• Voor FLE (Soort Engels) moest ik een plaatje uitkiezen wat me moest inspireren voor een gedicht en ik heb dat gedaan, nu vraag ik me natuurlijk af wat jullie ervan vinden! (; (Ikzelf weet niet zo goed wat ik ervan vind, haha :P)

    Grief.


    Feeling blown away by the wind, lonely in the sky,
    crushed down by sorrow, pain and distress.
    Drowning in the tears which slipped of my cheeks,
    while you whisper courage in my ear.

    Your warmth embraces me, holds me.
    Eyes which tells me more than your lips do,
    hypnotizes me, keeps me standing here,
    while you’re silently leaving me behind.

    “No need to cry”

    The last few words you spoke, before leaving.
    My answer, the last thing that left my lips,
    my last goodbye, last message to you.
    So you’ll realize and maybe come back once.

    “I’m here waiting for you”

    Until that time, I wait for the roses to bloom again,
    the spring to come, the snow to finally melt away.
    I’ll wait for your comeback, be strong, stand my ground,
    and keep remembering myself in silence;

    “There’s no need to cry”


    No title.

    She was crying in silence, while the sad music filled the room.
    Her fingers sled over the piano keys, making the flowers bloom.
    Her face was hidden behind a long curtain of black, chaotic hair.
    So no one could she her crying, could see that she found life unfair.

    The girl felt lonely, missed the boy with the mysterious, dark eyes.
    She knew everything about him, that he loved French fries.
    His favourite drink was strawberry milkshake and he loved fall.
    He was one of a kind, one she met in the music hall.

    They shared the same interest, both played an instrument.
    He played guitar with love, until that day of the accident.
    It was just another car who has hit just another guy,
    but she found him special and now he was in the sky.

    She wasn’t able to reach, but maybe he watched her from above.
    Maybe he was listening to her final song, which was full of love.
    Suddenly she saw a bird had been listening to the whole song,
    she immediately knew it was him, she sure wasn’t wrong.


    Be honest 8D

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 10:04 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wow, sprakeloos.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dankje (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Erg mooi!


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Zoo mooi<3 Ik vind het echt heel goed!


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zal ik er nog één plaatsen? Moest ook voor FLE ^^ Maar deze keer moest ie rijmen ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wauw, ben sprakeloos.

    Endure schreef:
    Zal ik er nog één plaatsen? Moest ook voor FLE ^^ Maar deze keer moest ie rijmen ;p


    Ja, top idee.


    Never wait for perfection, just make it.

    Storytime schreef:
    Wow, sprakeloos.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Dumped another one (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mooi, mooi, mooi. :3


    wth.

    De eerste vind ik erg mooi, al zou ik persoonlijk eerder 'comfort' hebben gekozen dan 'grief', gezien ik in dat plaatje dat meer gerepresenteerd vind. Maar het gedicht zelf is erg mooi en heeft een diepe betekenis. So I really like it ^^

    De tweede vind ik niet echt een gedicht, ondanks de rijm. Het is meer alsof je een verhaaltje aan het vertellen hebt geschreven en niet alsof je een gedicht hebt geschreven. Ook vind ik hem soms een beetje.. nouja, kinderlijk over komen, met zinnen die gewoon een beetje uit de toon vallen. Hij is wel mooi, daar niet van, alleen niet daadwerkelijk een gedicht.

    De eerste en de tweede kun je wat mij betreft dan ook niet echt vergelijken, want de eerste is wel een daadwerkelijk gedicht en vind ik persoonlijk mooier en ook een stuk dieper.

    Dit is niet om je aan te vallen, of wat dan ook. Het is gewoon mijn eerlijke mening. Ik vind ze beiden wel mooi, alleen de eerste vind ik er dan gewoon wel weer uitspringen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Het 2e is meer proza ;p

    Het moest rijmen en je moet weten dat ik een schijthekel heb aan rijm Ö
    (Ik vind het niet lelijk, maar kan het simpelweg niet.)
    Vooral in het Engels, ik had vaak dat mijn zinnen eindigde op woorden die
    niet echt rijmden :l


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Het 2e is meer proza ;p

    Het moest rijmen en je moet weten dat ik een schijthekel heb aan rijm Ö
    (Ik vind het niet lelijk, maar kan het simpelweg niet.)
    Vooral in het Engels, ik had vaak dat mijn zinnen eindigde op woorden die
    niet echt rijmden :l


    Haha, dat merkte ook wel een beetje ja. Dat merk je wel, als iemand die over het algemeen niet rijmt in zijn gedichten, opeens begint te rijmen. De zinnen worden vaak wat simpeler en anders dan dat ze normaal zijn. Dus dat merkte ik er vooral aan, verklaard veel x'D En als het proza is, dan klopt het al een stuk beter.

    School laat je ook altijd dingen uit je element doen. Kill it with fire and a monkey, mijn antwoord op alles. In ieder geval, als jij je het fijnste voelt om geen rijm te gebruiken, dan vind ik dat je dat ook niet moet doen. Ik heb zelf ook, dat als ik uit mijn element geplaatst word, dat ik dan in mijn normale dingen ga denken, waardoor je uiteindelijk eindigt met alles herschrijven, omdat het zo niet moest x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Het was verplicht om te rijmen, daar werd ik dus flink chagerijnig van,
    vooral omdat het dus in het Engels moest.. Dus mijn zin eindigde op on,
    ik googlen wat daar op rijmt en nu mag jij mij vertellen wat sine qua non is (x

    Ik had ook hetzelfde, ik was zo aan het schrijven en het rijmde elke keer niet
    dus moest ik alles weer deleten. --''


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Het was verplicht om te rijmen, daar werd ik dus flink chagerijnig van,
    vooral omdat het dus in het Engels moest.. Dus mijn zin eindigde op on,
    ik googlen wat daar op rijmt en nu mag jij mij vertellen wat sine qua non is (x

    Ik had ook hetzelfde, ik was zo aan het schrijven en het rijmde elke keer niet
    dus moest ik alles weer deleten. --''


    Sine qua non, latijn voor 'welke zonder niet', wat in rechtstermen betekent 'een situatie, die zonder een voorgaande handeling/situatie niet in het leven zou zijn geroepen' x'D Ik had latijn op de middelbare en doe nu criminologie, waar ook rechtsgeleerdheid bij komt x'D Maar zulke termen in een gedicht proberen te verwerken is gewoon onmogelijk o.o

    Dat kan ik echt helemaal begrijpen. Dat is hetzelfde als mij vragen om zonder dichtvorm te werken, gezien ik dat automatisch doe, zelfs als ik het niet probeer. Ik krijg het altijd voor elkaar, om regel om regel hetzelfde aantal lettergrepen te krijgen x'D

    Voor rijmwoorden ga ik altijd naar rhymezone.com, alleen soms lukt het gewoon niet en zit je van 'Grmbl, waarom dat nu weer?!' En dan wil je degene die je die opdracht gegeven hebt een klein beetje vermoorden.. Maar het is je uiteindelijk wel gelukt 8D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ik ook rhymezone.com ;p Maar daar stonden echt rare woorden tusen joh.
    En ja, uiteindelijk wel gelukt en ik was niet de enige die er moeite mee had gelukkig ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.