien je geen woorden kan gebruiken die mensen hebben verzonnen ("het leek op een boom", bijvoorbeeld, kan dan niet. Want de boom is dan een onbekend begrip).


    Carry me away, I hope that you don't break.