• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Meddows
    - Eurydice
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Dalmatian
    - Feorge
    - Soarin
    - AppleJack
    - Joyable
    - Mayfly
    - Blueprint
    - Fidem
    - Superficial
    - Roodkapje
    - Padalecki

    De tweede opdracht

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. Na veel klachten over de opdracht, mag het nieuwe ras een aantal kenmerken van een mens hebben!

    Minimaal 500 woorden, er zit geen woordenlimiet aan!


    Deadline: Zondag 9 oktober 23.00 uur!


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:48 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    oow, volgens mij heb ik al met de intro alleen al bijna 500 woorden gok ik. dan is er nog maar een of 2 dingen beschreven van die wereld(A)dus dat wordt wal leuks.

    Weet je hoe gemeen deze opdracht is? :'D Een mens zal namelijk bijna altijd een connectie maken tussen zelfbedachte wezens en de mens zelf. Gosh, dit is zo moeilijk. (no_chears)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    Weet je hoe gemeen deze opdracht is? :'D Een mens zal namelijk bijna altijd een connectie maken tussen zelfbedachte wezens en de mens zelf. Gosh, dit is zo moeilijk. (no_chears)

    Heb ik ooit gezegd dat het makkelijk zou zijn? (wbw)
    - evil smile -


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Je hebt geluk dat we er ter compensatie wel mensen in mogen smijten... anders had ik je afgemaakt (:<


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Maar geen enkel ander wezen dan de mens heeft gedachtes, right? Dan lijkt het in wezen toch altijd op een mens?

    [ bericht aangepast op 26 sep 2011 - 19:59 ]


    ars moriendi

    ik vind de opdracht echt super leuk en ook makkelijk. heb al een idee nu nog uitwerken, waarvan ik al een gedeelte heb:)

    Meddows schreef:
    Maar geen enkel ander de wezen dan de mens heeft gedachtes, right? Dan lijkt het in wezen toch altijd op een mens?

    hoe wil je dan een verhaal schrijven zonder gedachtes??

    Meddows schreef:
    Maar geen enkel ander wezen dan de mens heeft gedachtes, right? Dan lijkt het in wezen toch altijd op een mens?

    Goed, goed, jij wint. Maar dat is wel zeer ver gedacht, lol. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dudley schreef:
    (...)
    Goed, goed, jij wint. Maar dat is wel zeer ver gedacht, lol. :'D

    Vind je? Nou goed, ik kan bvb een dier wel laten praten en denken.. maar dan heeft hij/zij dus wel menselijke eigenschappen en lijken ze dus op mensen.(nerd)


    ars moriendi

    Meddows schreef:
    (...)
    Vind je? Nou goed, ik kan bvb een dier wel laten praten en denken.. maar dan heeft hij/zij dus wel menselijke eigenschappen en lijken ze dus op mensen.(nerd)

    kan het nog moeilijker, het is avond? je kunt toch ook een hele nieuwe manier van communiceren bedenken als je daar gelukkig van word, de mijne praten gewoon, maar dan iets anders en denken ook gewoon:8

    Meddows schreef:
    (...)
    Vind je? Nou goed, ik kan bvb een dier wel laten praten en denken.. maar dan heeft hij/zij dus wel menselijke eigenschappen en lijken ze dus op mensen.(nerd)


    Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Het is een feit dat de mens gedachten heeft. Maar het is aan jou om een ras te bedenken dat er niets mee te maken heeft dus je zou het nog zo kunnen draaien dat de mens niet de enige is met gedachten. Daarnaast valt erover te twisten of wij echt de enige zijn met gedachten.

    Lykos schreef:
    (...)
    kan het nog moeilijker, het is avond? je kunt toch ook een hele nieuwe manier van communiceren bedenken als je daar gelukkig van word, de mijne praten gewoon, maar dan iets anders en denken ook gewoon:8

    Wow, dude, sorry dat ik over die dingen nadenk. -__-" En die laatste zin volg ik niet.

    @Hel: Het is in elk geval echt een uitdagende opdracht voor mij, ben niet gewend om over iets anders dan mensen te schrijven. (:

    [ bericht aangepast op 26 sep 2011 - 21:28 ]


    ars moriendi

    @Meddows van mij mag je, maar mijn gedachten zijn niet meer zo helder savonds dus die kunnen zo'n doordachte theorieën minder aan. maar suc6 in ieder geval.
    ik ben op 1000 woorden, en heb eigenlijk nog niet veel zinnigs over de wereld verteld :9~

    Meddows schreef:
    (...)
    Wow, dude, sorry dat ik over die dingen nadenk. -__-" En die laatste zin volg ik niet.

    @Hel: Het is in elk geval echt een uitdagende opdracht voor mij, ben niet gewend om over iets anders dan mensen te schrijven. (:


    Is het ook ^^ Maar dat is ook fijn aan een schrijfwedstrijd met onvoorspelbare opdrachten.

    Hel schreef:
    (...)

    Is het ook ^^ Maar dat is ook fijn aan een schrijfwedstrijd met onvoorspelbare opdrachten.

    Klopt! (:


    ars moriendi