• AMSTERDAM - De Libische oud-dictator Muammar Kaddafi is donderdag gevangengenomen en vervolgens overleden aan zijn verwondingen, dat zegt een functionaris van de Libische Nationale Overgangsraad (NTC), melden Al-Jazeera en Reuters.

    Abdel Majid Mlegta, een hoge militaire functionaris van de NTC zegt dat Kaddafi bij zijn arrestatie in Sirte in zijn hoofd en benen is geschoten.

    De NAVO heeft de berichten nog niet bevestigd.

    Aanvankelijk meldde Abdel Majid dat Kaddafi bij zijn arrestatie door strijders van de NTC zwaargewond raakte. Bronnen van de Arabische nieuws zender al-Jazeera en het Britse persbureau Reuters melden dat hij later is overleden.

    De gevangenname gebeurde volgens berichten in de stad Sirte, die donderdag in handen viel van de nieuwe machthebbers.

    Kaddafi heeft Libië circa 42 jaar geregeerd. Hij heeft steeds gezegd niet levend in handen te willen vallen van de nieuwe machthebbers.

    De zelfbenoemde Gids van de Revolutie wordt gezocht door het Internationaal Strafhof in Den Haag.

    Zoon

    Ook Kaddafi's zoon Mutassim en veiligheidschef Abdullah al-Senussi opgepakt, meldt de Overgangsraad.

    Al-Senussi wordt, net als Muammar Kaddafi, gezocht door het Internationaal Strafhof. Ze worden verdacht van oorlogsmisdaden.

    Opstanden

    De opstanden tegen het 42-jaar oude autoritaire regime van Muammar Kaddafi begon, in navolging van de revoluties in Tunesië en Egypte, in februari van dit jaar en mondden niet veel later uit in een bloedige burgeroorlog tussen voor- en tegenstanders van de kolonel.

    Eind augustus kwam de strijd in een stroomversnelling toen de toenmalige rebellen na maanden van gevechten rond diverse steden de Libische hoofdstad Tripoli bereikten en het omvangrijke regeringscomplex in de stad wisten te overmeesteren. De NAVO steunde de strijd met een wapenembargo en luchtaanvallen op militaire doelen.

    Sinds 'de val van Tripoli' op 23 augustus was Kaddafi spoorloos.

    Bron Nederland

    Bron België
    Gedetailleerde versie, met precieze tijdstippen. Kijken op eigen risico!

    Geloven jullie dit? Ik heb net een foto gezien op TV dat die dood is, op het NOS journaal. Maar ik weet niet of die nep is. Ik ga hier ook geen link naar de foto posten. Er staat een foto op NOS.nl.

    [edit 17:23] Het is officieel bevestigd door de tijdelijke regering van Libië dat Kaddafi dood is.

    [edit 19:25] Het is bevestigd dat hij dood is. Maar het kan ook wezen dat het één van zijn dubbelgangers kan zijn, denk ik.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 19:30 ]

    Puur slecht bestaat NIET. Dat is een Disney-sprookjesverhaal.
    Zelfs Hitler, (jaja) was niet puur slecht. Hij deed slechte dingen, wat in het begin goede intenties waren: versterken van het Germaanse volk, de economie van Duitsland weer op gang krijgen, mensen een volwaardig leven geven, want na de inflatie zat Duitsland economisch aan de grond. Je ging brood kopen met 10.000 briefjes geld.


    Where there is a sea there are pirates...

    Hij is dood, geen gerucht. ik heb op het nieuws foto's en filmpjes gezien! YAY eindelijk!

    Captain schreef:
    Puur slecht bestaat NIET. Dat is een Disney-sprookjesverhaal.
    Zelfs Hitler, (jaja) was niet puur slecht. Hij deed slechte dingen, wat in het begin goede intenties waren: versterken van het Germaanse volk, de economie van Duitsland weer op gang krijgen, mensen een volwaardig leven geven, want na de inflatie zat Duitsland economisch aan de grond. Je ging brood kopen met 10.000 briefjes geld.


