• Ik had vandaag een toets geschiedenis over de scheiding tussen België en Nederland.
    Er zat ook een artikel bij waarin Wilders zei dat Vlaanderen en Nederland weer bij elkaar moeten horen, en eigenlijk zou ik het wel tof vinden, haha.

    Dus, zou jij, als Nederlander of Vlaming, een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland zien zitten?
    Ik heb een hele lijst waarom ze bij elkaar moeten horen, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan maken. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    En ik zie ook geen voordelen, djeeez.
    Ik probeer jullie er gewoon op te wijzen dat dat haat-gedrag ONNODIG is. Alleen maar lege zenuwenverspilling.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Ooit waren we éénzelfde volk. Trouwens, al jullie beroemdste schrijvers (van bijvoorbeeld Statenbijbel) maar ook figuren zoals Joost van den Vondel en G.A. Bredero waren allemaal Vlamingen.
    Serieus. We hebben dezelfde bloed en begingeschiedenis, maar omdat we opgedeeld zijn kennen we elkaar niet meer.
    En ik ben niet voor de hereniging.

    Ooit waren we Duits, ooit waren we Spaans, ooit waren we Frans. Daar wil ik ook niet meer bij horen. Er zijn ook wel veel bekende Nederlanders, iedereen die jij opnoemt ken ik niet eens.
    We zijn nu te verschillend, zelfs toen waren we al verschillend(denk aan de 80 jarige oorlog). Dat gaat gewoon niet meer werken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Reloaded schreef:
    (...)Ja ooit. maar toen lukte het ook niet.
    En ik ben vlaming. Dus ik zie nog altijd geen voordelen. (:

    Willen jullie niet in hetzelfde land wonen als ik? (no_chears)
    Oké, de voordelen voor België: Jullie komen bij een land waar het toch wat beter is geregeld met de regering, no offense tegenover jullie, maar ergens is het toch wel de waarheid.
    Daarnaast hoeven jullie geen taalstrijd meer te voeren met die Walen, want kom op, jullie hebben echt een haat-liefde verhouding met elkaar.
    Daarnaast is het gewoon beter voor de economie, jullie zullen er door opbloeien en we zullen natuurlijk veel bekender worden!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Captain schreef:
    En ik zie ook geen voordelen, djeeez.
    Ik probeer jullie er gewoon op te wijzen dat dat haat-gedrag ONNODIG is. Alleen maar lege zenuwenverspilling.

    Niemand zegt er hier toch 'ieeewl ik haat Nederlanders/Vlamingen, daar wil ik nooit bij.

    De meesten die het niet willen komen nog met argumenten af waarom niet,en volgens mij is dat nog geen haatgedrag eigenlijk :'D. Ze baseren hun mening op iets, niet meteen op haat. OF zie ik het dan zo verkeerd?:'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ooit waren we Duits, ooit waren we Spaans, ooit waren we Frans. Daar wil ik ook niet meer bij horen. Er zijn ook wel veel bekende Nederlanders, iedereen die jij opnoemt ken ik niet eens.
    We zijn nu te verschillend, zelfs toen waren we al verschillend(denk aan de 80 jarige oorlog). Dat gaat gewoon niet meer werken.

    Degene die ik heb opgenoemd waren de meest belangrijke schrijvers ooit in de Nederlandse taal.
    Krijg je geen literatuurgeschiedenis op school ofzo?


    Where there is a sea there are pirates...

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Niemand zegt er hier toch 'ieeewl ik haat Nederlanders/Vlamingen, daar wil ik nooit bij.

    De meesten die het niet willen komen nog met argumenten af waarom niet,en volgens mij is dat nog geen haatgedrag eigenlijk :'D. Ze baseren hun mening op iets, niet meteen op haat. OF zie ik het dan zo verkeerd?:'D

    Ja, maar daar heb ik het niet over.
    Ik bedoel mensen die serieus aanvallend gaan spreken over België. Zoals bv Belgen zijn dom of België is echt een idioot land. Zulke dingen. Of als je over iets concreet begint zoals ons bier of scholen...


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik vind de belgen wel aardig, dus mij lijkt het wel leuk. wel hopen dat we beter met elkaar om kunnen gaan, dan de walen en de vlamingen...


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Nou, ik woon 10 minuten van de Belgische grens, dus echt, hou zou heel weinig uitmaken voor mij persoonlijk.
    Daarbij, heb ik de hersens niet voor een debat over de voor en nadelen van een samenvoeging. *dom* *O*


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Roux schreef:
    (...)
    Willen jullie niet in hetzelfde land wonen als ik? (no_chears)
    Oké, de voordelen voor België: Jullie komen bij een land waar het toch wat beter is geregeld met de regering, no offense tegenover jullie, maar ergens is het toch wel de waarheid.
    Daarnaast hoeven jullie geen taalstrijd meer te voeren met die Walen, want kom op, jullie hebben echt een haat-liefde verhouding met elkaar.
    Daarnaast is het gewoon beter voor de economie, jullie zullen er door opbloeien en we zullen natuurlijk veel bekender worden!


