• AMSTERDAM - De Libische oud-dictator Muammar Kaddafi is donderdag gevangengenomen en vervolgens overleden aan zijn verwondingen, dat zegt een functionaris van de Libische Nationale Overgangsraad (NTC), melden Al-Jazeera en Reuters.

    Abdel Majid Mlegta, een hoge militaire functionaris van de NTC zegt dat Kaddafi bij zijn arrestatie in Sirte in zijn hoofd en benen is geschoten.

    De NAVO heeft de berichten nog niet bevestigd.

    Aanvankelijk meldde Abdel Majid dat Kaddafi bij zijn arrestatie door strijders van de NTC zwaargewond raakte. Bronnen van de Arabische nieuws zender al-Jazeera en het Britse persbureau Reuters melden dat hij later is overleden.

    De gevangenname gebeurde volgens berichten in de stad Sirte, die donderdag in handen viel van de nieuwe machthebbers.

    Kaddafi heeft Libië circa 42 jaar geregeerd. Hij heeft steeds gezegd niet levend in handen te willen vallen van de nieuwe machthebbers.

    De zelfbenoemde Gids van de Revolutie wordt gezocht door het Internationaal Strafhof in Den Haag.

    Zoon

    Ook Kaddafi's zoon Mutassim en veiligheidschef Abdullah al-Senussi opgepakt, meldt de Overgangsraad.

    Al-Senussi wordt, net als Muammar Kaddafi, gezocht door het Internationaal Strafhof. Ze worden verdacht van oorlogsmisdaden.

    Opstanden

    De opstanden tegen het 42-jaar oude autoritaire regime van Muammar Kaddafi begon, in navolging van de revoluties in Tunesië en Egypte, in februari van dit jaar en mondden niet veel later uit in een bloedige burgeroorlog tussen voor- en tegenstanders van de kolonel.

    Eind augustus kwam de strijd in een stroomversnelling toen de toenmalige rebellen na maanden van gevechten rond diverse steden de Libische hoofdstad Tripoli bereikten en het omvangrijke regeringscomplex in de stad wisten te overmeesteren. De NAVO steunde de strijd met een wapenembargo en luchtaanvallen op militaire doelen.

    Sinds 'de val van Tripoli' op 23 augustus was Kaddafi spoorloos.

    Bron Nederland

    Bron België
    Gedetailleerde versie, met precieze tijdstippen. Kijken op eigen risico!

    Geloven jullie dit? Ik heb net een foto gezien op TV dat die dood is, op het NOS journaal. Maar ik weet niet of die nep is. Ik ga hier ook geen link naar de foto posten. Er staat een foto op NOS.nl.

    [edit 17:23] Het is officieel bevestigd door de tijdelijke regering van Libië dat Kaddafi dood is.

    [edit 19:25] Het is bevestigd dat hij dood is. Maar het kan ook wezen dat het één van zijn dubbelgangers kan zijn, denk ik.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 19:30 ]

    Captain schreef:
    (...)
    Psychopaten zijn niet slecht, maar ziek.
    Je bent slecht als je slecht doet en je er bewust van bent, en er plezier aan beleeft.
    Maar wat is nu dan slecht? (:

    Uhm, psychopaten doen het bewust en hebben er plezier van(anders ben je geen psychopaat). Het is een ziekte ja, maar wel een ziekte die mensen slecht maakt en helaas niet te genezen is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Captain schreef:
    (...)
    Na de inflatie verloren duizenden Duitsers hun huizen, hun geld, hun alles.
    Joden waren destijds de bankiers en de huiseigenaars. Zij waren degenen die aan al die arme burgers vertelden dat ze niets meer hadden.
    Reden 1: schaamte tegenover al die Joden die hun dat nieuws brachten.

    Joden waren zelf meestal ook rijk, en dat werkte enorm op de woede van de mensen.
    Reden 2.