    And Godwin's law gets proven again :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Captain schreef:
    Puur slecht bestaat NIET. Dat is een Disney-sprookjesverhaal.
    Zelfs Hitler, (jaja) was niet puur slecht. Hij deed slechte dingen, wat in het begin goede intenties waren: versterken van het Germaanse volk, de economie van Duitsland weer op gang krijgen, mensen een volwaardig leven geven, want na de inflatie zat Duitsland economisch aan de grond. Je ging brood kopen met 10.000 briefjes geld.



    Srsly door Hitler zijn duizenden mensen dood, hoezo niet slecht -___-

    StJimmy schreef:
    (...)
    En omdat de meeste dictators niet goed zijn. Mensen kunnen die macht niet aan, net zoals dat mensen communisme niet aan kan. Zo zitten we nu eenmaal in mekaar. Daar kunnen we niks aan doen. Dat zie je wel als je na de SU kijkt.

    Sorry hoor, maar de Sovjet Unie was één van de beste tijden. Mijn eigen moeder kan getuigen. :')
    Ik geloof niet dat democratie werkt. Kijk naar België, kijk naar America, kijk naar alle andere democratische landen. Werkt het?
    Heb je liever dat je niet kan gaan studeren omdat je geen bakken geld bezit, of dat je gratis kan studeren? Wat je maar wil, compleet gratis. Zoals het in Rusland altijd was.
    En ohja, grote landen met een groot bevolkingsaantal kunnen onmogelijk democratisch zijn. Daar zijn ze te groot voor.


    Where there is a sea there are pirates...

    BornForThis schreef:
    (...)


    Srsly door Hitler zijn duizenden mensen dood, hoezo niet slecht -___-


    Hij was vegetariër omdat hij het zielig vond voor de dieren -beetje falend als je het mij vraagt, gezien hij al die mensen als dieren behandelde- maar dat bewijst wel dat hij een hart had. Diep, diep, diep van binnen dan in ieder geval.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Captain schreef:
    Puur slecht bestaat NIET. Dat is een Disney-sprookjesverhaal.
    Zelfs Hitler, (jaja) was niet puur slecht. Hij deed slechte dingen, wat in het begin goede intenties waren: versterken van het Germaanse volk, de economie van Duitsland weer op gang krijgen, mensen een volwaardig leven geven, want na de inflatie zat Duitsland economisch aan de grond. Je ging brood kopen met 10.000 briefjes geld.

    Ik weet wat Hitler heeft gedaan, ik zou hem ook nooit puur slecht noemen. Hooguit niet goed.
    Psychopaten zijn puur slecht omdat zij geen remmingen kennen en geen geweten hebben. Zij moorden en martelen voor de lol en omdat ze zichzelf als beter zien en de rest als dwazen. Die mensen noem ik toch echt puur slecht. Die zouden nooit iets voor een andere doen, ze denken alleen aan zichzelf. Daar kunnen ze niks aan doen.
    Gaddhafi en Hitler waren geen psychopaten, zij waren ook niet puur slecht, maar er zijn genoeg mensen die dat wel zijn. De meest vreselijke moordenaars die er bestaan zijn meestal psychopaten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    BornForThis schreef:
    (...)


    Srsly door Hitler zijn duizenden mensen dood, hoezo niet slecht -___-

    Weet je waarom Hitler Noorwegen en Denemarken heeft aangevallen?
    Omdat ze geen handel met hem wensten te drijven, ze weigerden om grondstoffen aan hem te verkopen (die hij érg nodig had om zijn economie op pijl te houden en om mensen hun jobs te garanderen).
    Dus wat doe je dan? Duitsland zou weer instorten in dat geval. Hij moest wel aanvallen.
    Erg, ik weet het.


    Where there is a sea there are pirates...

    Hij is opgepakt.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Captain schreef:
    (...)
    Weet je waarom Hitler Noorwegen en Denemarken heeft aangevallen?
    Omdat ze geen handel met hem wensten te drijven, ze weigerden om grondstoffen aan hem te verkopen (die hij érg nodig had om zijn economie op pijl te houden en om mensen hun jobs te garanderen).
    Dus wat doe je dan? Duitsland zou weer instorten in dat geval. Hij moest wel aanvallen.
    Erg, ik weet het.