    Troost jezelf, ik zou er maar al te graag ijkomen :'D


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Roux schreef:
    (...)
    Willen jullie niet in hetzelfde land wonen als ik? (no_chears)
    Oké, de voordelen voor België: Jullie komen bij een land waar het toch wat beter is geregeld met de regering, no offense tegenover jullie, maar ergens is het toch wel de waarheid.
    Daarnaast hoeven jullie geen taalstrijd meer te voeren met die Walen, want kom op, jullie hebben echt een haat-liefde verhouding met elkaar.
    Daarnaast is het gewoon beter voor de economie, jullie zullen er door opbloeien en we zullen natuurlijk veel bekender worden!

    Nee, België komt niet meer bij Nederland, Annabeth. Vergeet dat.
    Dat laat ik nòòit toe. België moet blijven bestaan, het houdt Europa in balans. (:
    Engeland en Frankrijk gaan ontzettend boos worden als België bij Nederland komt, want dan gaat Nederland meer vooruit in de economie en wordt dan een te sterke concurrent. Bovendien is Brussel het centrum van Europa en het is beter als het in België ligt, wat een onafhankelijk land is, dan in Nederland. België was een compromis om die disputen tussen die drie landen op te lossen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Ja, maar daar heb ik het niet over.
    Ik bedoel mensen die serieus aanvallend gaan spreken over België. Zoals bv Belgen zijn dom of België is echt een idioot land. Zulke dingen. Of als je over iets concreet begint zoals ons bier of scholen...

    Ah zo :'D.
    Persoonlijk vind ik niet zo dat ze aanvallend spreken, maar dat is natuurlijk iedereen zijn eigen mening. =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Ah zo :'D.
    Persoonlijk vind ik niet zo dat ze aanvallend spreken, maar dat is natuurlijk iedereen zijn eigen mening. =)

    Nee, dat doen ze niet. Maar ik zag er wel ergens zo iets heel gemeens voorbij komen, dus ja. D:


    Where there is a sea there are pirates...

    Roux schreef:
    (...)
    Willen jullie niet in hetzelfde land wonen als ik? (no_chears)
    Oké, de voordelen voor België: Jullie komen bij een land waar het toch wat beter is geregeld met de regering, no offense tegenover jullie, maar ergens is het toch wel de waarheid.
    Daarnaast hoeven jullie geen taalstrijd meer te voeren met die Walen, want kom op, jullie hebben echt een haat-liefde verhouding met elkaar.
    Daarnaast is het gewoon beter voor de economie, jullie zullen er door opbloeien en we zullen natuurlijk veel bekender worden!

    Waarom is jullie regering per se beter? Het is niet omdat wij er geen kunnen vormen dat jullie regering beter is? Wat België in balans houdt is een systeem van consensus, wat ook wordt toegepast in de EU. (België is een voorbeeld voor de EU). Ja Walen en Vlamingen komen niet altijd overeen, maar wij komen er wel door. (:
    Maar onze belangen zijn totaal verschillend. Er is een totaal ander systeem van sociale zekerheid. Als je boven de 18 bent en nog studeert en thuis woont, krijgen de ouders bijvoorbeeld nog altijd kindergeld. etc.
    En het gaat toch nooit, België heeft 3 bustuursniveau's en dat kan je niet meteen toepassen in een ander land.


    Get outta my head!

    Captain schreef:
    (...)
    Nee, dat doen ze niet. Maar ik zag er wel ergens zo iets heel gemeens voorbij komen, dus ja. D:

    Oh dat is niet lief (no_chears). Heb ik vast overgekeken dan.=)

    [ bericht aangepast op 25 okt 2011 - 19:01 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Reloaded schreef:
    (...)
    Waarom is jullie regering per se beter? Het is niet omdat wij er geen kunnen vormen dat jullie regering beter is? Wat België in balans houdt is een systeem van consensus, wat ook wordt toegepast in de EU. (België is een voorbeeld voor de EU). Ja Walen en Vlamingen komen niet altijd overeen, maar wij komen er wel door. (:
    Maar onze belangen zijn totaal verschillend. Er is een totaal ander systeem van sociale zekerheid. Als je boven de 18 bent en nog studeert en thuis woont, krijgen de ouders bijvoorbeeld nog altijd kindergeld. etc.
    En het gaat toch nooit, België heeft 3 bustuursniveau's en dat kan je niet meteen toepassen in een ander land.

    België mag dan wel héél onlogisch in elkaar zitten, het blijft een topland. Wij kunnen dat in ieder geval weten.


    Where there is a sea there are pirates...