    En antisemitisme is ook geen uitvinding van de nazi's. Het bestaat al sinds Judas Jezus heeft verraden. Sindsdien worden de Joden constant verbannen, er werd in de Middeleeuwen op hen gejaagd, ze werden verstoten, ...
    Reden 3. (:


    Dus omdat ze rijk zijn, ga je ze maar vermoorden ? -___-

    Het is offcieel bevestigd door de tijdelijke regering van Libië dat Kaddafi dood is


    Physics is awesome

    Ik betwijfel het. Er zijn zat idioten in het verleden geweest die zich voor hun leider op hebben geofferd, en dit zal ook wel weer zoiets zijn.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Captain schreef:
    (...)
    Na de inflatie verloren duizenden Duitsers hun huizen, hun geld, hun alles.
    Joden waren destijds de bankiers en de huiseigenaars. Zij waren degenen die aan al die arme burgers vertelden dat ze niets meer hadden.
    Reden 1: schaamte tegenover al die Joden die hun dat nieuws brachten.

    Joden waren zelf meestal ook rijk, en dat werkte enorm op de woede van de mensen.
    Reden 2.

    En antisemitisme is ook geen uitvinding van de nazi's. Het bestaat al sinds Judas Jezus heeft verraden. Sindsdien worden de Joden constant verbannen, er werd in de Middeleeuwen op hen gejaagd, ze werden verstoten, ...
    Reden 3. (:

    Zelf voor Jezus waren de Joden altijd de pineut. De Romeinen hadden het ook niet zo op ze en als ik de bijbel mag geloven de Egyptenaren ook niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Vergeet niet al de mensen die gedood zijn omdat ze niet met de dictator eens zijn. Ik heb liever dat ik mijn mening kan geven zonder voor mijn leven te vrezen dan een gratis studie. In de tijd tussen de wereld oorlogen was het een verschrikkelijke tijd in de Sofjet, daar na ook wel meeste mensen waren arm en hadden weinig te eten, maar er was wel minder dictatuur(minder, het was er nog steeds). Alles heeft zijn goede en slechte kanten. Zowel het communisme als democratie. Het probleem met communisme is alleen dat dat meestal niet lang kan bestaan door de aard van de mens. Mensen zijn lui, als iemand die amper werkt even veel betaald krijg als iemand die veel werkt wilt niemand meer werken. Als iemand te veel macht krijg draait hij door(Gaddhafi). De mens is gewoon een stom wezen.

    Ik weet het niet. Duitsers hebben hard gewerkt toen Hitler de inflatie terug draaide: arbeid maakt vrij.
    Toen Stalin aan de macht was hebben de Russen ook héél hard gewerkt.
    En ja, natuurlijk, je eigen mening zeggen is riskant. Maar waarom zou je tegen de staat ingaan als de staat je alles voorschotelt wat je nodig hebt en je niet uitsluit uit de samenleving? Waarom zou je de staat die voor jou zorgt, tegengaan? (:
    In een communistische samenleving ben je verplicht te werken. Er is niemand die niet werkt. Anders kan het niet functioneren.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Na de inflatie verloren duizenden Duitsers hun huizen, hun geld, hun alles.
    Joden waren destijds de bankiers en de huiseigenaars. Zij waren degenen die aan al die arme burgers vertelden dat ze niets meer hadden.
    Reden 1: schaamte tegenover al die Joden die hun dat nieuws brachten.

    Joden waren zelf meestal ook rijk, en dat werkte enorm op de woede van de mensen.
    Reden 2.

    En antisemitisme is ook geen uitvinding van de nazi's. Het bestaat al sinds Judas Jezus heeft verraden. Sindsdien worden de Joden constant verbannen, er werd in de Middeleeuwen op hen gejaagd, ze werden verstoten, ...
    Reden 3. (:








    Dit zijn mijn 3 redenen :Y)

    [ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 17:10 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Reseda schreef:
    Hoe graag ik het ook wil geloven, het lijkt gewoon te simpel, te onrealistisch.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Zelf voor Jezus waren de Joden altijd de pineut. De Romeinen hadden het ook niet zo op ze en als ik de bijbel mag geloven de Egyptenaren ook niet.

    Inderdaad. Het was gewoon één van de triggers.

    Het is inderdaad slecht allemaal, wat er gebeurd is tijdens de WOII. Maar wij zitten nu met de gevolgen dat de wetenschap énorm vooruit is gegaan: Geneeskunde, psychologie, sociologie, psychiatrie is héél ver ontwikkeld in die tijd.
    Technologie heeft toen ook een enorme sprong gemaakt.
    En vrouwen kregen een hogere plaats in de maatschappij, want er waren amper nog mannen.