    Ohja waarom heeft hij dan heel veel joden in Nederland en Frankrijk enz vermoord ? xd

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ik weet wat Hitler heeft gedaan, ik zou hem ook nooit puur slecht noemen. Hooguit niet goed.
    Psychopaten zijn puur slecht omdat zij geen remmingen kennen en geen geweten hebben. Zij moorden en martelen voor de lol en omdat ze zichzelf als beter zien en de rest als dwazen. Die mensen noem ik toch echt puur slecht. Die zouden nooit iets voor een andere doen, ze denken alleen aan zichzelf. Daar kunnen ze niks aan doen.
    Gaddhafi en Hitler waren geen psychopaten, zij waren ook niet puur slecht, maar er zijn genoeg mensen die dat wel zijn. De meest vreselijke moordenaars die er bestaan zijn meestal psychopaten.

    Psychopaten zijn niet slecht, maar ziek.
    Je bent slecht als je slecht doet en je er bewust van bent, en er plezier aan beleeft.
    Maar wat is nu dan slecht? (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Reseda schreef:
    (...)

    Hij was vegetariër omdat hij het zielig vond voor de dieren -beetje falend als je het mij vraagt, gezien hij al die mensen als dieren behandelde- maar dat bewijst wel dat hij een hart had. Diep, diep, diep van binnen dan in ieder geval.


    okey dat is best wel falend xd

    Captain schreef:
    (...)
    Weet je waarom Hitler Noorwegen en Denemarken heeft aangevallen?
    Omdat ze geen handel met hem wensten te drijven, ze weigerden om grondstoffen aan hem te verkopen (die hij érg nodig had om zijn economie op pijl te houden en om mensen hun jobs te garanderen).
    Dus wat doe je dan? Duitsland zou weer instorten in dat geval. Hij moest wel aanvallen.
    Erg, ik weet het.


    Maar het zielige van Hitler is dat hij zelfmoord heeft gepleegd en niet voor zijn daden moest opdraaien!

    Captain schreef:
    (...)
    Sorry hoor, maar de Sovjet Unie was één van de beste tijden. Mijn eigen moeder kan getuigen. :')
    Ik geloof niet dat democratie werkt. Kijk naar België, kijk naar America, kijk naar alle andere democratische landen. Werkt het?
    Heb je liever dat je niet kan gaan studeren omdat je geen bakken geld bezit, of dat je gratis kan studeren? Wat je maar wil, compleet gratis. Zoals het in Rusland altijd was.
    En ohja, grote landen met een groot bevolkingsaantal kunnen onmogelijk democratisch zijn. Daar zijn ze te groot voor.

    Vergeet niet al de mensen die gedood zijn omdat ze niet met de dictator eens zijn. Ik heb liever dat ik mijn mening kan geven zonder voor mijn leven te vrezen dan een gratis studie. In de tijd tussen de wereld oorlogen was het een verschrikkelijke tijd in de Sofjet, daar na ook wel meeste mensen waren arm en hadden weinig te eten, maar er was wel minder dictatuur(minder, het was er nog steeds). Alles heeft zijn goede en slechte kanten. Zowel het communisme als democratie. Het probleem met communisme is alleen dat dat meestal niet lang kan bestaan door de aard van de mens. Mensen zijn lui, als iemand die amper werkt even veel betaald krijg als iemand die veel werkt wilt niemand meer werken. Als iemand te veel macht krijg draait hij door(Gaddhafi). De mens is gewoon een stom wezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    BornForThis schreef:
    (...)

    Ohja waarom heeft hij dan heel veel joden in Nederland en Frankrijk enz vermoord ? xd

    Na de inflatie verloren duizenden Duitsers hun huizen, hun geld, hun alles.
    Joden waren destijds de bankiers en de huiseigenaars. Zij waren degenen die aan al die arme burgers vertelden dat ze niets meer hadden.
    Reden 1: schaamte tegenover al die Joden die hun dat nieuws brachten.

    Joden waren zelf meestal ook rijk, en dat werkte enorm op de woede van de mensen.
    Reden 2.

    En antisemitisme is ook geen uitvinding van de nazi's. Het bestaat al sinds Judas Jezus heeft verraden. Sindsdien worden de Joden constant verbannen, er werd in de Middeleeuwen op hen gejaagd, ze werden verstoten, ...
    Reden 3. (:


    Where there is a sea there are pirates...