• Ik heb net ontdekt dat de fobie die ik heb (eigenlijk heb ik er meer dan 10, maar goed!) nyctofobie is.

    nyctofobie
    nyc - to - fo` bie [nik-] («Grieks) de -woord (vrouwelijk) angst voor de nacht, de duisternis


    Ik ga dus echt niet in een of andere therapie hier voor, wat iemand me aanraadde, dat is ook zo lame, zit je daar een beetje te leren hoe je niet bang kan zijn in het donker.. nouja het is wel altijd beter dan elke nacht het licht aan hebben.. :I ik zou het echt niet weten wat ik moet doen.

    Nuttigheid: Wat zijn jullie fobieën?


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Basecca schreef:
    (...)

    Goed zo. Maar kan je wel tegen slangen enzo? De broer van een vriend van mij heeft een of andere wurgslang, die hij serieus Ronald heeft genoemd.
    Slangen zijn minder eng dan slakken, maar wel eng. dat komt doordat je weet dat slangen gevaarlijk kunnen zijn, maar slakken zijn zo onvoorspelbaar (bat)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie.


    (Be)lieve in (you)rself

    Hmm ik ga eens kijken wat voor fobiën er zijn


    "Ignite, my love. Ignite."

    Pyrofobie, angst voor vuur


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schneider schreef:
    Pyrofobie, angst voor vuur

    Vuur is leuk (bloos)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eigenlijk heb ik helemaal geen fobie(:
    Niet voor zover ik kan bedenken in elk geval.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    eigenlijk nergens voor
    Hoewel ik nachtblind ben maar dat ik bang ben, nee niet egt


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ik ben echt te bang voor spinnen/wespen/bijen enzo & voor prikken

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 13:01 ]


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    Arachnafobie en ik heb een fobie voor liften ondertussen 8D Alleen daar is nog geen degelijke wetenschappelijke benaming voor, dus houden we het op een lichtelijke claustrofobie.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    Arachnafobie en ik heb een fobie voor liften ondertussen 8D Alleen daar is nog geen degelijke wetenschappelijke benaming voor, dus houden we het op een lichtelijke claustrofobie.


    Hahaha


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik denk dat veel mensen hier hun angst veel te snel een fobie noemen. Ik heb dit even gekopieerd van Wikipedia:

    Een op de vijf mensen krijgt in zijn of haar leven te maken met niet reële angsten zoals hoogtevrees bovenop een ladder of een benauwd gevoel in de lift. Bij 1 op de 10 mensen breidt deze angst zich uit tot een fobie.

    Artsen diagnosticeren of er bij de fobie sprake is van:

    hyperventilatie.
    paniekaanvallen.
    beperking in het functioneren en in de beleving van plezier of geluk.
    vermijdingsgedrag.
    Vermijdingsgedrag is het ontlopen van situaties waarin de angst tot uiting zou kunnen komen. Vermijding kan op de lange termijn voor verergering zorgen. Dit gedrag houdt de fobie in stand.


    Ik heb een angststoornis, waardoor ik, volgens de dokter, meer en sneller last heb van fobiën. Dus bereid je voor op een lijstje, hehe.(cat)
    Ik dank deze site voor de Griekse namen.(bloos)

    Agorafobie; het verlaten van de vertrouwde en veilige omgeving (meer specifiek: angst voor open ruimten)
    Agrafobie; angst voor seksueel misbruik.
    Arachnofobie; spinnen
    Athazagorafobie; angst om vergeten te worden, genegeerd te worden, of angst om zelf te vergeten.
    Atychifobie; angst voor mislukking. Houdt nauw verband met faalangst.
    Glossofobie; spreken in het openbaar
    Ophidiofobie; angst voor slangen
    Pediofobie; angst voor poppen
    Selachofobie; angst voor haaien
    Separatieangst; angst om verlaten te worden, of plaatsen te verlaten
    Sociale fobie; angst om negatief beoordeeld te worden in sociale situaties, of angst voor sociale situaties in het algemeen
    Taphefobie of taphofobie; angst om levend begraven te worden.
    Thalassofobie; angst voor de zee.
    Virginitifobie; angst voor verkrachting
    Xenofobie; angst voor vreemdelingen

    Voor een paar van deze heb ik echt goede redenen, andere komen echt voort uit mijn angststoornis. Nu denken vele van jullie waarschijnlijk dat ik me aansel.:'D
    Verder ben ik nog bang voor clowns en de dood, maar dat zijn geen echte fobieën.;3

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 11:22 ]


    everything, in time

    DarkTimes schreef:
    Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie.


    Here & Now

    Progeny schreef:

    Virginitifobie; angst voor verkrachting.

    Lijkt mij dat elk meisje angst hiervoor heeft? Dus dan wordt het pas een fobie als je begint te hyperventileren bij de gedachte aan verkrachting, ofzo? Ben namelijk benieuwd wat dan het verschil tussen een grote angst (en ik denk dat elk meisje hier wel bang voor is) of een echte fobie.
    Zelfde trouwens met de haaienfobie. Iedereen krijgt een paniekaanval als je een haai spot.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 11:15 ]


    Here & Now

    Voor zover ik weet heb ik geen fobie. Ik ben niet ergens specifiek heel bang voor ofzo, of tenminste niet iets waar iedereen wel bang voor is (verkrachting, dood van mensen waar je om geeft etc.).


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Joachim schreef:
    (...)
    Lijkt mij dat elk meisje angst hiervoor heeft? Dus dan wordt het pas een fobie als je begint te hyperventileren bij de gedachte aan verkrachting, ofzo? Ben namelijk benieuwd wat dan het verschil tussen een grote angst (en ik denk dat elk meisje hier wel bang voor is) of een echte fobie.
    Zelfde trouwens met de haaienfobie. Iedereen krijgt een paniekaanval als je een haai spot.


    In Nederland zijn geen haaien, toch ga ik daar absoluut de zee niet in. Hier in Helmond is er ook een afgraving, Berkendonk, ook daar durf ik echt niet te zwemmen. Zelfs nu ik er zo over praat, spelen er in mijn hoofd beelden af, dat er een haai met zijn bek wijd open springt en ik heb nu ook zeker een stuk warmer bij de gedachte er aan.(': Het vervelende is natuurlijk dat wij elkaar niet kennen, al helemaal niet persoonlijk, dan is het extra moeilijk om te weten voor een ander hoe hij/zij zich ergens bij voelt.
    En natuurlijk is vrijwel ieder meisje bang voor verkrachting, maar er zijn altijd diepere redenen hè. Maar een forum is niet iets om dat maar allemaal op te gooien.;3


    everything, in time