    Dus nu kan je gaan nadenken; wat als het er niet was geweest? Alles heeft een reden en om bepaalde mensen te beschuldigen om alle slechte dingen die ze hebben gedaan is zinloos zolang de gevolgen in ons voordeel zijn.


    Where there is a sea there are pirates...

    Tl;dr.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    RainbowDash schreef:
    (...)







    Dit zijn mijn 3 redenen :Y)

    Noem je mij nou een idioot of wat wil je hiermee bedoelen?
    Dit is niet mijn mening, het is de geschiedenis.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Ik weet het niet. Duitsers hebben hard gewerkt toen Hitler de inflatie terug draaide: arbeid maakt vrij.
    Toen Stalin aan de macht was hebben de Russen ook héél hard gewerkt.
    En ja, natuurlijk, je eigen mening zeggen is riskant. Maar waarom zou je tegen de staat ingaan als de staat je alles voorschotelt wat je nodig hebt en je niet uitsluit uit de samenleving? Waarom zou je de staat die voor jou zorgt, tegengaan? (:
    In een communistische samenleving ben je verplicht te werken. Er is niemand die niet werkt. Anders kan het niet functioneren.


    In communisme wordt iedereen evenveel beloond, ongeacht hun productiviteit. Dat is de reden dat communisme niet werkt: De boeren en andere laagopgeleiden zijn blij, maar de dokters, ingenieus en wetenschappers trekken weg naar andere landen, omdat ze daar meer kunnen verdienen.

    Dat plus het feit dat Stalin zo paranoide was dat ie zijn eigen schaduw zou laten executeren zorgde ervoor dat veel mensen weg wilden uit rusland. Alleen dat ging niet, want dan werd je ook afgeschoten. Gelukkig had Rusland heel veel mensen, want Stalin heeft er miljoenen de dood ingejaagd.

    In een communistische samenleving ben je verplicht te doen wat de staat je voorschrijft, ongeacht je kunnen. Dit is volkomen inflexibel en zorgt ervoor dat zuiver communisme niet werkt. China daarentegen doet het een stuk beter, omdat het een boel kapitalistische dingen heeft overgenomen. Mao met zijn zuiverdere communisme heeft zowel boeren als professoren uitgemoord, waardoor china toen gigantisch veel achterstand opliep in de ontwikkeling. Maar nu gaat het met china een stuk beter


    quidquid excusatio prandium pro

    link naar het filmpje

    Volgens mij is hij echt wel dood, maar hij had wel een eerlijk proces verdiend, vind ik :x


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Captain schreef:
    (...)
    Noem je mij nou een idioot of wat wil je hiermee bedoelen?
    Dit is niet mijn mening, het is de geschiedenis.


    Het leuke aan geschiedenis is dat de mensen om wie het gaat dood zijn, en je het kunt interpreteren zoals je wilt. Jij interpreteert het op een manier waar ik het niet mee eens ben. Dus ik noem je een idioot :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Captain schreef:
    (...)
    Ik weet het niet. Duitsers hebben hard gewerkt toen Hitler de inflatie terug draaide: arbeid maakt vrij.
    Toen Stalin aan de macht was hebben de Russen ook héél hard gewerkt.
    En ja, natuurlijk, je eigen mening zeggen is riskant. Maar waarom zou je tegen de staat ingaan als de staat je alles voorschotelt wat je nodig hebt en je niet uitsluit uit de samenleving? Waarom zou je de staat die voor jou zorgt, tegengaan? (:
    In een communistische samenleving ben je verplicht te werken. Er is niemand die niet werkt. Anders kan het niet functioneren.

    Ik heb liever een mening dan een 'gratis' leven. Je mening en stem is geel belangrijk. Het is een recht die niemand je mag ontnemen. Het is een recht dat je heb als je een mens bent.
    De Staling heeft ook veel mensen zomaar vermoord of als dwangarbeider gebruikt, in bare onmenselijke omstandigheden. Hij was niet bepaald goed.
    'arbeid maakt vrij' Zeg dat maar tegen de 100000 joden die vermoord zijn in Auswitch, die omgekomen zijn door ziektes of het gebrek aan voedsel, of die het op het nippertje hebben overleefd. Ik heb nooit geweten dat mensen zo dun konden zijn, tot ik een foto van de overlevende uit Auswitch zag.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall